Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sa faktiskt inte så mycket. Det är en vän till mig som just utbildat sig och mina fransar bråkade rejält med henne ville inte böja sig alls. Hade nog också lite högre förväntningar. Jag har väldigt långa och ganska mörka ögonfransar men de vill gärna stå rakt ut. Vi ska prova om ett tag igen

Vännen har flera nöjda kunder och ska precis starta salong tillsammans med en annan tjej så hon vill öva mer på just lashlift. Jag kommer ge det ett försök till.

Jag är inte missnöjd så tycker bara det är tråkigt att det knappt syns. Ser ut som om jag tagit pyttelite mascara på typ-

Hoppas att det går bättre nästa försök då helt enkelt :) Det kanske är så enkelt som att övning ger färdighet.
 
Jag förstår inte varför alla varnar för Alvedon /panadol och sedan är det tydligen Ipren som man inte ska äta.
Båda tar kål på olika funktioner i kroppen (den vi behöver vettu), pest eller kolera-läget... :(
Alvedon dödar levern på "alla", men för diabetespatienter är det ju ipren som dödar njurarna istället. Därför hör man väl inte lika ofta varningen för ipren.
 
Senast ändrad:
Fast i det här fallet finns dåliga njurar med i bilden och Ipren är rena döden för dem.
Jag får inte ens ta enstaka Ipren. Inte ens enstaka. Det har varit förbjudet i många år.
Fatta vad dagligt intag gör.

/Bistertanten
Jo, tänkte skriva nåt mer men vet inte så mycket om @MJLee så svarade bara allmänt om värktabletter.
 
En nyfiken fråga: Måste ni ta ut era örhängen och piercingar på jobbet? :)

Nix, det finns inget sådant krav. Dock väljer jag själv att inte ha ringar i öronen utan bara stavar. Bär i övrigt halsband och armband men de är av sådan kvalité att om de fastnar någonstans så går de sönder :)
 
Lyssnar på föreläsare. Väldigt kompetent men inte så engagerande :p Jag älskar hur tydligt det är på utbildningen att lärare/föreläsare/mm är så himla olika.
 
Var skööönt med sovmorgon och vakna till sol på min lediga dag! :). Efter frukost och kaffe satte jag fart och åkte in till stan; skippade att tvätta bilen då det är lite kyligare nu; passade istället på att gå in på ett par affärer extra istället :). Köpte överkast på R**ta och så använde jag mitt presentkort på H**ks som jag fått av sambon; räckte till två par ridbyxor och 3 stalltröjor; dem var det 30 procent rea på :). Sen den vanliga storhandlingen. Skönt att ta det lugnt med handlingen (låta det ta den tid det tar) men ändå skönt att komma hem :).
 
Nått annat som är himla skönt är ju att det är ljusare allt längre igen :). Istället för att stressa iväg för att ta vara på dagsljuset till stallet kan jag packa upp i lugn och ro, äta lunch, tända en brasa då det var kyligt inne och passa på att tvätta och lite annat och ändå komma iväg före mörkret, skönt skönt! :).
 
Var skööönt med sovmorgon och vakna till sol på min lediga dag! :). Efter frukost och kaffe satte jag fart och åkte in till stan; skippade att tvätta bilen då det är lite kyligare nu; passade istället på att gå in på ett par affärer extra istället :). Köpte överkast på R**ta och så använde jag mitt presentkort på H**ks som jag fått av sambon; räckte till två par ridbyxor och 3 stalltröjor; dem var det 30 procent rea på :). Sen den vanliga storhandlingen. Skönt att ta det lugnt med handlingen (låta det ta den tid det tar) men ändå skönt att komma hem :).
Du vet om att man får skriva ut både Rusta och Hööks? ;)

Själv blev jag lycklig över att det gick att vattna hästarna med slangen idag, igår hade den frusit, så nu fick jag åka hem och kurera mig igen.
 
Jag satte mig ned med en kopp choklad för en paus. Så det så! :mad: En fika paus om dagen ska väl gå bra när alla andra avdelningar har fika typ 2-3 gånger om dagen. Det är faktiskt skillnad på fika och att sitta framför datorn redo och tillgänglig.
Refuse feeling guilty! :mad: (De betalar ändå inte min lön, så de får väl ge mig sparken om de så önskar 🙄:p)
 
På fredag har jag tid hos en läkare på en psykiatrisk mottagning om min medicin så jag kan fortsätta med den. Men jag tänker nog faktiskt ta upp mina besvär med studier, jag provade universitetet ett par gånger och misslyckades totalt så mitt självförtroende är i botten.
Jag har läst lite om ADHD (eller heter det ADD?) och undrar om det inte passar lite in på mig. Speciellt när jag studerar. (I övrigt är jag ganska lugn av mig så att det känns löjligt att bara tänka det :meh:) Det skulle vara så fantastiskt om jag kunde få hjälp där och kanske faktiskt kunna plugga till något bättre yrke 🤔
 
Välkommen till min värld :yuck: or NOT!
20200204_143428.webp

Bild tagen från kuvösdörren.
 
Åh jag vill också ha snö. Vi har bara lite frost så det ser snöigt ut men det är bara en illusion. Snyft.

Föreläsningen är slut. Jag har också skrivit färdigt en uppgift men väntar nog med att skicka in den, det är ingen brådska. En vecka kvar tills den ska in. Men bra att ha det gjort, bara grupparbetet att fila geniknölarna mot fram till fredag när det första utkastet ska vara redo. I princip i formen av ett PM. Har också fått svar från den andra organisationen vi vill besöka. Visserligen att frågan skickats vidare men den är besvarad iaf.
 
Du vet om att man får skriva ut både Rusta och Hööks? ;)

Själv blev jag lycklig över att det gick att vattna hästarna med slangen idag, igår hade den frusit, så nu fick jag åka hem och kurera mig igen.

Haha får man det nuförtiden?! :P Vill minnas när jag bara läste här att man inte fick haha, var lite osäker som till synes ;). Tack för infon :P.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp