Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om jag skulle våga plugga till offentlig upphandlare 🤔
Typ vad om man upptäcker att man inte alls gillar jobbet :nailbiting:
 
Mormor ok :love: Hon har tydligen jättesvårt med sin dosett, hon är fumlig och lyckas inte öppna den utan att flera dagars medicin ramlar ut. Nu hade hon ätit 5 piller av ett piller hon bara ska ha en gång varannan dag.
Hon mår dåligt, är förvirrad och vinglig, blev jätterädd när allt blev konstigt. Men jag pratade med hennes läkare (tog bara hundra år att få tag i hen) och nu ska vi åka in och undersöka så allt är ok. Förhoppningsvis och förmodligen kan vi bara vänta ut det.

Phu. Men så här kan lilla mormor inte ha det, måste hitta någon annan typ av dosett som är enklare för fumlig mormor. Tittade på såna där plastpåsar, men jag tror det kan bli för dyrt för mormor med sådana.
 
Phu. Men så här kan lilla mormor inte ha det, måste hitta någon annan typ av dosett som är enklare för fumlig mormor. Tittade på såna där plastpåsar, men jag tror det kan bli för dyrt för mormor med sådana.

Apodos kostar väl inget för användaren? Min granntant hade sånna som hemsjukvården kom med varannan vecka.
Har hon hemtjänst?
 
Sitter och väntar på 'kvällsaktivitet' med fasa :nailbiting: och roar mig med att kolla på mediciner jag ska ta ut. Bestämt mig för att försöka ta allt som ska tas på bestämd tid (och sluta ta det som inte bör tas).

Kollade igenom listan och jäklar, mitt frikort går ut den 21 och jag ska försöka få ut så mycket som möjligt innan dess, för annars är jag på mycket god väg till mitt nästa frikort. Fattar inte varför kalk och d-vitamin är det i särklass dyraste som jag får på recept :idea:
 
På fredag har jag tid hos en läkare på en psykiatrisk mottagning om min medicin så jag kan fortsätta med den. Men jag tänker nog faktiskt ta upp mina besvär med studier, jag provade universitetet ett par gånger och misslyckades totalt så mitt självförtroende är i botten.
Jag har läst lite om ADHD (eller heter det ADD?) och undrar om det inte passar lite in på mig. Speciellt när jag studerar. (I övrigt är jag ganska lugn av mig så att det känns löjligt att bara tänka det :meh:) Det skulle vara så fantastiskt om jag kunde få hjälp där och kanske faktiskt kunna plugga till något bättre yrke 🤔
ADD är en form av ADHD. Det är den formen där man är huvudsakligen ouppmärksam, alltså lite eller ingen hyperaktivitet/impulsivitet.
Numera brukar man kalla även ADD för ADHD.
 
Fixade lite mumsiga wienerstänger. Passar på att använda ett av mina fina loppisfat.... :)
IMG_20200204_182122_167.webp
 
Håller på att fylla badkaret åt ungarna. Maken åkte till skogen för att hämta hem ved. När han är klar så byts vi av för då ska jag ut och gå med hunden och kvällsfodra hästar och kaniner :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp