Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försov mig idag. Och idag (ledigt) skulle jag åka med Eckerö linjen med en jobbkompis. Så det blev ingen båtresa idag...
Får boka till nästa tisdag, vi är som tur var, lediga samma dag
 
Det är verkligen vidrigt. Men! Tips till din vän, det kan opereras bort. Jag gjorde det efter mycket om och men. Lite läskigt. Man får en (stark) lugnande tablett. När man är lullig så rullar de in en i en enorm operationssal med en massa glänsande instrument som ser ut som i en skräckfilm. Man läggs tillrätta på bänken/stolen och sedan tippas man bakåt som hos tandläkaren tills man ligger upp och ner nästan. Inget smärtstillande. Läkare och ssk i masker omringar, ögat sätts fast öppet med hakar och vätska sprutas över det. Duk på ansiktet och sedan för de in en enorm spruta och låååång grov nål rakt i ögat och suger ut den lossnade gelen. Definitivt material för en skräckfilm :nailbiting: 🙈

Jag har kvar lite svarta prickar som rullar runt men inte alls som tidigare när det var svarta fläckar överallt, särskilt en stor som satt precis över pupillen.
Låter väldigt läbbigt, kan man vara utan glaskroppen utan att bli blind? :confused: Jag har förstått det som att risken är väldigt stor att hon ska bli helt blind pga det.
 
Låter väldigt läbbigt, kan man vara utan glaskroppen utan att bli blind? :confused: Jag har förstått det som att risken är väldigt stor att hon ska bli helt blind pga det.

Ja, den skrumpnar bort och lossnar helt naturligt när man blir gammal. Det är om hornhinnan lossnar som stor risk finns för att man blir blind. Jag har kvar lite av glaskroppen eftersom läkaren inte vill ta det som fortfarande sitter fast.

Edit: Min lossnade antagligen när jag slog huvudet i ett marmorbord och tvingades sy ovanför ögat.
 
Det är verkligen vidrigt. Men! Tips till din vän, det kan opereras bort. Jag gjorde det efter mycket om och men. Lite läskigt. Man får en (stark) lugnande tablett. När man är lullig så rullar de in en i en enorm operationssal med en massa glänsande instrument som ser ut som i en skräckfilm. Man läggs tillrätta på bänken/stolen och sedan tippas man bakåt som hos tandläkaren tills man ligger upp och ner nästan. Inget smärtstillande. Läkare och ssk i masker omringar, ögat sätts fast öppet med hakar och vätska sprutas över det. Duk på ansiktet och sedan för de in en enorm spruta och låååång grov nål rakt i ögat och suger ut den lossnade gelen. Definitivt material för en skräckfilm :nailbiting: 🙈

Jag har kvar lite svarta prickar som rullar runt men inte alls som tidigare när det var svarta fläckar överallt, särskilt en stor som satt precis över pupillen.
Irrrkkk, det låter som direkt taget ur
1580842849031.webp

:nailbiting:
 
Det tog mycket mycket längre tid att handla än jag tänkt, så blir nog ingen dusch ikväll. Ska busa med stor röd katt nu!

Yay, mitt lilla paket från Lush är på väg! Hoppas att det kommer fram som det ska, det vore väldigt trevligt att få det den här veckan. Och det känns som något som kanske kunde muntra upp mig lite.
 
Senast ändrad:
ADD är en form av ADHD. Det är den formen där man är huvudsakligen ouppmärksam, alltså lite eller ingen hyperaktivitet/impulsivitet.
Numera brukar man kalla även ADD för ADHD.
Ja precis, men läste att kön till en utredning är lång 😕 så det kan dröja innan jag kan få hjälp så att jag kan plugga...
 
För att försöka avsluta dagen på mera topp så väntar jag på ett schampo och balsam som är anpassat efter mina önskemål och hår, dyrt men jag tänkte att det kunde vara kul att testa :D De kommer nog dock inte förrän i slutet på månaden gissar jag :cautious:
Nu ska jag nog börja göra mig klar för sängen och fortsätta läsa den långa fanficen som jag håller på med :love::up:
 
Jag trodde jag lyckats slingra mig ur en långväga resa imorgon och bara låta sambo åka dit. Men fick veta nu att de så gärna ville att jag skulle med. Och de hade någon ny matlagningsmaskin som de ville testa och bjuda på käk etc. Så jag får vackert åka med.
Jag som äntligen tänkt att jag skulle få tid att sticka till pålle och tom måla. Njepp..
Hoppas mathelvetet är gott! :laugh:
 
Lagt mig, ska slösurfa lite på mobilen innan jag somnar. Får förlägga mina 8 arbetstimmar i stort sett hur jag vill på en dag nu på praktiken, så tänkte börja lite tidigare denna vecka för att kunna ta lite kortare dagar när sambon jobbar och jag ska hämta ungen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 739
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp