Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Riktig tröttmössa idag! 😴. Första gången sen flytten som jag blev väckt av ljud utifrån; vakna vid 02 av att plogbilen var ner på vägen och den lät så förskräckligt högt att man skulle kunna tro att den rev upp hela asfalten 🙄. Hoppas kaffet och solen gör mig piggare under dagen 😄.
 
Fick precis veta att det kommer psykologer till jobbet som ska intervjua alla medarbetare. Syftet är att utvärdera den nya organisationen, plus att det blir en arbetsmiljöundersökning.
Dock försa sig rektor, hen berättade att en av psykologerna var "god vän" med rektor och prorektor. :cautious: Är så himla tacksam över att en kollega högg direkt och typ "god vän, till er? hur ska vi ställa oss till detta då eftersom det ju inte går att vara anonym?" :devil:

Hur jag kommer ställa mig till det: Jag kommer att skriva en lång lista med precis allt som är fel, både psykiskt och fysiskt vad gäller arbetsmiljö, och skriva ner precis vad jag tycker om nya organisationen. :devil: Jag har mer än en vecka på mig och myyycket dötid. Bryr mig inte ett dugg om psykologen är god vän med rektor.
 
Å diskussion om sprututbytesprogram. Hihi.
(Jag tycker det är helt okej, jag tycker inte att samhället legaliserar droganvändning för att man får koll på vilka som nyttjar droger och motverkar smittspridning osv).

Huga, det är en diskussion där alldeles för många som har det för bra moraliserar över "de andras" drogmissbruk... (jag är också för sprututbytesprogram, de som är sprutnarkomaner har det tillräckligt jävligt som det är :heart).
 
Fick precis veta att det kommer psykologer till jobbet som ska intervjua alla medarbetare. Syftet är att utvärdera den nya organisationen, plus att det blir en arbetsmiljöundersökning.
Dock försa sig rektor, hen berättade att en av psykologerna var "god vän" med rektor och prorektor. :cautious: Är så himla tacksam över att en kollega högg direkt och typ "god vän, till er? hur ska vi ställa oss till detta då eftersom det ju inte går att vara anonym?" :devil:

Hur jag kommer ställa mig till det: Jag kommer att skriva en lång lista med precis allt som är fel, både psykiskt och fysiskt vad gäller arbetsmiljö, och skriva ner precis vad jag tycker om nya organisationen. :devil: Jag har mer än en vecka på mig och myyycket dötid. Bryr mig inte ett dugg om psykologen är god vän med rektor.

Du kan ju tala om för oss vad du tagit med... så kan vi säga om du glömt något :angel:

Vilken parodi till arbetsplats, inte sjutton tar man in någon man känner! :rofl: Det är så absurt att det går inte annat än skratta åt eländet :D
 
Fick precis veta att det kommer psykologer till jobbet som ska intervjua alla medarbetare. Syftet är att utvärdera den nya organisationen, plus att det blir en arbetsmiljöundersökning.
Dock försa sig rektor, hen berättade att en av psykologerna var "god vän" med rektor och prorektor. :cautious: Är så himla tacksam över att en kollega högg direkt och typ "god vän, till er? hur ska vi ställa oss till detta då eftersom det ju inte går att vara anonym?" :devil:

Hur jag kommer ställa mig till det: Jag kommer att skriva en lång lista med precis allt som är fel, både psykiskt och fysiskt vad gäller arbetsmiljö, och skriva ner precis vad jag tycker om nya organisationen. :devil: Jag har mer än en vecka på mig och myyycket dötid. Bryr mig inte ett dugg om psykologen är god vän med rektor.
Du kan ju tala om för oss vad du tagit med... så kan vi säga om du glömt något :angel:

Vilken parodi till arbetsplats, inte sjutton tar man in någon man känner! :rofl: Det är så absurt att det går inte annat än skratta åt eländet :D

Blev plötsligt oerhört sugen på popcorn 👀

🍿🍿🍿
 
Du kan ju tala om för oss vad du tagit med... så kan vi säga om du glömt något :angel:

Vilken parodi till arbetsplats, inte sjutton tar man in någon man känner! :rofl: Det är så absurt att det går inte annat än skratta åt eländet :D
Tja kanske... hur många tecken får man skriva på ett inlägg? För min lista nu är redan lååång. :D

Ja... alltså det är många fantastiska användare här på buke som 1. Fått mig att inse hur kaotiskt fel det är. 2. Lärt mig att skratta lite åt eländet (vilket definitivt gör allt så mycket lättare) :love: Det är verkligen som en jättekonstig parodi. Som om Kafka försökte sig på komedi eller något :D
 
Igår hade jag en fårskånk i ugnen hela dagen. Skar upp den igår kväll och idag ska jag frysa in köttet. Det är väääääldigt mycket kött. Jag kommer att äta av det många månader och måste komma på nya innovativa sätt att tillaga rätter med kött. Det blev väldigt saftigt och gott, men mycket.....

(det var dags att göra något med den. Den har legat i frysen länge)
 
:rofl: Åh, jag tänkte - vad ska hon sticka för något till HÄSTEN?! :rofl: Så dum :laugh:

Tänkte en sån här till honom. Kanske för svårt mönster för nybörjare?


😂😂
5CD2270F-B265-4C2D-A14A-DB23B9DEDAA9.webp
 
Mormor ok :love: Hon har tydligen jättesvårt med sin dosett, hon är fumlig och lyckas inte öppna den utan att flera dagars medicin ramlar ut. Nu hade hon ätit 5 piller av ett piller hon bara ska ha en gång varannan dag.
Hon mår dåligt, är förvirrad och vinglig, blev jätterädd när allt blev konstigt. Men jag pratade med hennes läkare (tog bara hundra år att få tag i hen) och nu ska vi åka in och undersöka så allt är ok. Förhoppningsvis och förmodligen kan vi bara vänta ut det.

Phu. Men så här kan lilla mormor inte ha det, måste hitta någon annan typ av dosett som är enklare för fumlig mormor. Tittade på såna där plastpåsar, men jag tror det kan bli för dyrt för mormor med sådana.
Jag har apodos och det är gratis för mig. Tror det beror på om läkaren skriver ut det eller inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp