Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnet ska bada och jag ligger i sängen och kollar på Netflix. Är så vansinnigt trött hela tiden, tycker inte om det alls.
 
@MJLee Det är konstigt att man inte varnar mer för Ipren. Jag får inte äta det alls efter att jag har haft magsår. Så jag får hålla mig till Alvedon när jag behöver. Men du kanske behöver fundera över vad huvudvärken kommer ifrån? Om det är muskelärt kanske det kan vara bra att prata med en sjukgymnast, dels för att få övningar som kan hjälpa i längden och massage för stunden.
 
@MJLee Det är konstigt att man inte varnar mer för Ipren. Jag får inte äta det alls efter att jag har haft magsår. Så jag får hålla mig till Alvedon när jag behöver. Men du kanske behöver fundera över vad huvudvärken kommer ifrån? Om det är muskelärt kanske det kan vara bra att prata med en sjukgymnast, dels för att få övningar som kan hjälpa i längden och massage för stunden.

Tyvärr vet jag var huvudvärken kommer ifrån - det är pga mina kassa ögon. Jag har haft vansinniga problem sedan de grävde ut mina egna linser och ersatte dem med konstgjorda. Efterstarr, glaskroppsavlosningar etc, etc. Pågått i flera år och det blir bara sämre ju längre tid som går. Mina pupiller rullar numera så jag ser fyrdubbelt om jag inte blundar med ena, kisar, spänner dem.

Borde aldrig lyssnat på ögonläkaren. :rage: Ögonen blir överansträngda när jag använder datorn/paddan för mycket, vilket jag måste göra eftersom jag inte kan läsa böcker eller andra skriftliga handlingar eller något i skriftform öht.
 
Och nu saknar jag en sådan här 👎 Så här ska det se ut (bild tagen från samma ställe)
DSCN1921 (1).webp
 
Tyvärr vet jag var huvudvärken kommer ifrån - det är pga mina kassa ögon. Jag har haft vansinniga problem sedan de grävde ut mina egna linser och ersatte dem med konstgjorda. Efterstarr, glaskroppsavlosningar etc, etc. Pågått i flera år och det blir bara sämre ju längre tid som går. Mina pupiller rullar numera så jag ser fyrdubbelt om jag inte blundar med ena, kisar, spänner dem.

Borde aldrig lyssnat på ögonläkaren. :rage: Ögonen blir överansträngda när jag använder datorn/paddan för mycket, vilket jag måste göra eftersom jag inte kan läsa böcker eller andra skriftliga handlingar eller något i skriftform öht.
😔 men du kanske även spänner nacke och axlar när du får svårt att se? Det gör jag åtminstone 🙈🙄 att slippa undan en del av smärtan kan vara skönt. :)
 
Tyvärr vet jag var huvudvärken kommer ifrån - det är pga mina kassa ögon. Jag har haft vansinniga problem sedan de grävde ut mina egna linser och ersatte dem med konstgjorda. Efterstarr, glaskroppsavlosningar etc, etc. Pågått i flera år och det blir bara sämre ju längre tid som går. Mina pupiller rullar numera så jag ser fyrdubbelt om jag inte blundar med ena, kisar, spänner dem.

Borde aldrig lyssnat på ögonläkaren. :rage: Ögonen blir överansträngda när jag använder datorn/paddan för mycket, vilket jag måste göra eftersom jag inte kan läsa böcker eller andra skriftliga handlingar eller något i skriftform öht.
För mig är det så att muskelvärken kommer av njurarna.
Får jag lite höga fosfatvärden i blodet kan jag knappt gå för det gör så ont i alla mjukdelar. Blir bättre med medicinering.
 
Tyvärr vet jag var huvudvärken kommer ifrån - det är pga mina kassa ögon. Jag har haft vansinniga problem sedan de grävde ut mina egna linser och ersatte dem med konstgjorda. Efterstarr, glaskroppsavlosningar etc, etc. Pågått i flera år och det blir bara sämre ju längre tid som går. Mina pupiller rullar numera så jag ser fyrdubbelt om jag inte blundar med ena, kisar, spänner dem.

Borde aldrig lyssnat på ögonläkaren. :rage: Ögonen blir överansträngda när jag använder datorn/paddan för mycket, vilket jag måste göra eftersom jag inte kan läsa böcker eller andra skriftliga handlingar eller något i skriftform öht.
Fy så tråkigt att läsa om glaskroppsavlossning, en av mina äldsta vänner är drabbad av det och jag är så väldigt ledsen för bägge er skull. 😢
 
Fy så tråkigt att läsa om glaskroppsavlossning, en av mina äldsta vänner är drabbad av det och jag är så väldigt ledsen för bägge er skull. 😢

Det är verkligen vidrigt. Men! Tips till din vän, det kan opereras bort. Jag gjorde det efter mycket om och men. Lite läskigt. Man får en (stark) lugnande tablett. När man är lullig så rullar de in en i en enorm operationssal med en massa glänsande instrument som ser ut som i en skräckfilm. Man läggs tillrätta på bänken/stolen och sedan tippas man bakåt som hos tandläkaren tills man ligger upp och ner nästan. Inget smärtstillande. Läkare och ssk i masker omringar, ögat sätts fast öppet med hakar och vätska sprutas över det. Duk på ansiktet och sedan för de in en enorm spruta och låååång grov nål rakt i ögat och suger ut den lossnade gelen. Definitivt material för en skräckfilm :nailbiting: 🙈

Jag har kvar lite svarta prickar som rullar runt men inte alls som tidigare när det var svarta fläckar överallt, särskilt en stor som satt precis över pupillen.
 
Mormor ok :love: Hon har tydligen jättesvårt med sin dosett, hon är fumlig och lyckas inte öppna den utan att flera dagars medicin ramlar ut. Nu hade hon ätit 5 piller av ett piller hon bara ska ha en gång varannan dag.
Hon mår dåligt, är förvirrad och vinglig, blev jätterädd när allt blev konstigt. Men jag pratade med hennes läkare (tog bara hundra år att få tag i hen) och nu ska vi åka in och undersöka så allt är ok. Förhoppningsvis och förmodligen kan vi bara vänta ut det.

Phu. Men så här kan lilla mormor inte ha det, måste hitta någon annan typ av dosett som är enklare för fumlig mormor. Tittade på såna där plastpåsar, men jag tror det kan bli för dyrt för mormor med sådana.
Jag har Apodos (fast jag egentligen inte behöver det). Tycker inte att det blir dyrare än "vanlig" recept
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp