Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste fråga: glömmer du saker ofta?

Hoppas inte du tar illa vid dig, men jag har noterat att du skrivit att du ofta förlägger saker och dessutom på märkliga ställen. Vad menar du med att du tappar bort medicin - lägger du dem på ett ställe och glömmer sedan var de är?

Jag hittar inte trots att jag lägger på samma ställe, tror jag, och glömmer bort att hämta ut dem. Eller så är de i min väska osv. Orkar inte leta. Gäller inte bara medicin. Men att jag glömt var jag lagt min Furminator spelar inte samma roll.
 
Ledig dag idag! Vaknade av märklig dröm igen. Den började med ångest över att jag bjöd hem en vän som klagade över att lägenheten såg ut som någonting från reality-TV typ hoarders. Det var verkligen vidrigt med gamla sängkläder blandade med sunkiga rötter jag samlat för akvarierna och det verkade som att jag var inne för en riktig ångestdröm, men tog snart en vändning när jag började städa och bland alla kackerlackor och kryp och mög hittade en hel koloni av världens mest sällsynta salamandrar! (detta visste jag naturligtvis så fort jag såg dem eftersom, tja... dröm.)
Jag samlade dem i ett behändigt terrarium och vann ett pris av något slag. :D
Huruvida jag sedan hyrde in ett saneringsteam förtäljer historien icke.
 
Fick precis någon form av knäpp i huvudet. Världens sug efter att gå på billiga butiker typ Rusta, ÖoB, Dollar Store och köpa helt meningslöst skräp. :confused:
Sist jag hade det suget var jag typ 12 och fick en 50-lapp av farmor att handla på "10:an" för (Dollar Store fast förut och i pytteliten ort) :D
Jag kanske vill vara bekymmerslös 12-åring igen och ha ett enda problem: Hur mycket skräp kan jag köpa för 50kr. Oj vad skönt det hade varit.
 
Först frågade en kollega hur länge jag hade varit på plats, sen åtta sa jag, och han blev förvånad över att han inte hade sett mig och undrade om jag hade lagt mig i vilorummet. Verkade inte tro mig när jag sa nej utan typ sneglade på mig och skrattade :meh:
(Jag spenderade dock en viss tid på toaletten pga magen men det var inte något som jag ville direkt tala om för honom förståeligt nog 🙄)
Sedan så sa en annan kollega att det inte kan ta så lång tid med en uppgift, jag sa att det tar det för mig men det verkade han inte godta typ så jag gick därifrån :cautious:
De är lite retsamma av sig så det är svårt att veta om de var seriösa och har pratat "skit" bakom ryggen på mig om att jag är lat.
:arghh:
Känner som att jag nästan vill gråta och skämmas för att jag är lat, men samtidigt så vill jag bli arg och skita i vad de tycker :rage:
 
Först frågade en kollega hur länge jag hade varit på plats, sen åtta sa jag, och han blev förvånad över att han inte hade sett mig och undrade om jag hade lagt mig i vilorummet. Verkade inte tro mig när jag sa nej utan typ sneglade på mig och skrattade :meh:
(Jag spenderade dock en viss tid på toaletten pga magen men det var inte något som jag ville direkt tala om för honom förståeligt nog 🙄)
Sedan så sa en annan kollega att det inte kan ta så lång tid med en uppgift, jag sa att det tar det för mig men det verkade han inte godta typ så jag gick därifrån :cautious:
De är lite retsamma av sig så det är svårt att veta om de var seriösa och har pratat "skit" bakom ryggen på mig om att jag är lat.
:arghh:
Känner som att jag nästan vill gråta och skämmas för att jag är lat, men samtidigt så vill jag bli arg och skita i vad de tycker :rage:
Funderar på om jag ska släppa det eller prata med den senare kollegan, eller en annan, förklara lite och säga att jag inte uppskattar känslan av att man pratar bakom ryggen på mig. 🤔
Är dock ensam kvinna i vår lilla grupp och ibland känner jag mig sjåpig :meh:
 
På jobb och käner mig urlakad. Förlorade ett stort projekt vilket känns grymt tråkigt och det gjorde att jag liksom tappade lusten att ta tag i något.

Igår testade jag att få mina fransar gjorda. Ni vet där de vänds uppåt sen färgas. Oj oj oj vad nöjd hon var som gjorde det på mig men jag tittar i spegeln och käner bara jaha.. Får ju mycket bättre resultat med vanlig billig mascara :meh: Ska låta henne försöka en gång till om några veckor för jag tycker redan det börjar släppa.

Japp jag är på lite halvpissigt humör.

Någon som vet man kan ha på mascara på lashlift?
 
På jobb och käner mig urlakad. Förlorade ett stort projekt vilket känns grymt tråkigt och det gjorde att jag liksom tappade lusten att ta tag i något.

Igår testade jag att få mina fransar gjorda. Ni vet där de vänds uppåt sen färgas. Oj oj oj vad nöjd hon var som gjorde det på mig men jag tittar i spegeln och käner bara jaha.. Får ju mycket bättre resultat med vanlig billig mascara :meh: Ska låta henne försöka en gång till om några veckor för jag tycker redan det börjar släppa.

Japp jag är på lite halvpissigt humör.

Någon som vet man kan ha på mascara på lashlift?

Man kan absolut ha mascara på lashlift. Trist dock att du inte alls är nöjd :(
 
Jag har ju också taskiga njurar och ipren/ibumetin är big no no!

Inget av dem är väl egentligen bra men för oss med extra koll på njurarna är alvedon bra mycket bättre
Alvedon/Panodil är så pass mycket bättre att min kärva läkare inte säger nåt utn glatt skriver ut det till mig.
Jag begränsar mig, men ska jag sova så behöver jag smärtlindring emellanåt. Det tycker hon är OK.
(det är väl nästan det enda som är OK. :D Har rätt kontrollerad kost t.ex.)
 
Alvedon/Panodil är så pass mycket bättre att min kärva läkare inte säger nåt utn glatt skriver ut det till mig.
Jag begränsar mig, men ska jag sova så behöver jag smärtlindring emellanåt. Det tycker hon är OK.
(det är väl nästan det enda som är OK. :D Har rätt kontrollerad kost t.ex.)

Jag är inte där (än) med kost men mediciner och försiktighet så ska vi nog få dem att hålla ett tag till :D
 
Man kan absolut ha mascara på lashlift. Trist dock att du inte alls är nöjd :(

Sambon frågade om jag verkligen gjort fransarna när jag kom hem direkt efter och ja om man tittar uppifrån ned på mig så ser han viss skillnad. Det är bland de första gångerna hon gör det så ska ge det ett försök till men känns liksom inte värt det om det inte ä någon skillnad alls.
 
Sambon frågade om jag verkligen gjort fransarna när jag kom hem direkt efter och ja om man tittar uppifrån ned på mig så ser han viss skillnad. Det är bland de första gångerna hon gör det så ska ge det ett försök till men känns liksom inte värt det om det inte ä någon skillnad alls.

Tråkigt! Jag brukar köra lashlift om jag gör uppehåll i fransförlängningen och då har det alltid synts tydligt.
Vad sa personen när du sa att du inte såg någon större skillnad?
 
Tråkigt! Jag brukar köra lashlift om jag gör uppehåll i fransförlängningen och då har det alltid synts tydligt.
Vad sa personen när du sa att du inte såg någon större skillnad?

Jag sa faktiskt inte så mycket. Det är en vän till mig som just utbildat sig och mina fransar bråkade rejält med henne ville inte böja sig alls. Hade nog också lite högre förväntningar. Jag har väldigt långa och ganska mörka ögonfransar men de vill gärna stå rakt ut. Vi ska prova om ett tag igen

Vännen har flera nöjda kunder och ska precis starta salong tillsammans med en annan tjej så hon vill öva mer på just lashlift. Jag kommer ge det ett försök till.

Jag är inte missnöjd så tycker bara det är tråkigt att det knappt syns. Ser ut som om jag tagit pyttelite mascara på typ-
 
Nu har jag bestämt mig för att göra en rook-piercing :D Ska passa på att byta ut några andra smycken också när jag ändå är där. Ringer efter lunch och ser om de har tid på torsdag eftermiddag.

Typiskt! Det var väldigt fullbokat. Eller åtminstone fullbokat de dagar jag och dottern kan. (Hon ska pierca örsnibbarna.) Hon har ju skola 8.15-13.45 varje vardag, friidrott tisdag eftermiddag, simning fredag eftermiddag, är hos sin pappa denna helg och reser på sportlov hos mina föräldrar nästa helg.
Nåja, jag fick boka tid om tre veckor så nu är det en låååång väntan :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp