Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast varför behöver du ta så många? Är det ett behov eller ett "behov"?

Ständig huvudvärk och muskelkramper. Två panadol och två ipren fungerar ett tag. Jag vet att alla säger att man inte behöver ta mer än en men nej det fungerar inte för mig. Ipren är inte beroendeframkallande säger alla, men tja, jag behöver det?

Ok 6 per dag är många. Kanske du kan hitta något annat som komplement?

Pratade faktiskt med läkare idag men han sa att voltaren är samma substans och andra är beroendeframkallande ska inte tas regelbundet/dagligen.
 
Funderar på att skriva ett mail till ett stuteri jag hittat som passar in på alla punkter jag har på en sådan arbetsplats, förutom en: den lilla staden har mindre än 1000 invånare... det är litet det... mindre än här på ön till och med....

Men det är endast 45 min med bil till Sydney eller till kusten så det kanske fungerar ändå....


Vi funderar på att flytta. Samtidigt vet vi inte när eller till var...

Sambon kan få jobb som kock "var som helst" om vi måste ha snabba pengar.. det är snarare jag som måste bestämma mig för var och vilka jobb att söka... hmm...
 
Ständig huvudvärk och muskelkramper. Två panadol och två ipren fungerar ett tag. Jag vet att alla säger att man inte behöver ta mer än en men nej det fungerar inte för mig. Ipren är inte beroendeframkallande säger alla, men tja, jag behöver det?



Pratade faktiskt med läkare idag men han sa att voltaren är samma substans och andra är beroendeframkallande ska inte tas regelbundet/dagligen.
Precis,voltaren,naproxen,ipren mfl är Nsaid så dom tar knäcken på både mage o annat. Huvudvärken vara en biverkning och för muskelkramperna finns det bättre medel,fick inte du paraflex?
 
Pratade faktiskt med läkare idag men han sa att voltaren är samma substans och andra är beroendeframkallande ska inte tas regelbundet/dagligen.
Voltaren är inte samma substans som Ipren.
Regelbunden användning av värktabletter kan orsaka huvudvärk, själv får jag mer ont i huvudet om jag tar alvedon varje dag.
Har du fått prova nån psykofarmaka? Har inte allt i huvet nu men saroten används ibland förebyggande mot huvudvärk, finns även andra men kolla med din läkare
 
Ett gäng livrädda kids huset. Någon/något är på vinden och bankar/rör sig. Kidsen står i trappan, likbleka och vill ringa polisen. Törnis stegar upp i tofflor och nattlinne och hittar längst in i vindsförrådet en snubbe som ”städar förrådet”.
Rimlig tidpunkt?! :rofl:
Dock lite dråpligt att se kidsens likbleka ansikten och stirriga blickar när jag stegade förvi.
Nej vi behöver inte ringa polisen det är xxx som ”städar”. God natt.
 
Det är inte min grej att behöva kliva upp 0450. Undermedvetet är jag rädd att försova mig, trots att det aldrig händer. Alltså har jag kanske sovit 4 timmar inatt. Jag brukar behöva minst 8. :cautious: det blir några dagar i veckan som jag måste upp den här tiden i februari, så jag ska nog överleva. Jag har haft ett jobb där jag började 06, det ska jag definitivt försöka undvika i framtiden. :laugh:
 
Det är inte min grej att behöva kliva upp 0450. Undermedvetet är jag rädd att försova mig, trots att det aldrig händer. Alltså har jag kanske sovit 4 timmar inatt. Jag brukar behöva minst 8. :cautious: det blir några dagar i veckan som jag måste upp den här tiden i februari, så jag ska nog överleva. Jag har haft ett jobb där jag började 06, det ska jag definitivt försöka undvika i framtiden. :laugh:
Min väckarklocka står på 4:50 varje vardag...... Det blir en vana det med. Och så är jag en sådan som jobbar som effektivast på morgon/förmiddag, så det är bra för mig att börja kl 7. Jag har oftast rätt mycket att försöka lösa till kl 8:15 när skolan drar igång.......
 
Puckon i trafiken.
Klockan är alltså 05.30. det är alltså LITE trafik, även i centrala Skellefteå. Det är en del traktorer som är "mitt i vägen" och snöröjer. Dvs, man håller lite avstånd och låter dom sköta sitt jobb.

Först kommer en snubbe mot enkelriktat och hade väl egentligen tänkt köra in framför mig, men han låter mig köra före. Därefter kommer jag ikapp en traktor som har bred skopa och tar alltså upp halva mitt körfält. Så jag håller lite avstånd, det är ändå rätt 20 meter fram. Då kommer puckot och kör om på trottoaren. Och det ser ut som att han tänkte köra mot rött också. Så han får alltså stå typ 20 meter framför mig i rödljuset, solklart ivägen för traktorn.

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?!
 
Min väckarklocka står på 4:50 varje vardag...... Det blir en vana det med. Och så är jag en sådan som jobbar som effektivast på morgon/förmiddag, så det är bra för mig att börja kl 7. Jag har oftast rätt mycket att försöka lösa till kl 8:15 när skolan drar igång.......
Jag har som sagt haft ett arbete för jag började 06. Det passar inte mig, jag får inte nog med sömn.
 
Blääää.... det har snöat i natt å ja ska jobba. Ser inte fram emot den här dan. Hade gärna skippat snön när jag jobbar, men var väntat att den skulle komma senare nångång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
628
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp