Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte min grej att behöva kliva upp 0450. Undermedvetet är jag rädd att försova mig, trots att det aldrig händer. Alltså har jag kanske sovit 4 timmar inatt. Jag brukar behöva minst 8. :cautious: det blir några dagar i veckan som jag måste upp den här tiden i februari, så jag ska nog överleva. Jag har haft ett jobb där jag började 06, det ska jag definitivt försöka undvika i framtiden. :laugh:
Fördelen med att vara sjukskriven är att jag börjar åtta och kan få ordentligt med sömn, utan att lägga mig strax efter åtta.
 
Vab igen med förkyld liten kille, trist men rätt skönt när man själv inte är helt frisk heller faktiskt!

Jobbar dock med mitt dåliga samvete inför jobbet, så svårt men har blivit bättre!
 
Sitter på jobbet igen, väntar på ena favoritkollegan som hade lite otur idag. Personalen som skulle köra pendeltåget kom visst sent till jobbet, så nu blir även han sen. Alltså, fy så hemskt det måste vara att försova sig (eller vad som nu hänt) när man jobbar med att köra sjukt många människor till jobbet...
 
Alla jag träffade i Stockholm snörvlade och nös och var allmänt risiga, tunnelbanan, pendeln, sjukhusen. Jag kommer definitivt bli förkyld igen. Just som jag blev frisk från den förra. Bah :meh:

Jag vet att ipren inte är beroendeframkallande men fasiken vet. Nej jag ska inte äta mer, jo jag tog två ikväll.
Släng dina Ipren.
Njurarna tar stryk och dina njurar är redan belastade. Du vill inte ha njursvikt. Jag kan berätta allt hur det är och tro mig du är inte avundsjuk.
Så håll dina njurar så friska du kan. Att sluta med Ipren är rätt enkelt. Man köper inte hem några.
 
Haft telefonmöte med ett par kollegor och sen tog jag en paus och slängde in siffrorna för våra momsredovisningskvitton i excelarket. Gött att ha det gjort! Bara att skicka in det på skatteverket någon dag.

Nu blir det mera kaffe och ett litet mellanmål. Blir sen lunch då hovslagaren kommer vid 11 och brukar vara klar först runt 12.30 tiden.
 
Färdig hos diabetesläkaren och känner mig tämligen slokörad. Hba1c 18.9, 70% över målområdet, 5% under och resten inom. Kalkbrist, höga blodfetter, höj levaxin, mycket dåliga d-vitamin, äggvita i urinen = njurarna mår inte bra. Lite högt blodtryck (vilket jag aldrig haft innan) förödmjukelsen att bli vägd och mätt runt magen (inte bra). Sedan var det andra saker som inte heller var bra men vid det laget hade jag stängt av. Ja, det är mitt eget fel eftersom jag slarvat med alla medicinerna och tappar bort dem hela tiden.. Det finns säkert något djupt psykologiskt bakom antar jag.

Nu ska jag äta ytterligare någon medicin som jag inte ens kommer ihåg vad det var mot. Jag = vandrande apotek. Jaja, mina fötter var bra :down:

Sluta med ipren och pasta fick jag mer eller mindre order om. Två av mina favoriter (pasta då) ipren är mer ett behov. Tre mål mat om dagen, mmm, jag som inte ätit sedan i lördags natt eftersom min mage gjorde uppror igår. Ät även om min mage inte är bra, 1 matsked coca cola för att få i mig energi. Jag vägrar att ens räkna allting jag äter. Urrk.
Jag måste fråga: glömmer du saker ofta?

Hoppas inte du tar illa vid dig, men jag har noterat att du skrivit att du ofta förlägger saker och dessutom på märkliga ställen. Vad menar du med att du tappar bort medicin - lägger du dem på ett ställe och glömmer sedan var de är?
 
Känns som jag håller på att komma tillbaka till den jag varit:heart
Var glad igår iom kollegan som är tillbaka, vi ska luncha idag och fick även erbjudandet om en promenad på lunchen av en annan :)
Även skojjat lite med en tredje på lync så känner hur det börjar bli lättare att vara här på jobbet!
 
Ständig huvudvärk och muskelkramper. Två panadol och två ipren fungerar ett tag. Jag vet att alla säger att man inte behöver ta mer än en men nej det fungerar inte för mig. Ipren är inte beroendeframkallande säger alla, men tja, jag behöver det?



Pratade faktiskt med läkare idag men han sa att voltaren är samma substans och andra är beroendeframkallande ska inte tas regelbundet/dagligen.
Ok. Just Ipren brukar inte vara lika vanligt att man tar sådär regelbundet som paracetamol är min uppfattning.
Om Ipren inte funkar för dig annat än väldigt kortvarigt är det kanske läge att skippa den helt?
 
Fryser massor. Fick precis veta att jag ska få ny chef :eek::nailbiting:
Hade möte med chefen angående kemikaliehanteringen och vi kom väl fram till någon form av plan. Problemet är att vi är underbemannade och jag jobbar 70% i receptionen. Resterande 30% måste jag finnas tillgänglig eftersom den kollegan som sitter när jag ska vara borta från receptionen inte fungerar som receptionist och jag måste hjälpa hen 90% av den tiden. I vanliga fall ska jag sitta 50%. Chefen hade världens lamaste svar på den problematiken.
 
Inte van vid kontorsjobb...fika, lunch, fika.
Nu skulle min dator promt starta om sig dessutom. Jaja, passar väl på att sträcka på ryggen lite. Men vill ju jobba nu när jag kommit igång.
Fika är annars bra även om man inte jobbar på kontor :D

——
Kallt imorse så eldar i köket och stängt till matsalen och lilla gästrummet (där Jinns gillar att sova ibland på dagarna).
Det drar från verandadörren nått kopiöst. Vilket det gjort i några månader nu men märks tydligast när det blåser eller som nu är minusgrader.
Jag behöver hjälp att lyfta upp dörren på något sätt. Skönt att det annars har varit en mild vinter (även om det såklart inte är optimalt ur andra synpunkter) men för min hälsas skull har det varit finemang!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
628
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp