Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så länge de är bredvid vägen och inte på den...

När jag skjutsade chefen till flyget i Östersund en tidig morgon på våren var det en älgko som hade ställt upp sig ohyggligt väl på en lägda bredvid vägen. Han fick några bilder som tyskar typ hade dödat för :rofl:

Ja vi gick så det var ingen fara :)

Haha tyskarna är tokiga :rofl:
Fick en bild men den är det nog ingen som vill ha!
 
Fan. En nyinflyttad i huset ringde på. Jag öppnade som ett vrak. Hade på mig en nopprig stickad tröja och trosor. Trodde det var grannen (annars hade jag aldrig öppnat). Framför mig står en groomad snubbe och bara ”hej, det luktar helt oacceptabelt mycket gräs”. Jag ba: öhhmm ok.
I bakgrunden spelas denna låt:

54126279-9C92-4D9F-9FC7-78F36EF2CFB2.webp
 
Vad har jag missat? Vad är detta? O_o

/orkar inte backa i tråden :angel:

Min kollega har myntat detta yttryck som en slags ironi över min hotellbokning där jag inte kunde skilja på dollar/euro/sek. Sen är det väl lite ”SD räknar” också som inspirerat.
Så om ngn frågar mig ngt svarar jag typ ”absolut 100% euro dollar, solklart”.

Ett mkt användbart universal-uttryck minst sagt
 
Fan. En nyinflyttad i huset ringde på. Jag öppnade som ett vrak. Hade på mig en nopprig stickad tröja och trosor. Trodde det var grannen (annars hade jag aldrig öppnat). Framför mig står en groomad snubbe och bara ”hej, det luktar helt oacceptabelt mycket gräs”. Jag ba: öhhmm ok.
I bakgrunden spelas denna låt:

Visa bifogad fil 44955
Jag DÖR :rofl:
 
Jag vill också rida lektion!! Var ju med medryttaren när hon red privatlektion på ponnyn ikväll. Gillade instruktören skarpt. Min medryttare är väldigt blyg av sig och han var så bra med henne (och i sina instruktioner).
Där kom vi med vår knubbiga lurviga skogsmulle på 24 bast (jämfört med dom innan som hade blanka korthåriga hästar i topptrim). Men han tyckte ponnyn hade härlig vinterpäls och att det var en rolig ponny man inte kunde tro var 24 år. Så kul höra :).
 
Alla jag träffade i Stockholm snörvlade och nös och var allmänt risiga, tunnelbanan, pendeln, sjukhusen. Jag kommer definitivt bli förkyld igen. Just som jag blev frisk från den förra. Bah :meh:

Jag vet att ipren inte är beroendeframkallande men fasiken vet. Nej jag ska inte äta mer, jo jag tog två ikväll.
 
Har skrubbat ur köksskåpen, diskat större delen av innehållet, sprayat lite insektsspray i de under diskbänken, spritat av bänkarna och bakom spisen. Imorgon efter jobbet ska jag göra den vanliga städningen av lägenheten... Nu vankas det snabbnudlar och sen ska jag däcka - ska upp om lite för få timmar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
628
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp