Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men RYT TILL! "Nu får du flytta dig så jag kan be om papper!"
Attans att hon inte satt mitt emot. Då säger du "Ursäkta ditt barn har spillt på mig jag behöver komma fram"
Jag klarar inte av att prata med främlingar :(
Vet inte hur jag inleder en konversation och vet inte hur jag ska svara på hennes respons. Men om 3 min får hon flytta på sig oavsett om hon vill eller ej. För då ska jag av och jag åker INTE till ändhållplatsen. Punkt.
 
Alltså, JAG ORKAR INTE.

En mamma och hennes unge har tre av fyra säten runt bordet och hela bordet. Ungen sitter och dricker cola, äter godis och chips. Sen så VÄLTER hon sin jäkla cola ÖVER mig och mamman bara fortsätter titta i sin mobil på sin serie :banghead:
Ungen fattar att hon gjort fel och börjar säga ”förlåt, förlåt, MAMMA hjälp” och mamman fortsätter titta på sin serie. Jag tycker synd om ungen och säger att olyckor händer (det är inte ungens fel, mamman borde ha bättre kontroll över sin unge!) och att det löser sig.

MEN VAD GÖR JAG NU?! Jag ska vara i skolan en hel dag och vill inte gå runt med blöta kläder nedstänkta av cola. Ska dessutom ha tre elever efter mig som ska skugga. ALLTSÅ VARFÖR JUST IDAG?! Det typ bubblar och svider på mina ben av ungens cola, och mamman bryr sig inte ens om att försöka torka upp colan som nu ligger på bordet. Hon tittar bara på sin jäkla serie och jag äter aldrig i bussen så jag har inget papper jag kan börja torka med. AHHHHHHH :rage:
Jag hade vrålat åt morsan att ta hand om skiten och inte sätta sin unge i den!
 
Alltså, JAG ORKAR INTE.

En mamma och hennes unge har tre av fyra säten runt bordet och hela bordet. Ungen sitter och dricker cola, äter godis och chips. Sen så VÄLTER hon sin jäkla cola ÖVER mig och mamman bara fortsätter titta i sin mobil på sin serie :banghead:
Ungen fattar att hon gjort fel och börjar säga ”förlåt, förlåt, MAMMA hjälp” och mamman fortsätter titta på sin serie. Jag tycker synd om ungen och säger att olyckor händer (det är inte ungens fel, mamman borde ha bättre kontroll över sin unge!) och att det löser sig.

MEN VAD GÖR JAG NU?! Jag ska vara i skolan en hel dag och vill inte gå runt med blöta kläder nedstänkta av cola. Ska dessutom ha tre elever efter mig som ska skugga. ALLTSÅ VARFÖR JUST IDAG?! Det typ bubblar och svider på mina ben av ungens cola, och mamman bryr sig inte ens om att försöka torka upp colan som nu ligger på bordet. Hon tittar bara på sin jäkla serie och jag äter aldrig i bussen så jag har inget papper jag kan börja torka med. AHHHHHHH :rage:

Men är väl bara att säga URSÄKTA DIN UNGE SPILLDE PRECIS PÅ MIG?? Samt förklara att hon borde hålla bättre koll på sina barn, samt säga att hon kan få äran att hämta papper åt dig?
 
Res dig upp och glo på henne.
Jag kom i alla fall av bussen. Men har fortfarande cola över halva mig. Har inte orkat gå på lektionen. Sa till min mentor att de får hitta någon annan som kan ta hand om de som ska skugga för jag orkar inte. Nu ska en annan elev ta anteckningar också, och jag är utanför klassrummet och har pratat ca 40min med min mentor.
Jag hade vrålat åt morsan att ta hand om skiten och inte sätta sin unge i den!
Men är väl bara att säga URSÄKTA DIN UNGE SPILLDE PRECIS PÅ MIG?? Samt förklara att hon borde hålla bättre koll på sina barn, samt säga att hon kan få äran att hämta papper åt dig?
Som sagt, jag klarar inte av att prata med främlingar. Jag är extremt obekväm i alla sociala sammanhang och vet inte vad jag ska säga, hade bara påbörjat meningen och sen stått där som en dum idiot om jag hade försökt säga något. Men hade hade jag kunnat så hade jag definitivt sagt några mindre trevliga meningar till henne.
Nu har det torkat in och det enda som gäller är att tvätta kläderna för att få dem fria från cola.
 
Pappa ska hämta mig kl 1, då min lektion egentligen slutar. Så jag slipper i alla fall åka buss hem - annars lär jag väl kommit på samma buss som mamman och barnet igen. Snart har halva lektionen gått, så kanske går in och bara sitter där andra halvan av lektionen. Men eftersom det är många elever som skuggar idag så har någon säkert tagit min plats och då har jag ingen aning om vart jag ska sitta (vi har bestämda platser) så jag vet inte.
 
Jag kom i alla fall av bussen. Men har fortfarande cola över halva mig. Har inte orkat gå på lektionen. Sa till min mentor att de får hitta någon annan som kan ta hand om de som ska skugga för jag orkar inte. Nu ska en annan elev ta anteckningar också, och jag är utanför klassrummet och har pratat ca 40min med min mentor.


Som sagt, jag klarar inte av att prata med främlingar. Jag är extremt obekväm i alla sociala sammanhang och vet inte vad jag ska säga, hade bara påbörjat meningen och sen stått där som en dum idiot om jag hade försökt säga något. Men hade hade jag kunnat så hade jag definitivt sagt några mindre trevliga meningar till henne.
Nu har det torkat in och det enda som gäller är att tvätta kläderna för att få dem fria från cola.
Önskar att jag hade varit där och kunna sagt till henne åt dig! J*vla människa!!! :rage:
 
Idag fick jag äntligen skrivas in på min fd vårdmottagningar och slippa sjukhuset Gud glömde. Här var det noll problem att få den medicin jag gått på i samma dos i 10 år. Och istället för att behöva åka långt till apoteket någon gång i veckan fick jag utskrivet för 1,5 månad i taget, som tidigare.
Jättetrevlig läkare som jag hoppas få behålla.
Känns som jag är 10 kg lättare nu när jag VET att jag får sova. Såååå skönt! 💃❤️
 
Ha!
kom två elever nu och bara:
- heeej.. Kan du dra ett skämt?
* va?
- jo vi har hört att du har bra humor...
*?
- av en lärare!
* ah, ni syftar på mina senaste skapelser? :grin::grin::grin:

Skåda besöksbrickan och vikariedöden
besök.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp