Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken dag.

1. Hos veterinären med ponny som behövde dra ut tänder. Blev lite sent, som det gärna blir.

2. Kom skadedjursmänniskor och skulle se över om de kunde hitta mössen vi hör. De hittade spår. Överallt typ.

3. Tänkte att vad skönt att allt är klart. Går på muggen. Inser att golvet har svällt. Lyfter försiktigt på plastmattan som ligger och det är BLÖTT!! Ringer försäkringsbolaget, de lägger ett ärende. Jag ringer min vän snickaren och ber om hjälp. Får veta att han är långt härifrån :( men han hjälper mig att få kontakt med vvs-killarna så jag kan få lite stopp på eländet.

4. River under tiden ut plastmattan på golvet, hittar läckan (skarv i röret som droppar så han borde kunna laga det åt mig) och tidernas jävla vattenpöl, bifogar bild.

5. Hittar dessutom att värmesystem inte håller trycket.

Åh, glömde jag nämna att jag har en skitdålig hjärndag, dvs hjärntrött?

Bokat besiktning på läckan till nästa vecka, under tiden får det väl stå och lufta och hoppas att det inte tagit sig till angränsande rum (eller hur att de klarat sig med den jävla vattenpölen...).

Skänker bort det jäkla huset idag om någon är sugen. Jag flyttar in på Scandic i stället.
Kommunikationsmiss mellan snickare och vvs verkar det som. Ingen från vvs kom ut. Jag kavlade upp ärmarna med farfar på telefon och släckte skiten själv. Nu får det stå till onsdag när de går igenom skadorna. Lär hunnit bli rätt feta skador med tanke på hastigheten det pissade vatten :o
 
Bakat chocolate chip cookies :love:

DCDFBDCC-61AC-40CF-A882-60CB2FB1C7C6.webp
 
Vilken ögonöppnare egentligen. Lämnade kvar mobilen i bilen när jag var i stallet när jag fixade boxen åt både min häst och hagkompisens; hade hållt ett effektivt tempo utan att känna mig stressad. Insåg att klockan var så pass lite att jag skulle hinna ta in och longera min häst så hon fick springa en liten stund 😊. Vad mycket jag hann i stallet på 1.5 timme bara för jag gav sjutton i telefon. Skönt skönt! 👏.
Öronsnäcka är bra grejer då kan du jobba och vara tillgänglig samtidigt :up:
Och ha den på ljudlös vissa delar av dygnet
 
Kan inte sova. Fick ringa 112 tidigare idag när en bekant tagit en intox. Larmoperatören ställde typ tusen frågor och jag försökte panikslaget minnas det lilla jag vet om hen. Gjorde research på mobilen samtidigt för att hitta adress o.s.v. Dom skickade en ambulans och hen kom till sjukhus. Men jag är orolig för hen. Det här var inte första gången, och förmodligen inte sista :(
 
Såg att Ulf Lundell ska spela här i närheten i sommar, var bra pris på biljetterna också så är bra sugen på att gå. Måste bara kolla hur jag jobbar då. Hittade ett recept som lät helt otroligt gott också som måste testas. Halloumi och morotsbiffar, visst låter det himmelskt?
 
Känner mig seg. Det är kallt och ruggigt ute. Men, bäst att vakna och peppa till! Idag ska vi ha tillgänglighetsdag med två gästföreläsare, en som är synskadad och en som ska prata om rullstol och tillgänglighet. Och så ska vi få prova att själva sitta i och framföra en rullstol. Det kommer nog vara jättebra för förståelsen! 👍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp