Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och handlat på min lilla Oriental runt hörnet. Billigare och bättre än hos ICA och jag lockas inte heller till att handla en massa onödigt. Dessutom är de trevliga och personliga. Sedan avslutades det med en (ofrivillig) motionsrunda när jag och Megara lekte tafatt i trapphuset. Snabb som en vessla är hon, även om klorna inte får perfekt fäste på linoleummattan så hon sladdar i kurvorna. :rofl:
 
Öppet hur började för en timme sedan. Jag hann klart alla tusen arbetsuppgifterna i tid.
Nu ska jag stå och vara trevlig mot folk och räkna hur många som kommer. Samtidigt lär jag få vara receptionist. Det kommer bli en utmaning.
 
Vilken dag.

1. Hos veterinären med ponny som behövde dra ut tänder. Blev lite sent, som det gärna blir.

2. Kom skadedjursmänniskor och skulle se över om de kunde hitta mössen vi hör. De hittade spår. Överallt typ.

3. Tänkte att vad skönt att allt är klart. Går på muggen. Inser att golvet har svällt. Lyfter försiktigt på plastmattan som ligger och det är BLÖTT!! Ringer försäkringsbolaget, de lägger ett ärende. Jag ringer min vän snickaren och ber om hjälp. Får veta att han är långt härifrån :( men han hjälper mig att få kontakt med vvs-killarna så jag kan få lite stopp på eländet.

4. River under tiden ut plastmattan på golvet, hittar läckan (skarv i röret som droppar så han borde kunna laga det åt mig) och tidernas jävla vattenpöl, bifogar bild.

5. Hittar dessutom att värmesystem inte håller trycket.

Åh, glömde jag nämna att jag har en skitdålig hjärndag, dvs hjärntrött?

Bokat besiktning på läckan till nästa vecka, under tiden får det väl stå och lufta och hoppas att det inte tagit sig till angränsande rum (eller hur att de klarat sig med den jävla vattenpölen...).

Skänker bort det jäkla huset idag om någon är sugen. Jag flyttar in på Scandic i stället.
 

Bifogade filer

  • 20200129_151325.webp
    20200129_151325.webp
    65 KB · Visningar: 68
Vilken dag.

1. Hos veterinären med ponny som behövde dra ut tänder. Blev lite sent, som det gärna blir.

2. Kom skadedjursmänniskor och skulle se över om de kunde hitta mössen vi hör. De hittade spår. Överallt typ.

3. Tänkte att vad skönt att allt är klart. Går på muggen. Inser att golvet har svällt. Lyfter försiktigt på plastmattan som ligger och det är BLÖTT!! Ringer försäkringsbolaget, de lägger ett ärende. Jag ringer min vän snickaren och ber om hjälp. Får veta att han är långt härifrån :( men han hjälper mig att få kontakt med vvs-killarna så jag kan få lite stopp på eländet.

4. River under tiden ut plastmattan på golvet, hittar läckan (skarv i röret som droppar så han borde kunna laga det åt mig) och tidernas jävla vattenpöl, bifogar bild.

5. Hittar dessutom att värmesystem inte håller trycket.

Åh, glömde jag nämna att jag har en skitdålig hjärndag, dvs hjärntrött?

Bokat besiktning på läckan till nästa vecka, under tiden får det väl stå och lufta och hoppas att det inte tagit sig till angränsande rum (eller hur att de klarat sig med den jävla vattenpölen...).

Skänker bort det jäkla huset idag om någon är sugen. Jag flyttar in på Scandic i stället.
Hoppas bara det löser sig så smärtfritt som möjligt. Det är Inget roligt i det där
 
Smart att de hade med ett performance under öppet hus. Som involverade höga smällande ljud. Så nu sitter jag och kramar om en främling som jag förstått på hens osammanhängande knackiga engelska är flykting eller i alla fall kommer från någon form av krig, och har världens ångestattack. 🙄
Ska se om jag kan ringa någon åt henne och sen tänker jag utan att ha frågat det minsta bjuda på taxi för skolans räkning. :meh:
 
Middagen intagen och disken bortplockad! Nu ska jag gå ut och packa hö och skotta skit i hagen sen blir det ridning ihop med dottern medan maken och yngsta dottern är på gympa :)
 
Har kommit hem från jobbet, borde egentligen skriva på en inlämningsuppgift till i morgon, men jag lagar lite middag istället. Är egentligen inte hungrig, men har ett distansmöte som börjar snart och vill inte äta efter eller under det..
 
Tack! Alltså, det här är mitt första jobb, så jag har inte haft något att jämföra med alls. Jag trodde helt ärligt att alla hade det så här på jobbet tills ca 2 år sedan då jag började fatta att alla inte har det så här.

Problemet är att jag enligt min chef får gå på toa. Men så fort någon ser att jag inte är här blir det skvaller. Skvallret eskalerar ofta tills det är av principen "Hoarfrost var inte i receptionen på 2 timmar" även om jag kanske gick iväg med ett papper i 2 minuter, och på toa i 5. Alltså var borta i 7 minuter.
Då kommer chefen och undrar vad som hände och varför det inte var öppet. Jag brukar säga som det är att jag nog var på toa men chefen blir ju mer och mer misstänksam så att säga. Andra säger att jag inte är här - jag ursäktar mig med toabesök.

Blir otroligt pressande och nu har det blivit så att jag helt enkelt håller mig till lunch/tills jag slutar. Lunch får jag inte i januari och september om jag inte har backup då receptionen ska vara öppen under lunch då. Då får jag i stället skriva upp 30 minuter extra till flextid, och äta i receptionen.

Jag skulle nog ringa Arbetsmiljöverket om jag vore dig... efter att ha dokumenterat allt under en period. Din chef lär få det hett om öronen då :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp