Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tog en liten nap nu på em. Vaknar och mina ögonbryn ser ut som man målat på dem och sen fade:at ut dem upp i pannan gradvis till mitten av pannan. Allt annat smink sitter fortf pefekt. Så går det när man köper billig ögobrynspenna antar jag. Tur att jag inte ska iväg mer idag. :laugh:
 
Tycker synd om sambon idag. För 2 dagar sen typ fick han ont i ena foten. Igår var det så illa att han inte ville stödja på den. Han är ingen gnällhög direkt. Så om han säger att han har så ont gör det ont.
Idag ska han både köra till Stockholm och leverera en jävla massa foder och kiroprakta hästar. Det senare är ju inte direkt lämpligt då. Han lär nog också komma hem sent ikväll. Stackaren!
Här ligger jag under elfilten med vovvi och myser liksom..
Undrar vad det är och hoppas det går över snart!
 
Men då gills det ju inte! :D Dvs om du har finska som modermål/andraspråk.
Jag tror nog att genrellt, för en svensk, är danska betydligt lättare att lära sig än finska då det finns otroligt många likheter mellan svenska och danska. Och i princip inga mellan svenska och finska..

Jag lärde mig olika fraser jag behövde när jag jobbade i Finland. Inte en suck att jag skulle kunna lära mig seriöst på så kort tid jag var där.
 
Lyssnar på musik. Tänkte att jag måste använda Spotify nu när jag har premium.
Har ätit en broccolipaj. Tror det var broccoli :confused:
Tagit typ åtta (?) olika vitaminer och mineraler och omega. Tar inte varje dag och nu var det ett tag sen så tog av alla jag har. :cool:
 
Mänskligt?! Har fan aldrig sett en människa se ut så 😂
 

Bifogade filer

  • BDD2BAAC-A311-4215-9730-F2434F35FBF2.webp
    BDD2BAAC-A311-4215-9730-F2434F35FBF2.webp
    56,3 KB · Visningar: 43
Haft rätt ont efter vaccinationen (nu lagom till kvällen har smärtan försvunnit) så kände att säkerhetsvästen antagligen skulle ha tryckt emot men stallkompisens 10 åriga dotter trotsade gäärna regnet och red min häst barbacka på ridbanan; blev ganska mycket trav; först lite skumpigt men snart gick det bättre och bättre 😊.
 
Efter regnrusk hela dagen kände jag att det vore godast med soppa till middag samt att eftersom jag ville prioritera hästens motion samt behövde ta in ved ikväll fick det duga med färdig soppa och årets första semla 😋. Eftersom sambon inte vill ha och jag försöker hålla igen på kalorierna så lämnade jag in den andra till grannarna 😄.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
342
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp