Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pappa ringde för att bara babbla strunt. Berättade att sambon hoppade runt på en fot och skulle leverera ngt ton foder som skulle handjagas vid avlastning. Pappa som då blir 71 år i år säger då. "Men det är ju då man ringer mig!". :love:
Jag tyckte att "Men guuud nej!" typ.
Pappa: "Joho, mig är det inget fel på!"
Sa då att det också skulle lyftas hästar (kiroprakta dem).
"Nej, det gör jag inte! Kanske en Shetlandsponny." :laugh:
 
Har för övrigt behövt försöka vara kiropraktor själv och manipulera sambons fot. Jag tycker det är så obehagligt! :nailbiting:
Han tycker "Jag vet inte hur många jag lärt ut det här till. Det är ju idiotsäkert och jätteenkelt!".
Sen att de pluggar 5 år och övar på döda etc innan de kör på varann etc och jag får 5 min undervisning i hur jag ska göra..
Jaja.. han blev yttepytte bättre iaf.
 
Djuren utfodrade, jag har ätit frukost, daghunden har kommit och jag har börjat jobba. Ungarna hemma idag då äldsta ska till tandläkaren. Enklare att ha dom hemma än att behöva åka fram och tillbaka flera ggr för att hämta och lämna på dagis/fritids. Ingen skola ändå idag.
 
Släppt ut hästar och fixat stallet. Ska tillbaka vid 12 för att ta in mina hästar, hovslagaren kommer 14. Får spola av benen, torka dem lite med handduk och sedan ställa in dem i en nyströdd box så att de är någorlunda rena och torra när hovslagaren kommer.
 
Släppt ut hästar och fixat stallet. Ska tillbaka vid 12 för att ta in mina hästar, hovslagaren kommer 14. Får spola av benen, torka dem lite med handduk och sedan ställa in dem i en nyströdd box så att de är någorlunda rena och torra när hovslagaren kommer.

Jag får hit hovslagaren på tisdag. Ska bli minusgrader i några dagar från och med söndag så hoppas det stämmer så hästarna har torra ben av sig självt. Så trött på att allt är blött och lerigt..
 
@kolblakkur och @FengurLaugar är så nöjd över att ha uppgrusade rasthagar att ställa hästen i vid hovslagabesök och liknande :up:

Jag brukar ställa in mina i några timmar innan om dom är blöta men det hinner sällan torka helt ändå när det är sånt här väder. Eftersom dom går på lösdrift så är det svårt att undvika helt att dom ska bli blöta utan att behöva stänga in dom i annan hage eller box i en evighet innan :p
 
Ska snart sätta mig i receptionen och ha tråkigt. I dag måste jag jobba över 3 timmar, ser inte direkt fram emot det 🙄 visserligen får jag + på flextiden men jag kan ju aldrig ta ut flextid eftersom receptionen måste vara bemannad hela tiden. Har nu 27 timmar plus.

Har helt missat att lösa någon form av mat till eftermiddagen, men jag har ett äpple så det får väl duga som "middag" :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
342
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp