Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste nyheterna tidigare idag och blev bestört över uppdrag gransknings Arlagårds inlägg.
Har bara varit med om bra gårdar så att detta får förekomma är gräsligt.
Varför ha djur öht och hur kan Arla godta detta fattar jag inte.

Onsdag redan och grått ute. Men ganska varmt, har inte eldat på några dagar eftersom det varit plusgrader även på nätterna och oblåsigt.
 
Ska snart sätta mig i receptionen och ha tråkigt. I dag måste jag jobba över 3 timmar, ser inte direkt fram emot det 🙄 visserligen får jag + på flextiden men jag kan ju aldrig ta ut flextid eftersom receptionen måste vara bemannad hela tiden. Har nu 27 timmar plus.

Har helt missat att lösa någon form av mat till eftermiddagen, men jag har ett äpple så det får väl duga som "middag" :nailbiting:
Du verkar verkligen inte trivas på ditt jobb. Letar du annat?
 
Jobbade kväll igår och därmed ingen rast, hade ingen matlust innan jobbet heller så väl hemma var jag vrålhungrig. Kom hem 21:30, fixade mat, åt och duschade. Sen blev jag pigg, somnade runt 1-2 tiden...
Vaknade såklart vid 4 imorse av att katterna här hemma hade tok race och ena hoppade runt i sängen för att sen sätta sig och skrika i mitt öra att hallå, morgon nu, mat! Så gick upp gav dom mat, gick och la mig för att vakna igen vid 6 av samma race i lägenheten. (Hur min sambo lyckas sova sig igen hela spektaklet är för mig obegripligt, då dessutom ena katten hoppade honom rätt i kronjuvelerna :nailbiting:)

Sen dess har jag varit klar vaken men inte gjort mer än ta hand om gårdagens disk, slängt i en tvätt och druckit kaffe.
Funderar på att antingen gå till återvinningen eller ta bussen till simhallen? Vad säger ni?
 
Du verkar verkligen inte trivas på ditt jobb. Letar du annat?
Ja och nej. Jag har insett att jag måste ta tag i mitt mående först. Just nu är jag helt utpumpad i hjärnan efter en dag på jobbet och det är svårt att fokusera på att läsa jobbannonser osv, orden går inte in in i hjärnan. Är helt omöjligt på något störigt sätt.
Men ambitionen finns :up:
 
Morgonen var intressant... En personal kom travande med elektrisk blodtrycksmätare och skulle mäta.... 20 minuter senare kom nästa med Manuell blodtrycksmätare vi brukar ta lite prover på nya patienter. Jag passade då på att lite försiktigt fråga när de brukar dela morgonmedicin, kl var då 8.45... då gick det undan... alvedon o långtidsverkande oxycontin. Eftersom jag Ville vara vänlig och försynt första morgonen så tog det lite tid innan jag fick komma upp. Så det gick åt gråt, tandagnisslan, en oxinorm och 10 min hyperventilation innan jag studsade upp.

Fiberhavregrynsgröt, två rostade mackor och en kopp kaffe senare, så känner jag mig hyfsad igen.
 
Hmm. Två besök hittills i dag. Alltså det här jobbet är inte direkt rafflande :cautious:
Funderar på om jag borde försöka lära mig något när jag ändå bara sitter här, det skulle ta bort tristressen och känslan av att sitta av tid i fängelse kanske. Jag har ändå stirrat på mitt tangentbord i två timmar nu, så jag vet hur det ser ut.
 
Ska ta och göra i ordning lite lunch. Väldigt tidigt, men då slipper jag släpa med mig matlåda till kontoret och kan börja jobba direkt.
 
Blev tyvärr inte friskare av att gå till frisören :(
Men när jag satt och väntade på min tur kom en äldre kvinna fram till mig och sa: ”Jag måste bara säga att vilken fin klänning du har, du klär fantastiskt bra i den! Det är dessutom min favoritfärg.”

Jag berättade att det är mitt nyårslöfte att bara ha kläder jag känner mig fin i. Det tyckte hon var ett himla bra sådant (det tycker alla jag berättar det för).

Så fint :love:
 
Blev tyvärr inte friskare av att gå till frisören :(
Men när jag satt och väntade på min tur kom en äldre kvinna fram till mig och sa: ”Jag måste bara säga att vilken fin klänning du har, du klär fantastiskt bra i den! Det är dessutom min favoritfärg.”

Jag berättade att det är mitt nyårslöfte att bara ha kläder jag känner mig fin i. Det tyckte hon var ett himla bra sådant (det tycker alla jag berättar det för).

Så fint :love:
Då är ju den stora frågan, vad har du för fin klänning på dig!?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 734
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp