Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om slö dag så blev det visst det så även i stallet 😅, stallkompisens dotter hade redan gjort grovjobbet (mockat och bytt vatten) så hon hade gjort sig förtjänt av en ridlektion av mig; 40-45 min med skritt och fokus på cavaletti i trav 😊. Nu avslutar jag en slappardag med ett varmt bad i baljan. Lite onödigt varmt 😅.
 
Är du säger på att det var det hon menade? Jag tänker inte omedelbart/enbart på att vara arg när någon beskriver att en bör vara mer aggressiv. :)
Hon menade det, jag säger typ aldrig nej eller säger det vill jag inte osv, jag bara tar allt. så det är vad hon menar
 
Straffet med att vara snäll.
16.50 satt jag mig i bilen på parkeringen, klockan 17 ska en person plocka upp en arbetsdator till en kollega som är sjuk. Personen ringer precis innan 17 och säger typ "jag ska bara in på en affär först". Jag ber henne skynda sig, då jag redan sitter i min bil och ska åka 15 mil för att komma hem. Klockan är nu 1720 och ingen person har dykt upp.........

Jag hade åkt. HATAR folk som inte respekterar min tid.
 
Var hos min psykolog idag.
Vad hon klagar på att jag är för icke aggressiv.
:crazy:
Ok
Jag hatar att vara arg.
så ok får väl blir mer arg.

Hmm... aggressiv är inte nödvändigtvis arg. Det är mer att vara på och ta för sig. Ta plats helt enkelt och som sagt även säga nej när man vill det. Det är absolut inte lätt alltid och något jag själv jobbar med.
 
Hon menade det, jag säger typ aldrig nej eller säger det vill jag inte osv, jag bara tar allt. så det är vad hon menar

Fast man behöver ju inte bli Arg inuti för att säga ifrån eller stå på sig tänker jag. Känner man sig däremot arg eller upprörd ska man givetvis kunna tala om det för folk.
Jag är i och för sig nästan likadan. Jag bara visslar och knatar på och tar all möjlig skit utan att säga bu eller bä, men med tiden har jag utvecklat något av en gåsrygg.
 
Fast man behöver ju inte bli Arg inuti för att säga ifrån eller stå på sig tänker jag. Känner man sig däremot arg eller upprörd ska man givetvis kunna tala om det för folk.
Jag är i och för sig nästan likadan. Jag bara visslar och knatar på och tar all möjlig skit utan att säga bu eller bä, men med tiden har jag utvecklat något av en gåsrygg.
Jag bara sväljer och bygger upp tryck och omvandlar det till depression.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
754
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 679
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp