Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förbenade grannkatt. Den praktiskt taget bor på vår tomt vilket är lite frustrerande för jag måste hålla undan barn och hund från den. Idag hann jag dock inte fram. Dottern ville klappa när den låg och solade på uppfarten, och även om hon är försiktig och klappar snällt så råkar hon ställa sig på svansen. Den får såklart panik och slår sig loss genom att både riva och bita. Traumatiskt för både katt och barn. Hade hoppats på att hon skulle tycka att det är för stökigt här och sluta hänga på vår tomt, men hittills har hon varit helt resistent mot interaktion med barn och hund. Får se efter idag.
 
Hörde något svagt i fjärran. Det lät som ett tåg med fyrkantigt hjul

Men ljudeet blev allt starkare och så ser jag. Det är en grävmaskin, en bandare som sakta larvar sig fram på länsvägen. Det går så erbarmligt sakta att en person i normal promenadtakt hade promenerat om den.

Stackars förare. Kan inte vara världens mest roliga jobb att flytta en grävare på det sättet.
För att inte tala om när en larvgrävare var på Ridskolan.... blev ett jäkla liv bland hästarna....
 
Förbenade grannkatt. Den praktiskt taget bor på vår tomt vilket är lite frustrerande för jag måste hålla undan barn och hund från den. Idag hann jag dock inte fram. Dottern ville klappa när den låg och solade på uppfarten, och även om hon är försiktig och klappar snällt så råkar hon ställa sig på svansen. Den får såklart panik och slår sig loss genom att både riva och bita. Traumatiskt för både katt och barn. Hade hoppats på att hon skulle tycka att det är för stökigt här och sluta hänga på vår tomt, men hittills har hon varit helt resistent mot interaktion med barn och hund. Får se efter idag.
Här släpper jag ut hunden, hon äter dom inte, men det vet ju inte katten så den springer,till slut kommer den inte tillbaka.
 
Tror att jag fick med mig 44 nya kompisar idag
 

Bifogade filer

  • 20230520_155429.jpg
    20230520_155429.jpg
    481,9 KB · Visningar: 44
Känner mig sur som en citron. 🍋😠
Kollar Flip & Flop, det är typ maraton, vet inte hur många avsnitt de sänder i rad idag.
Snart ska jag se Rapport.
Har Trocadero. 🍾
 
Vilket paminner mig om nar min yngsta var liten, 4 ar, och gick pa Amerikansk forskola i Saudi Arabien. De hade en myckt lang, 3-5 meter eller sa, och fin vatten lek utanfor klassrummet. Dar fanns vatten hjul, burkar, och kannor, batar och jag kommer inte ihag allt. De spenderade massor av tid dar ... Daremot var sandlada inte nagot de hade att leka i 😁
Nä, det finns ingen sand i Saudi, eller hur :cautious: :D
 
Klippt gräs, rensat bland mina jordgubbar, blivit attackerad av min vattenslang :rage: dyngsur så bara byta kläder och åka o handla medans dom torkar, köpt tomatplantor,chili och en planta färskpotatis, körde sen förbi ica på hemvägen o inhandlade div godsaker att smaska på under kvällen .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 091
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 198
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 680
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 898
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp