Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har köpt svenska jordgubbar, vilken njutning! :love:

Alldeles för dyra, precis som de svenska färskpotatisarna, men jag kände för att unna mig. Min nacke har gett upp så jag är spyfärdig trots värktabletter och har miljarder saker att göra.

Edit: Lidl hade svenska småtomater också :love:
Köpte du de svenska på Lidl med?
 
Har tagit ner blomlådorna, fick panik eftersom en av plupparna som håller den på plats trillade ner och jag låg på knä och försökte hittat den på gräsmattan under. Sedan kom jag på att kolla med grannen under som har blomlådor på utsidan och tjohoo hon hittade den. Pust.
 
Läser kurslitteratur. Jätteintressant bok som heter "Skapande barn: Att arbeta med bild i förskolan". Jag får många idéer och många funderingar... :) Jag tror att jag ska testa papier mache med "mina" små (nu 2 och 3 år) barn!!

WOW 😲 ... du ar modig!

Det blir en "riktig" lista här också :) !

Sa fort den har dagen ar over blir den en lista har ochsa, och forsta saken pa listan blir att mala vart cedar staket med ett typ linolje skydd. Jag kommer absolut inte pa vad det kan tankas heta pa Svenska. 🙄
 
Funderar på om jag ska posta urgamla fanfic på Ao3 Läser igenom dem och vissa är faktiskt inte helt usla.
 
Äh, vad är det värsta som kan hända :D ?? Vatten, mjöl och tidningspapper. Vi har testat värre saker :D !!

Och jag har tankt i manader pa att gora en vulkan med barnbarnen, 4 och 6 ar, men inte riktigt klarat gransen med just ... mjol, vatten, och papper ... men nu nar vadret ar bra och man kan slabba utomhus lar det bli av. :)

Vilket paminner mig om nar min yngsta var liten, 4 ar, och gick pa Amerikansk forskola i Saudi Arabien. De hade en myckt lang, 3-5 meter eller sa, och fin vatten lek utanfor klassrummet. Dar fanns vatten hjul, burkar, och kannor, batar och jag kommer inte ihag allt. De spenderade massor av tid dar ... Daremot var sandlada inte nagot de hade att leka i 😁
 
Ligger i soffan med kaffe och glass och andas ut efter en oerhört trevlig men väldigt intensiv vecka med finbesök från Sverige. Känner mig inte så lite sliten nu och tror dessutom att jag är på väg att bli sjuk :down: Ja ja, det skulle vara första gången i år i så fall så det får jag ändå vara väldigt tacksam för. Nu ska jag leta upp något lagom ansträngande att titta på på Netflix och sen blir det inte många mer knop gjorda idag minsann :)
 
Hörde något svagt i fjärran. Det lät som ett tåg med fyrkantigt hjul

Men ljudeet blev allt starkare och så ser jag. Det är en grävmaskin, en bandare som sakta larvar sig fram på länsvägen. Det går så erbarmligt sakta att en person i normal promenadtakt hade promenerat om den.

Stackars förare. Kan inte vara världens mest roliga jobb att flytta en grävare på det sättet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 090
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 198
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 680
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 898
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp