Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror att jag måste sätta mig ner vid tillfälle och göra en sommar-to-do-lista. Låter trist kanske, men jag har en del projekt som jag måste och/eller vill ta tag i. Måla om badrummet. Fixa några fönster. Måla om dörren. Måla några vindskivor. Måla om fasad på någon/några sidor. Fixa rost på bilen.
Det är så lätt annars att hela sommarlovet "försvinner" utan att man har fått gjort det som bör göras.... Jag kommer SÄKERLIGEN att få tillräckligt med återhämtning ändå, om någon nu skulle undra.... :D
 
Tror att jag måste sätta mig ner vid tillfälle och göra en sommar-to-do-lista. Låter trist kanske, men jag har en del projekt som jag måste och/eller vill ta tag i. Måla om badrummet. Fixa några fönster. Måla om dörren. Måla några vindskivor. Måla om fasad på någon/några sidor. Fixa rost på bilen.
Det är så lätt annars att hela sommarlovet "försvinner" utan att man har fått gjort det som bör göras.... Jag kommer SÄKERLIGEN att få tillräckligt med återhämtning ändå, om någon nu skulle undra.... :D
Jag har gjort en riktig sån lista som sitter på kylskåpet. Har jag den i mobilen så syns den inte så då behövs den inte göras :angel1:
 
Sitter och dricker det sista av morgon (/förmiddags)kaffet och försöker vakna till..! Ska städa i ordning här hemma, skura och byta sängkläder och allt annat som måste göras. Fixa lite med blommor och balkongordling och om jag har energi nog kvar senare i eftermiddag ska jag nog starta igång något av alla tusenmiljarder sömnadsprojekt som jag skulle behöva få avklarade!
Första pausen efter att ha fyllt 1.5 plastpåsar med skräp, bytt sängkläder och gått ned med grejer i källaren. Borde egentligen inte bli irriterad på att jag fått sprillans nya grejer till köket från min far (vattenkokare, elvisp osv) men det är liksom grejer jag redan har och framförallt sa att jag inte ville ha.. Men då har jag väl back-ups tills något av det jag har går sönder :)

Nu sitter jag och samlar energi till att laga lunch och diska!
 
Grrr, kom hem efter att ha handlat och en av yoghurtburkarna har gått sönder så jag har yoghurt över allting inkl mobilen. Nu är den i ett fodral och med glas över. Men laddningsöppningen had yoghurt i sig, så nu ber jag till alla gudar att efter att försiktigt gjort rent den från yoghurt att den inte börjar strula.
 
Va?! Så besviken jag blir... Förbåla AI 😠

Det finns bra användningar för AI... men när det finns risk för förväxling så tycker jag faktiskt det ska märkas ut tydligt. Som i det här fallet, naturen är helt magisk ändå. En behöver inte "förbättra" henne på det här sättet.

Sedan har jag heller inga problem med AI-konst även om det inte är my cup of tea. Men då ska det som sagt framgå att det är frågan om konst och inte ett foto.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 090
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 198
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 680
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 898
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Unga brottslingar
  • Jämställt förhållande

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp