Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske mix av alltihopa, just nu känns det långt ifrån älskad, men så har jag aldrig haft några bra erfarenheter i bagaget så kanske det är fel på mig. Kanske är jag för känslig vad vet jag. Vet inte va som är normalt.
Det är inte fel på dig. Utan så mycket erfarenheter av hur omsorg och kärlek kan se ut i vardagen blir det svårare att känna igen vad som är det och inte såklart. Så du är grym som känner att något skaver! Du har rätt. Din magkänsla är värd att lyssna på. Det ska inte vara sådär.

Sedan tror jag att ungefär alla har ett skitstort jobb att avlära mönster vi ärvt kring hur vi tar hand om glitcher i kommunikation och att skapa nya mönster som ser och kommunicerar behov och uppskattning på ett sätt som stärker både en själv och den andra. Men för att kunna göra det i en relation måste båda vilja det, och ha pratat om hur det ska gå till.

Och den här klyschan att en måste älska sig själv innan någon annan kan älska en, det är bara victim blaming. Du är värd att känna till, respektera och kunna uttrycka dina behov precis just nu. Du är värd att det du säger och gör möts med respekt och omtanke oavsett om du säger det lite klantigt eller helt perfekt.

Var stolt över din magkänsla som säger något viktigt till dig. Det är med magkänslan vi trivs eller mår dåligt, så den är värd att ta på allvar.
 
Ont i brösten
Hatar mens
Varför funkar inte pillrena längre.
Måste ringa bm
Är ju iaf 5-6 år innan den lägger ner.
Jag ska inga barn ha.
Det gör ont att ha bh och kläder på sig.
Måste också laga mat idag.
Är bjuden på ett event i kväll, men vette sjutton om jag orkar
 
Urusel sömn men nu har jag och dottern varit och röstat, upplevde att det var ovanligt svårt att få ner röstsedlarna i kuverten i år. De som arbetade med valet fick hjälpa en äldre person som inte kunde få ner sina röstsedlar. Maken är på bilutflykt med sonen som hade glömt en viktig grej i sitt boende på skolan och han ska vara hemma på praktik nu i 14 dagar. Men snart är de hemma igen och då ska maken åka och rösta.
 
Urusel sömn men nu har jag och dottern varit och röstat, upplevde att det var ovanligt svårt att få ner röstsedlarna i kuverten i år. De som arbetade med valet fick hjälpa en äldre person som inte kunde få ner sina röstsedlar. Maken är på bilutflykt med sonen som hade glömt en viktig grej i sitt boende på skolan och han ska vara hemma på praktik nu i 14 dagar. Men snart är de hemma igen och då ska maken åka och rösta.
Jag kämpade i flera minuter med ett kuvert 😂
 
Skulle åkt till Skåne och hälsat på min bror och hans familj i helgen, men kände mig hängig på jobbet i fredags och igår hade jag sån huvudvärk och svårt att andas :( Så fick bli en lugn helg hemma. Tråkigt då denna helgen varit bokad sen i somras 👎

Piggare idag, dock har mensvärken slagit till med full effekt 😩
Ser dock någorlunda ljust ut för att kunna jobba imorgon dock, vilket jag gärna vill då vi ska få en ny kollega 🙂
 
Urusel sömn men nu har jag och dottern varit och röstat, upplevde att det var ovanligt svårt att få ner röstsedlarna i kuverten i år. De som arbetade med valet fick hjälpa en äldre person som inte kunde få ner sina röstsedlar. Maken är på bilutflykt med sonen som hade glömt en viktig grej i sitt boende på skolan och han ska vara hemma på praktik nu i 14 dagar. Men snart är de hemma igen och då ska maken åka och rösta.
Jag hade jätteproblem att få ner dom i kuverten!
Trodde jag var den enda O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
692
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp