Vad gör vi CLX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Morr.
RÄgeten med tvÄ avkommor stod ogenerade i trÀdgÄrden och glodde pÄ mig. Orkade inte hÀmta skor och gÄ ut, sÄ jag försökte skrÀmma bort dem. Gick sÄdÀr.

De har en stor jÀvla frodig Äker med grÀs att vAra pÄ och en skog. Varför mÄste de vara pÄ min tomt och Àta mina Àrtor och min mangold. För att inte tala om att de Àtit all betblast.

JÀvla rÄttor med klövar.
HATAR rÄdjur. NÀstan lika mycket som jag hatar sork.
Dom kĂ€nner sig sĂ€krare hos dig đŸ€Ł. Iför sig Ă€r det jakt pĂ„ rĂ„bocken , för mycket ovĂ€sen för dom smĂ„ förstĂ„r du vĂ€ll đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł
 
Sitter och funderar pÄ en sak: om privata hyresvÀrden sÀger upp en och det Àr 3 mÄn uppsÀgningstid medan vi bara har 1 mÄnad om vi hade sagt upp det... Kan man sÀga upp lgh tidigare enligt ens egna uppsÀgningsfrist sjÀlv ifall man hittar boende med tilltrÀde innan sista datum? Kan man sÀga upp nÄgot som Àr uppsagt liksom?

Om det hjĂ€lper sĂ„ Ă€r hyresvĂ€rden inte vĂ€rd nĂ„gra trevligheter alls 🙃
Jag hade privat hyresvÀrd i vintras . Sa upp lgh 3 mÄnader tidigare, men dÄ sa hon att igentligen ska jag vara ute om 1 mÄn men eftersom jag hade bott dÀr i mÄnga Är sÄ fick jag 3 mÄnader pÄ mig att flytta ut ( hittade billigare lgh och lite större)
 
Följande utspelade sig nyss: Hans höghet L. Herrn jamade högljutt för att fÄ ligga i knÀet men matten behövde gÄ pÄ toa. NÀr matten kom tillbaka var hans höghet vÀldigt sur och blÀngde pÄ matten nÀr hon erbjöd knÀet. Matten bestÀmde sig för att ignorera och la sig ner i soffan men dÄ bestÀmde sig hans höghet för att han ville ligga i knÀet ÀndÄ, sÄ matten satte sig upp igen. Efter 3 minuter av idogt trampande konsterade Herrn att knÀet duger inte ikvÀll och gick ivÀg.

SÄ jag dricker saft och surfar lite innan det Àr dags att sova. Lillkatten jagar nÄn insekt sÄ kollar lite pÄ henne nu nÀr jag blev dissad av Lilla herrn :)
 
Oh the drama. Vaknade upp och sÄg att jag hade en liten skalbagge i sÀngen vid fotÀndan. Ringer skadedjursbekÀmpning. De kommer ut, kollar lite. De ser ingenting.
Jag ba "ska ni inte ta hit en specialtrÀnad vÀgglus-hund?"
De: "njae alltsÄ vi ser inte riktigt att det skulle behövas".
Har nu spenderat hela dagen med att dammsuga sÀngbotten, kollat alla springor, tvÀttat alla sÀngklÀder/överdrag osv.
@tanten pÄpekade det skeva i att jag flippar pga tanken pÄ skadedjur/kryp MEN slÄr ihjÀl rÄttor med spadar. Oh well... welcome to my world :rofl:
 
Jag skulle fÄlla upp ett par av juniorens byxor inför studiestart imorgon...
Det rĂ€cker med att sĂ€ga att byxorna Ă€r nu uppfĂ„llade för hand och symaskins:devil: Ă€r förpassad till lĂ„dan med elektronikskrot och ska till ÅVC :mad:

Jag mÄste alltsÄ investera i en ny symaskin :turd:
 
Letar efter en ny snygg/ frÀck bordslampa till fönstret i sovrummet. Har man katt sÄ har man, katten vÀlte ner bordslampa ett hÀsthuvud( nÀr chili fanns pÄ vÀla)som mammas sambo köpte till mig i julklapp . Den skrota katten rÀtt bra
 
Tittat klart pĂ„ Morden i Sandhamn pĂ„ Cmore medan jag hĂ„ller ögonen pĂ„ resultatlistorna. Men nu ska jag duscha och tvĂ€tta hĂ„ret đŸ€š Min hjĂ€lm behöver sig en tvĂ€tt, den luktar mindre gott inuti. MĂ„ste betyda att jag faktiskt kört hĂ€st med jĂ€mna mellanrum i över 1 Ă„r nu 😂 FĂ„r plocka isĂ€r den imorgon. I vĂ€rsta fall har jag en ridhjĂ€lm jag anvĂ€nt en gĂ„ng 😅
 
Lagt mig för kvÀllen och försöker ligga utan att ha lite kaminer utsmetad efter kroppen under pÄslakanet. GÄr sÄdÀr, de Àr tvÄ och de behöver fÄ klorna klippta. Trots att det Àr svalare ute Àr det ÀndÄ för varmt att sova med mer Àn ett lakan, sÄ jag tog en sömntablett som jag hoppas ska hjÀlpa flera nÀtters sömnproblem. SÄg att jag har vÀldigt lite av förra höstens förskrivning kvar sÄ jag törs nog be om en förnyelse av de 20 som skrevs ut dÄ. En riktig slav under mina laster! :laugh:
 
Den vindelnrökta skinkan var sĂ„Ă„Ă„Ă„ god, pĂ„minner om pĂ„lĂ€ggsköttet vi köpte pĂ„ det vĂ€lkĂ€nda Enrisrökeriet som fanns i samhĂ€llet och som tyvĂ€rr lades ner för 14 Ă„r sedan 😋😍. HĂ€nde dĂ„ och dĂ„ att mamma tyckte att nĂ€ nu Ă€r vi vĂ€l lite trötta pĂ„ pĂ„lĂ€ggen i affĂ€ren, vi Ă„ker till rökeriet istĂ€llet och handlar 😊. Det rökta sidflĂ€sket var helt klart min favorit 😍😋.
#nostalgi
 
189364CF-3A68-46EF-8B1B-354012E6AA9E.webp

Ännu en lyckad ockupationsinsats av den hĂ„riga terroristen. Jag har fyra högar att jobba pĂ„ och hon blockar effektivt... samtliga đŸ«Ą
 
Den vindelnrökta skinkan var sĂ„Ă„Ă„Ă„ god, pĂ„minner om pĂ„lĂ€ggsköttet vi köpte pĂ„ det vĂ€lkĂ€nda Enrisrökeriet som fanns i samhĂ€llet och som tyvĂ€rr lades ner för 14 Ă„r sedan 😋😍. HĂ€nde dĂ„ och dĂ„ att mamma tyckte att nĂ€ nu Ă€r vi vĂ€l lite trötta pĂ„ pĂ„lĂ€ggen i affĂ€ren, vi Ă„ker till rökeriet istĂ€llet och handlar 😊. Det rökta sidflĂ€sket var helt klart min favorit 😍😋.
#nostalgi
Det rökfritt saknar jag med. Pappa Äkte förbi i jobbet dÄ och dÄ och hamstrade bÄde medvurst och annat... :love: :love::love::love: medvurst i affÀren köptes inte det var dÀrifrÄn vi Ät...
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Svar
2 032
· Visningar
117 168
Senast: Marita73
·
GnÀgg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag pÄ den hÀr filmen frÄn 1929 frÄn armens rid- och körskola. Kanske finns det fler hÀr...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har bestÀllt ett mjukisdjur som kallas kÀrleksuttern. Det Àr alltsÄ ett mjukisdjur för vuxna som sover dÄligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 465

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp