Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har jobbat (hemma) och har därefter inte alls gjort så mycket. Jag blev sjuk i går men är helt ok sedan i natt. Lite snuvig, men inte alls mycket, inget ont, inga problem med öronen osv. Vilken ovanligt snabb sjukdom, mindre än 24 timmar?!

Det är varmt och svettigt i alla fall, brukar inte svettas något särskilt trots höga grader så det är väl en förändring men det är inte helt tokigt att svettas bort lite värme. Hunden sa att han ville gå ut på balkongen. Jag sa att det är för varmt och att han kommer bränna sig och ångra sig. Han sa emot 20000 gånger, så jag släppte ut honom. Han var på balkongen i solen i 10 minuter sedan kröp han under min säng i skuggan och svalkade sig. Han är ju lika envis som en tonåring och ger sig inte förrän han är överbevisad! ;)

Sov med kylklamp i sängen i natt, en rätt kylig vän måste jag säga, men den passade mig perfekt! :D Hunden försökte stjäla den från mig, men jag knyckte tillbaka den och talade om att jag en gång minsann köpt kylmatta till skrället men att han vägrade en sån, så nepp, min kylklamp får han inte bita på! Han ville väl ha en sådan vän han med. Han fick en isbit i form av en fisk.... Sedan bytte han 15 leksaker, ett par strumpor, ett kvitto han hittade i min papperskorg, min ena ulltoffel och en proteinshakesflaska (mitt i natten alltså) mot kex.
 
Lämnat barnet till andra föräldern, han kommer åter på söndag så en kort sväng bara. Gick bra men ändå jobbar hjärnan och analyserar allting :grin:

Andra föräldern fyller år imorgon, hon fick en present och en kram. Jag fick komma på fika imorgon men avstod… vet inte vilka som kommer men, kändes bäst så.

Är sugen på att äta något gott ikväll men får äta ur skåpen, vill spara lite till semestern om en dryg vecka. Det jag saknar mest är sweet chili-sås till mina vårrullar men får försöka röra ihop något annat gott :cautious:
 
Fick precis insikten. Jag har förvandlats till en tjock tant som måste torka bort svett från ansiktet för att glasögonen inte ska glida av, medan jag går runt i butiker och tänker ”är det här barnkläder eller…”?
 
Inledde helgen med ett dopp, såååå underbart! Älskar värmen!
A10DC003-64A8-4B87-B265-AF0B99D56426.webp
 
Ligger på soffan med magknip. Min fiberfattiga kost för att lugna magen efter magsjuka verkar nu ha haft motsatt effekt :cool::p

I övrigt dividerar jag med mig själv om jag ska hålla mig uppe och kolla hoppningen ikväll eller om jag ska spara det till imorgon… svaret vore givet om det inte vore för att min bebis inte kan sova själv så i så fall får han sova på mig i soffan medan jag tittar.
 
Har jag missuppfattat, eller är det så att hoppningen inte börjar förrän kl 20:50 ikväll.... :nailbiting: ?? Jag får väl ta en lur på soffan innan, eller något..... :D
Ja den börjar 20.50... vet hur det är. Haha drar mig till minnes EM i Göteborg. Sambon jobbade helg och gick ock la sig. Jag lutar mig tillbaka i soffan och vaknar precis när Peder och pantern hoppar... :angel: :D:angel:
 
Sitter i bilen på väg till Machrihanish där vi ska leva friluftsliv hela helgen. Bäst att passa på när vädergudarna samarbetar! Ska bli underbart :love:

Det är så att säga inte jättefult utanför fönstret :D
 

Bifogade filer

  • 20220812_172501.webp
    20220812_172501.webp
    138,4 KB · Visningar: 35
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 581
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp