Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Delaney blev ju lite orättvist bedömd. Inte lätt att vara van att vara på däck och sen bli stew. Tyckte ändå att hon skötte sig helt okej, efter förutsättningarna :)
Fast hon hade ju skrivit galet i sitt cv så jag förstår att de var irriterade 🤷‍♀️ vi hade lite liknande situation på jobbet med en sommarjobbare som hade mångårig erfarenhet av kyrkogårdsskötsel, men det visade sig vara på en liten landsortskyrka med gräsgravar. Det är stor skillnad mot en stadskyrkogård med grusgravar som också är ett turistmål, skötseln är helt annorlunda.
 
Har tagit mitt första bad älskar att bada i skärgården 😍
IMG_20220812_104358383_HDR.webp
 
Var 2 sekunder från att äta kött idag.. En kollega hade bakat någon somalisk piroggrej som hon bjöd på. Jag mitt dumhuvud trodde det var choklad i, haha. 😅 Skulle precis sätta tänderna i den innan någon utbrister glatt att det var en massa köttfärs i.

Aldrig varit så nära att få i mig kött på över 20 år.. Spännande och lite chockartat. 😅
 
Fast hon hade ju skrivit galet i sitt cv så jag förstår att de var irriterade 🤷‍♀️ vi hade lite liknande situation på jobbet med en sommarjobbare som hade mångårig erfarenhet av kyrkogårdsskötsel, men det visade sig vara på en liten landsortskyrka med gräsgravar. Det är stor skillnad mot en stadskyrkogård med grusgravar som också är ett turistmål, skötseln är helt annorlunda.

Javisst, hon borde varit tydligare med att med deck/stew gällde det på en liten båt med helt annan servicenivå.
Jag tycker ändå att hon skötte tvätten bra och kunde fortsatt med det. Då hade Katie sluppit jobba 20 timmar per dygn :)
 
Var 2 sekunder från att äta kött idag.. En kollega hade bakat någon somalisk piroggrej som hon bjöd på. Jag mitt dumhuvud trodde det var choklad i, haha. 😅 Skulle precis sätta tänderna i den innan någon utbrister glatt att det var en massa köttfärs i.

Aldrig varit så nära att få i mig kött på över 20 år.. Spännande och lite chockartat. 😅

Tur du inte hann smaka annars hade du nog aldrig vågat äta choklad igen :D
 
Alltså denna dag får gå över fort. Jag mår uselt, och vill helst ligga i sängen. Men 3 barn är hemma, visserligen tar mannen dom så mycket han kan men att ligga still funkar inte här. Jag tänker dricka vin sen, det har varit min plan hela veckan så det tänker jag hålla fast vid :D
 
Försökte gå en promenad. Satan i gatan var ont jag fick i benet! Ville bara sätta mig ner och gråta. Men det gick bra, jag tog mig tillbaka till kommunhuset.

Upplever att benet blir värre när det är varmt och resten av mig svullnar upp.
 
Åh ännu en vägglus-fobier! :D 🤝
När jag kom hem från Kuba senast ställde jag resväskorna i källaren 😆 Trodde också att jag hade vägglöss i min lilla stuga i Norrland. Innan jag förlikade mig med att det var mygg som bitit mig 😅

Jajamensan! :up:
Tror att det är myggbett jag fått men frysen är proppfull, tumlaren går på högvarv och väskan bor på balkongen :D Kan knappt tänka mig ngt värre än att få hem vägglöss.
 
Minns när jag jobbade på nk och en tjej som provjobbade satte sig ner på en bänk i butiken 😅
på ett jobb där jag var satte en tjej sig på en bänk och somnade under arbetspasset. Vi pratar inte om 5 minuter om man säger så (även om det är minst lika allvarligt). Hon filmades och när hon sen fick frågan om hon sov på jobbet sa hon nej. Inte ens med filmen visande erkände hon...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 581
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp