Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska sticka och kolla på någon serie. Är så sjukt stress-påverkad FORTFARANDE efter den här piss-sommaren, har haft bröstsmärta i två dagar som måste vara muskelspänningar pga stress då det försvinner något med Ipren.

Ser fram emot att få struktur på livet och inga galna festivaler och idiotmänniskor i livet. Nästa år blir det medeltidsveckan och inga jävla hippies.
 
@tornblomma samma sak när jag av misstag tog mitt snabba och inte långverkande insulin, dvs 45 istället för 5. Ringde 1177 och hon blev väldigt upphetsad och sa ambulans. Aldrig sa jag, åt glass, satte klockan på en kvart, gick upp och åt mer glass och sedan snabbmakaroner under natten. Att ligga i en säng på SöS och äta deras äckliga limpsmörgåsar och nyponsoppa fanns inte på kartan.

Sedan bekräftade min läkare att jag gjorde rätt. Att sätta klockan och sedan äta sött och snabba kolhydrater tills effekten gått ner. Öht, är akuten det värsta jag vet. Så otroligt deprimerande miljö. Beundrar de som orkar jobba där.
 
@tornblomma samma sak när jag av misstag tog mitt snabba och inte långverkande insulin, dvs 45 istället för 5. Ringde 1177 och hon blev väldigt upphetsad och sa ambulans. Aldrig sa jag, åt glass, satte klockan på en kvart, gick upp och åt mer glass och sedan snabbmakaroner under natten. Att ligga i en säng på SöS och äta deras äckliga limpsmörgåsar och nyponsoppa fanns inte på kartan.

Sedan bekräftade min läkare att jag gjorde rätt. Att sätta klockan och sedan äta sött och snabba kolhydrater tills effekten gått ner. Öht, är akuten det värsta jag vet. Så otroligt deprimerande miljö. Beundrar de som orkar jobba där.

Tycker den är mer deprimerande på avdelning. Känns som att ligga i en sal på ett ålderdomshem med Gula-Blend-tanter. Iaf på lung 😆
 
@tornblomma samma sak när jag av misstag tog mitt snabba och inte långverkande insulin, dvs 45 istället för 5. Ringde 1177 och hon blev väldigt upphetsad och sa ambulans. Aldrig sa jag, åt glass, satte klockan på en kvart, gick upp och åt mer glass och sedan snabbmakaroner under natten. Att ligga i en säng på SöS och äta deras äckliga limpsmörgåsar och nyponsoppa fanns inte på kartan.

Sedan bekräftade min läkare att jag gjorde rätt. Att sätta klockan och sedan äta sött och snabba kolhydrater tills effekten gått ner. Öht, är akuten det värsta jag vet. Så otroligt deprimerande miljö. Beundrar de som orkar jobba där.
Vet, undviker så långt det ens är möjligt...
 
Tycker den är mer deprimerande på avdelning. Känns som att ligga i en sal på ett ålderdomshem med Gula-Blend-tanter. Iaf på lung 😆

När jag tuppade av för något år sedan mer eller mindre släpade de in mig och efter nästan ett dygn eller så på akuten (horribelt) hamnade jag på någon avdelning jag fortfarande inte vet vad det var. Låg tillsammans med andra kvinnor där medelåldern var 85+ Det här var under covid så inga besök, men som tur var fick jag med mig mobil, platta och laddare. Eller, ambulansen stod och hamrade på dörren och jag, bara ett ögonblick innan jag kommer ut! Köpte ett par hörlurar, loggade in mig på SöS nätverk och sedan låg jag och kollade på youtube i tre dagar. Anser att skattepengar kunde ha använts så otroligt mycket bättre.

Jag tror att efter alla skriverier om SOS Alarm så säger de till alla att åka in, gärna med ambulans.
 
Första jobbdagen. Galet packad med möten och dylikt. Efter förmiddagens aktiviteter var jag TRÖTT... Sedan gick jag och handlade och åt lunch och eftermiddagen kändes lite lättare.... :) Resten av veckan blir betydligt lugnare. Imorgon, t.ex., har vi ett möte på förmiddagen och ett sist på eftermiddagen - resten ägnas åt egen planering och att fixa i klassrummet. Blir nog bra :) ! (Fast jag hade mycket hellre jobbat MED barnen nu - mycket, mycket roligare :) !!)

Nu har jag precis ätit middag och ska väl ta en skogspromenad snart. Jag behöver också skriva kamratresponser (kursen i kreativt skrivande), men jag känner mig lite oinspirerad. Känsla av att författarna till texterna som jag har fått att läsa inte har haft kul när de skrev - det märks... :(
 
Inser att mina grannar har köpt en kitschig servis åt mig! Öppnade ett skåp och så stod den där inklusive en flaska champagne och jordgubbar i en skål!

Servisen (eller delar av den)

65081277-84E2-42E4-BCBA-6FC3BD27DA7E.webp
 
En dag åter tillägnad åt jobb på förmiddagen. Förra veckan var det endast 5 av 16 läkare i tjänst så jag ägnade mig då åt "pappersarbete" och inget skrivande, Denna vecka var det fler läkare i tjänst, men hon som skrev kunde hålla efter medan jag tog tag i ytterligare pappersarbete.... fram tills typ 11.30, då började jag höra de andra prata om att systemen låg nere. Jahapp, det var det liksom. Jag fortsatte med mitt lite till, men det var nog första gången någonsin jag stämplade ut kl 12 från jobbet!

Passade på att handla också innan jag åkte hem, men varför glömmer man alltid något när man handlar? Skulle ju ha olja tex....

Jag har lyckats lyssna ut på ytterligare en ljudbok nu, så nummer tre för i år! Heja mig, det var nog 35 jag skulle lyssna fram till och med den 31 december, så det innebär att jag har hela 32 kvar att ta mig igenom....

Fick en Hello Fresh låda i dag så dottern lagade en sådan middag, inte väldans god, saknade någon form av sås typ.

Nu ska jag roa mig med att rota fram en lämplig ljudbok att lyssna på. Har en massa på min lista ju!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp