Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker nog den ser äkta ut, men sliten, skulle inte bry mig. Kronorna ska ligga under valören, precis som det är.
Nej, de ska ligga ovanpå. Eller typ som jacquard eller vad det kallas. Äsch, svårt att förklara.har läst om falska tior där kronorna ligger ligger under valören en hittar inget om det nu. Om man zoomar in ser man att kronornas mönster/konturer anas i siffrorna.
Så här.
6BD46DD6-FE0C-484E-9B3A-0855C98E2002.jpeg
 
Senast ändrad:
Landat vid jobbdatorn efter en härlig långpromenad med världens finaste lilla labrador. Vi timeade verkligen in det bra genom att bli hundvakt precis samma vecka som sommaren gjorde come back :D Ska nu få i mig lite kaffe och ta tag i dagens jobb. Tror jag satsar på att jobba lite sent ikväll så kan jag ta en lång rast och njuta av solen på lunchen sen.
Herregud, här svänger det fort. Nåddes för en dryg timme sen av nyheten att en väldigt fin människa, som var en av min mans närmsta vänner, gick bort i morse. Dödsorsak oklar och mannen är helt förstörd. Personen i fråga är bästa vän med hundens ägare, som åkte till Spanien igår, så nu vet vi inte riktigt hur det blir med allt. Jag kan dock meddela att det definitivt hjälper att få en söt labradortass i knät när man är ledsen. De är fantastiska, dessa djur :heart
 
Slutar nog vid 15 idag... ligger bra med jobbmässigt så kan med gott samvete göra det :) Ska laga mat och ta hand om disken sen och efter middagen ska maken putsa hagarna och så tänkte jag öppna upp så hästarna får gå på allt igen. Blir som ett slags höstbete för dom kommer klara sig på det som finns till uti oktober skulle jag tro. Utan att bli för feta förhoppningsvis 😅
 
Min fot gör fortfarande rejält ont så funderar på om något är brutet. vart vänder man sig då?

Har vänt mig till 3 vårdcentraler nu vara den ena ska höra av sig via chatten under dagen mest troligtvis imorgon. Telefontider på de andra två så vart allt fullt välkommen åter imorgon.

Det här är ju inte tillräckligt för att ringa 112 men det bör undersökas för jag misstänker att lilltån är bruten. Det vart lite vanskligt att köra bil hit till jobbet.

Vart tusan vänder man sig? Eller måste jag vänta till akut-vårdcentralen öppnar?

Nar jag brot lilltan, eller nar jag brot en "lang ta" tapade jag ihop den med tarna bredvid, tog ett par tylanol, svor over bristen av treo "over here" och satt upp pa hasten igen men avstod fran att hoppa.

Nä den ska föreställa en svensk tia. Det står Carl XVI Gustaf osv på andra sidan.
På äkta tior ligger kronorna ovanpå valören plus att de är mönstrade.

Ta den till riksbanken och fraga. Ar den falsk vill de veta att den finns.
 
Jag hittade en död kanin under soffan i städhuset idag. :( Den såg inte skadad ut alls så dog förmodligen av värme och stress, tänk om jag kikat förbi tidigare så hade jag kanske kunnat släppa ut den.
(De är bortresta och de har utekatt med kattlucka, jag tror jag anar hur det gått till.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp