Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade nog lite sömnbrist, vaknade nyss O_o
Ligger kvar men börjar få ont i nacken så dags att kliva upp. Nu den stora frågan, man ska väl äta frukost ändå? Den mat jag har att tillgå passar sig inte som första mål på dagen… och kaffe, måste ha KAFFE!

Javisst, men jag var inte så sugen på currykyckling till kaffet imorse :D Mitt andra alternativ hade varit små vårrullar :rofl:


Ursäkta klockan var 12 när första meddelandet skrevs. Jag äter ofta matlåda till frukost för att det är gott jag är hungrig och det mättar. Currykyckling är gott till frukost.
 
Idag är det mysdag med katterna :love:
Visa bifogad fil 96797

Dock skulle jag behöva en uppassare som hämtar lite kall dryck, nytt kaffe och en chokladbit... men det är bara att lyda katterna och sitta kvar. Får se om jag sätter på en film, tänkte mig inte för och når inte ens en bok just nu.
Dina katter kan lära våra. Våra knän är förgiftade det går inte att ligga där och få gos inte.
 
Ena hunden hade en livfull kamp för att komma ner mellan två sittdynor i soffan. Jag kollade och hittade hennes ben där under. Så fort jag ger det till henne kastar hon iväg det så den hamnar bakom soffan.. 🙄
Fiskade fram det och hon går runt med det som en cigg i truten.
Den andra hunden ligger sen på rygg och ben-kastaren går fram och tillbaks över henne med benet i munnen. Och ryggliggaren rullar med åt det håll den andra hunden går åt. Tills benkastaren äntligen lockats nära nog för att hon ska kunna stjäla benet och hon snabbt kommer upp från ryggliggande och rusar iväg. 😅
 
Tack! :) Nej du har rätt i det där, det är en balansgång mellan vad jag orkar och vad jag vill, ett litet krig ibland till och med, där hjärtat säger en sak och hjärnan säger en annan. Jag måste ju lyssna på hjärnan, men det är ju inte vad jag egentligen VILL göra.

Tack :) Nu får vi bara hoppas att SJ sköter sig!

Japp, serveras nog oftast ur en plåtburk numera kanske, dricker det ytterst sällan, gott men finns ju godare egentligen, men var sugen i dag så drack lite mer än en halv burk innan dottern fick resten. Tyckte mig se en gång någonstans, kan ha varit på pressbyrån, att det finns pucko apelsin. Det vill jag testa. eller så var det kanske inbillning... :D
Jag minns att några av min kompisar i övre tonåren "älskade" Pucko och tunnbrödsrulle med grillad korv. Standardmåltid på hemväg efter dans i parken. Det var tider det...:d
 
Fikat 😆 Kommer garanterat få peta i mig metformin när jag kommer hem annars kommer blodsockret gå bananas 😬

Det regnar ute så att Trule fick kappa på sig idag var nog bra sist det regna var han så förbannad att han gick och stampa med bakbenen i marken tills han drog in huvudet under hö häcken där det är tak 😂 Nej han är inte som alla andra. Mamma var och hälsa på hans Mamma idag då det har en unghäst där som går på bete än så länge ❤️
 
Näh, ungefär en timme utanför i en småstad som heter Peebles. :) Googla gärna, det är vackert här. :love:
Bor du i Peebles? Där har jag varit och spelat golf. Trevlig golfbana. Vi var på flera semestrar i Skottland, bland annat en bilsemester i västdelen. Min man gillade Skottland skarpt, han bodde två år i ST Andrews,, hade NATO kommendering på flygbasen.

Och ja, det är vackert där, kan rekommenderas. Väldigt fina vandringsleder. Kan örstå att det är långt mellan Thai restauranterna. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 581
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp