Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har legat i sängen ett tag och pratat i tel. Hade fönstret öppet och hörde sambo ropa på min hund som verkat dragit iväg på en egen livsåskådningspromenad. Ingen reaktion.. Till slut: " Fröken *mitt efternamn* kom till receptionen, pappa väntar!"
Brukar alltid funka när han kallar henne mitt efternamn tydligen. :laugh:
 
Önskar jag kunde svara men har aldrig använt en. Så, sjukt orimligt att skriva över huvud taget egentligen :rofl:
Du, det är tacksamt med stödet! :D Långt hår hela livet och jag har aldrig använt en heller... men jag tänkte ta med hunden och katten ut och äta ikväll och det vore roligt att göra något. :) Av någon anledning är jag lite pepp och det händer inte ofta. Bäst att ta vara på tillfället ju!
 
Jag är nu mitt inne i min första arbetsvecka efter semestern. Jag är fruktansvärt seg, ofokuserad och TRÖTT.

Kom ändå ut på en ”löptur” efter jobbet och åstadkom nog århundradets sämsta tid på sträckan, men försöker intala mig att det var pannbenet (och motvinden) jag slogs mot i dag - inte klockan. Då känns det ändå ganska bra faktiskt!

Jag är så glad att jag börjat få in en rutin på att springa igen. :)
 
Det blev för övrigt mest sällskapsdam och inte alltför mycket grovstädning i stora huset idag (kunderna är okej med det), husägarna är iväg i nästan tre veckor och har lämnat kisse hemma. Hon har tillsyn varje dag men är vansinnigt sällskapssjuk förstås. :heart Jag ser att kattvakterna ätit i huset och suttit framför TVn, men ändå.
1659541954961.png
 
De kan gosa på deras villor. Gå förbi stryka runt benen. Sitter man vid matbordet (utan mat på) kan man bli helt tokig. Men ligga på någon nej där går gränsen. Möjligen lägga sig i andra änden av soffan.
Oj :eek: Lilla herrn är tvärtom, har han fått för lite gos och uppmärksamhet så kör han hela registret av "Jag är alldeles ensam och övergiven, matte tycker inte om mig :arghh::cry:". Ibland kan han vara lite för på, helst vill han sova innanför skinnet på en och bli runtburen större delen av dygnet 😅 men det lugnade ner sig när jag skaffade en till katt :) Hon är lite lugnare dock, mer ligga bredvid-katt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 581
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp