Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från syncentralen. De ska göra nya glasögon till mig med en mer blåaktig och ljusare toning än de jag har idag som inte fungerar. Plus remiss till ögonläkare igen. Slängt in två tvättar och grubblar på om jag orkar åka ut till landet imorgon och fira påsk.

Den största delen av mig vill bara stanna hemma, äta gott och kura ihop mig med katten och binga tv.
 
Njuter av en lugn lunchrast och njuter framförallt av att kunna äta varm & fast föda ordentligt för första gången på 4 dagar - heja munnens läkningsförmåga! :banana: Shit vad trött jag har hunnit bli på smoothie, tortillabröd, glass och kall potatis/pasta under de här dagarna!

Ska jobba nån timme till men sen tänker även jag gå på påskledigt minsann. Har en superhärlig helg framför mig, i sällskap av två synnerligen härliga vänner som jag inte träffat sen före pandemin :)
 
Min chef har inte sjukanmält mig till försäkringskassan - däremot har hon spärrat mig i bemanningssystemet. Lite olika prioriteringar där.
Har det gått 15 dagar sedan du sjukskrev dig då? För innan dess går det inte att sjukanmäla en anställd.
Jag har alltid behövt påminna min chef om att skicka in till FK, det brukar ofta glömmas bort. En gång var det faktiskt problem i systemet så att sjukanmälande från arbetsgivaren inte kom in. Men det löste sig inom något dygn efter att FK fått reda på problemet.
 
Har det gått 15 dagar sedan du sjukskrev dig då? För innan dess går det inte att sjukanmäla en anställd.
Jag har alltid behövt påminna min chef om att skicka in till FK, det brukar ofta glömmas bort. En gång var det faktiskt problem i systemet så att sjukanmälande från arbetsgivaren inte kom in. Men det löste sig inom något dygn efter att FK fått reda på problemet.
Ja, det har det.
Jag ska påminna på måndag om det inte är löst tills dess.
 
Brr! Fryser! Haft boendestöd här, dammsög och röjde lite så blev varm. Sen var jag och handlade, lite kyligt ute, kom hem och åt glass =brr!
Köpte 2 kg bananer, hur ofta blir det jämna kg när man köper frukt? :laugh:
När jag stod och packade gick en tant med rullator förbi bakom mig och ett snöre i min jacka fastnade i rullatorn. Trevligt med lite småskratt. :D
 
Vilket pill :nailbiting: ! Det är mitt första - och förmodligen enda - tittägg.... :D


ägg.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
30
· Visningar
1 742
Senast: Niyama
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
345
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp