Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev några härliga timmar I stallet med besök av ett par fd stallkompisar; barnet som min häst en gång hjälpte komma över ridrädsla som nu är nybliven tonåring och hennes mormor som var så roligt att träffa igen 🥰. Efter skötsel och ridning för tjejen; en kortare ridtur och skön promenad för oss andra 😊. Avslutade med en liten stund på ridbanan och fyra språng (längesen pållan hoppade)över ett kryss; avslutade med ett fint språng I galopp 😍. Tjejen hade lite I-landsproblem med att välja mellan min hästs två snygga ES-schabraak 😅 och så smakade det fint med kaffe och citronkladdkaka 😋.
Sen hemma har jag plockat in björkris och rensat ut flera år gamla fakturor och det blev ju mkt bättre med plats med bara fakturor från ett år tillbaka minst sagt 😄.
 
Jag börjar känna mig som mina morföräldrar....
När jag var liten var det ett himla tjat om extrapris på kaffe (antar att det då var relativt dyrt), och man såg till att köpa när priset var rätt! Jag har blivit likadan :nailbiting: 🤪 !! Nu när kaffet kostar sisådär 45 kr paketet (ja, det finns dyrare också men vi är inte slav under något speciellt märke :D ) blir jag lycklig av att kunna köpa ett par paket för 29,90 kr/styck!!
Så det kan bli.... O_o:D
 
Hittade precis en annons på ett jobb som låter SÅ jäkla kul! Jag har allt som är på deras grundkrav och det mesta som de ser som meriterande ingår i min utbildning just nu. Det är dessutom i min kommun, och troligen kommer jag dela post till dem på tisdag, sååå jag funderar på att helt enkelt knata in till dem då och presentera mig, lämna in en ansökan och hoppas på det bästa. Man skulle maila in ansökan så det var inga jobbiga hemsideformulär hit och dit att trassla med...
 
Ändå alltid värt det när man väl kommer ut, det är milt och härligt här ikväll! <3 Liten vy över byn. Chika hittade ett intressant hål. <3

1649882457496.png
 
Jag börjar känna mig som mina morföräldrar....
När jag var liten var det ett himla tjat om extrapris på kaffe (antar att det då var relativt dyrt), och man såg till att köpa när priset var rätt! Jag har blivit likadan :nailbiting: 🤪 !! Nu när kaffet kostar sisådär 45 kr paketet (ja, det finns dyrare också men vi är inte slav under något speciellt märke :D ) blir jag lycklig av att kunna köpa ett par paket för 29,90 kr/styck!!
Så det kan bli.... O_o:D

Jag dricker ju inte kaffe... men får ändå jaga extrapris på det, till svärmor :p (vilket jag givetvis gör med glädje, svärmor är underbar :heart).
 
Hittade precis en annons på ett jobb som låter SÅ jäkla kul! Jag har allt som är på deras grundkrav och det mesta som de ser som meriterande ingår i min utbildning just nu. Det är dessutom i min kommun, och troligen kommer jag dela post till dem på tisdag, sååå jag funderar på att helt enkelt knata in till dem då och presentera mig, lämna in en ansökan och hoppas på det bästa. Man skulle maila in ansökan så det var inga jobbiga hemsideformulär hit och dit att trassla med...

Klart du ska passa på att presentera dig! Det låter jättespännande :up:
 
Haha Puck kom hem med en fin present på morgonen 🙈😂 En råtta (!) Ja det var en råtta för den var alldeles för stor för att vara en mus. Vi har misstänkt att vi fått problem med råttor i förrådet efter grannen började mata fåglarna i höstas .. Kanske ska visa dem råttan 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
28
· Visningar
1 728
Senast: Fetaost
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp