Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom det ösregnade och pållan har fått motion de senaste dagarna så trotsade vi inte regnrusket. Passade istället på att lägga in nytt spån i boxen och hänga upp en ny himalayasalsten förutom de vanliga sysslorna efter påskpyntning och fyllt påskägg och före lite städning hemma 😊.
Städning ja. Hankatten som avskyr dammsugaren flydde från min sänghalva ner till husses famn 😂💕.
Nu städa av I badrummet medan badbaljan fylls, ska bli skönt att sjunka ner i den :love:.
 
Ja vi har verkligen börjat tänka oss för när vi handlar 😑 För saker man tog för givet förut är inte alls lika självklart längre.
Jo tex arlas Gouda-ost, 92 kr kilot på CG så en sån bit landar ju nu på 110 kr/bit ca 1,2. kg. Ost är ju det viktigaste och nästan enda pålägg sambon äter så det köper vi ju än men jag har dragit ner på det där "hyvla och ät" medan man gör mackan, jag älskar med ost menä sluta med det sparar ju både pengar och kcal som jag behöver tänka på så blir ju att göra två flugor på smällen så att säga.
 
Tänkte köpa några tomater att skära upp till mackor imorgon.
Avstod. Tomaterna kostade 60 kr/kg. På Willys.
Riset är numera svindyrt. Inflationen märks.

Min inkomst kommer inte att öka alls och det är tufft redan nu. Får dra på ytterligare något.
Halvt kl
Jag skulle köpa småtomater i liten hink men de var dåliga så tog såna där små på kvist. Vågar inte tänka på kilopriset men en kvist kostade 39:90. Tror det är samma pris som förut.
Gurka fanns, importerad, för 119 kr/kg :jawdrop: Jag köpte en svenskodlad i stället, 19 kr/st men kilopriset blir väl ungefär lika högt som på de importerade.
Bananerna tror jag har gått upp med 10kr/kg.
Detta var på Coop.
 
Halvt kl
Jag skulle köpa småtomater i liten hink men de var dåliga så tog såna där små på kvist. Vågar inte tänka på kilopriset men en kvist kostade 39:90. Tror det är samma pris som förut.
Gurka fanns, importerad, för 119 kr/kg :jawdrop: Jag köpte en svenskodlad i stället, 19 kr/st men kilopriset blir väl ungefär lika högt som på de importerade.
Bananerna tror jag har gått upp med 10kr/kg.
Detta var på Coop.
Höll på att svimma när isbergssallad från sverige kostar 50 kr/kg.
Köpte kål från Makedonien för 20 kr/kg istället.
 
Hmm skrev nu upp i lilla anteckningsboken. 13 mars var visst sist jag byte lakan. För sällan! Trodde det var max tre veckor sedan inte en hel månad sen. Örngotten har jag bytt lite oftare däremot.
 
Jag är SÅ DÅLIG på att säga nej/sätta gränser. Min kompis åkte precis hem (hon blev hämtad av sin pappa) och har varit här sedan 13-tiden.

Egentligen hade jag behövt fortsätta läsa min bok idag. Har bara läst 43% av den. Men hon ville inte gå hem och jag kunde inte säga nej så det blev mycket senare än vad jag egentligen ville/tänkte.

Kommer inte ha tid att läsa så mycket i helgen heller. Ska träffa samma kompis + två andra imorgon (… idag). På lördag ska vi ha lite kalas för mig, på söndag lär jag behöva vila och på måndag fyller jag år. Är lagom stressad över den här boken (+ två andra prov) nu 😩

Nu ska jag i alla fall läsa tills jag blir trött nog för att sova… 💤
Måste, måste, måste lära mig att säga nej… men det är svååårt 🙃
 
Väntar på fryspizza efter tjejmiddag med mycket bubbel, som visade sig bli bara bubbel och ingen middag.

Så... Middag halv ett? Bättre än inget.
Även lite hastigt kattvakt, hungriga djur (mig inkluderat) :D

CBC66731-8C77-4DD3-990A-8465077D8847.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
30
· Visningar
1 763
Senast: Niyama
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
345
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp