Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bakat väldigt många bananchokladmuffins så nu är jag alldeles svettig :p
Nåja, förhoppningsvis uppskattas ansträngningen :)

20220412_205200.jpg
 
Lika lite som sambon var sugen på att rida igår (försöka duger ju 😂) blev denna pojke; barnbarn till gårdsägarna, jätteglad när han fick skritta på pållan 🥰. Varför inte glädja barnet när jag helst inte rider i glasögon samt hade skallevärk (pannan). För smidighetens skull och eftersom pojken rider på ridskola och är lite van, så valde jag barbacka men det lät lite roligt när han fundersamt frågade om jag inte har en sadel till hästen?!? 😅. Han tyckte det var högt 😄 och pållan var så där fantastiskt snäll som hon är när hon behöver och även tålmodig när barnet kratsade ur hovarna runt om. Min häst är bäst! ❤.
Desto mer angelägen var sambon att få provsmaka en bit citronkladdkaka (med massa citron jag bakat för att bjuda i stallet såhär till påsk 😋☺.
 
Kliat upp ett stort sår i ansiktet efter dagens traumatiska provtagning :crazy: Ingen har någonsin haft problem med att ta blod från mig men sköterskan idag fick sticka mig 3!! gånger och dessutom "gräva runt" innan det kom något blod. Jag har alltså en ådra som är så lättåtkomlig som det bara går i vänster arm, får typ alltid kommentar på den. Djävla inkompetent människa :devil:
 
Min nya växtbelysning jag köpte för några dagar sen släckte sig precis utan förvarning. Först den ena och efter några sekunder följde den andra efter.
Hade ingen aning alls om att det var timer inbyggt i dem. Trodde det var något problem med elen, men tvn dog aldrig. :angel:
 
Har jobbat hela dagen, kommit hem, gått ut med våfflan, passat på att städa ett av morgondagens hus redan ikväll eftersom de ändå är borta i veckan... ätit någon slags middag, sitter nu med överaktiv katt och är så Jävla trött. Har inte städat huset, har inte hört av mig till vännerna som väntar, har inte, har inte....
Den där tråden med meningslöst liv har sällan passat så bra. Imorgon har jag "bara" fyra timmars arbete att se fram emot, hurra! :p Men jag slipper i alla fall ställa klockan.
 
Köpte åtta säckar jord och fem kogödsel. Det räckte inte långt. Behöver minst fem säckar till tror jag. Vill egentligen inte ha torv men det var det enda som fanns här. Nåja, planen är att bli självförsörjande på kompost och mull med tiden så jag får väl vara lite av en miljöbov ett tag.
Man skulle behöva en pall. Grymt vad mycket jord det går åt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 596
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
397
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp