Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag står och väntar på bussen hem från stallet, stressade hit från stallet och har nu stått här 10-15 minuter :cautious:. Hade ju kunnat vara kvar lite längre i stallet istället men ville inte missa bussen... och nu när jag skrev det här så kom den med en väldig fart. Men den stannade en liten bit fram så jag fick åka med :up:
 
Har du fått det en gång så är det enklare få beviljat än första gången man söker är min erfarenhet :) Grattis! Så skönt för dig :laugh:
Tack! :) Ja, det låter rimligt att det är enklare att förlänga beslutet eftersom de flesta papper redan finns inne. Jag kommer inte få "vanlig" aktivitetsersättning utan aktivitetsersättning vid förlängd skolgång. Att jag inte är färdig nu i Juni och att det beror på min funktionsnedsättning är ju redan utrett. Det enda som hindrade dem från att godkänna till Juni 2024 var att skolan skrev att det fanns en liten chans att jag är klar i Juni 2023 eller väljer att läsa resten på komvux (= inte går kvar på samma skola).

Men sen vet man aldrig vad FK hittar på. Så det kan mycket väl bli problem ändå. Men som sagt, det får bli ett senare problem :)
 
Pratade med en god vän idag. Klagade över att jag har så mycket att göra på den lilla tid jag orkade. Hon skrattade lite och sa att det var synd att jag var sjuk på riktigt. Tänk allt jag skulle kunna göra om jag var friskare. Gullevännen.
 
Blä-veckan har börjat = jobbar em...
Segt på jobbet. Knappt något att göra till typ kl 14. Sedan kom det tvätt och det hann vi inte torka idag. Får bli i morgon bitti, för de som jobbar fm
Är iaf ledig fre-mån denna påsk
Ska hjälpa morsan att beställa från Willys nu. Förutom mat och annat, även lite påskmat, kattsand och kanske blomjord. Sådant som är för tungt att släpa hem på bussen.
Sedan akvarium
 
Efter lite mer än fem månaders väntan har vi fått beslut från FK. De beviljar aktivitetsersättning för läsåret 22/23 :up::bump:

Jag har ju två år kvar, så jag kommer få söka igen sedan. Men det är ett senare problem, så det så :laugh:


Edit: … och det är ju inte ens säkert att det blir ett problem när jag ska ansöka igen :)
Va härligt! Skönt att det är beviljat :D
🥳 jag blev erbjuden en 100% tjänst där jag var på intervju. Skönt även om det känns trist att lämna.
Åh, grattis va roligt! Hoppas du kommer trivas minst lika bra som där du är nu!
Alltså kan jag bara få göra om den här dagen sisådär alla dagar i hela mitt liv framåt?
Trist jobb först. Sen till ridskolan och plocka in hästarna, rykta några, springa med en som såg lite oren ut under stall chefens kunniga hökögon och lära mig tusen grejer om hältor osv.

Sen rykta gosig unghäst som gärna vill klättra upp i knät så gosig är han, sen få äran att rida sagda mycket fina känsliga unghäst. I strålande solsken, ut över stock och sten och genom ett mycket läskigt byggområde.

Hemma innan 6 och hinna äta i lugn och ro, duscha, och sen handla.

Jag är typ lyrisk. Vilken härlig dag :love:
Det lät som en väldigt härlig dag 🤩
 
Varit på "släktträff"
1649703247118.png
 
Har "roat" mig med SD-kortet som sitter i telefonen, blir till att köpa ett nytt :meh: egentligen är det inte förvånande för det har några år på nacken och har krånglat av och till ett tag... och fördelen är att nu kan jag köpa ett större så jag kan ha ännu mer "onödiga" spelappar jag bara spelar ibland och såna saker :D
Har gjort mig redo för sängen men Lilla herrn var så ensam och övergiven, ville mysa så nu sitter vi i soffan en stund :heart lika bra för jag har piggnat till :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 596
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
397
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp