Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag somnade under curlingen inatt. Vaknade precis när de fick medaljerna vid kl 4:10. Släckte och sov till 9, sen har jag haft huvudvärk och migrän som inte gick över trots två sumatriptan :( Upptäckte att det efter ett tag gjorde mindre ont när jag satt eller stod upp. Hmm …
Bestämde mig för att trotsa migrän och huvudvärk och gick för att handla. När jag gått 150 m var migränen borta. :confused: Brukar få mer ont av att röra på mig så det var konstigt.

Kollar på House Hunters International. I förra avsnittet var det ett amerikanskt par som sökte lägenhet i Stockholm. :up:
 
Totalt urlakad, det är nog mycket som kom ikapp så idag är det en slödag. Surfar runt och försöker hitta klänningar till två olika bröllop i vår, det är i stora delar samma gäster så jag kan inte ha samma klänning. Men än så länge hittar jag inget jag gillar. 😫
Äsch, kan kan man ju :D Frågan är väl mera om du vill ha två olika klänningar. Om inte, kör på den du vill ha!
 
Attans! Plockade ju bara in det viktigaste på en gång dvs kyl och frysvaror. Upptäckte nu drygt 2 timmar senare att jag missade steksmöret som ska hållas kyld, framme 😳. Nu ligger ju solen på så ganska varmt på bordet men frågan är ju om den är utom räddning 🙄
 
Attans! Plockade ju bara in det viktigaste på en gång dvs kyl och frysvaror. Upptäckte nu drygt 2 timmar senare att jag missade steksmöret som ska hållas kyld, framme 😳. Nu ligger ju solen på så ganska varmt på bordet men frågan är ju om den är utom räddning 🙄
Äsch, det finns folk som har sitt smör i skafferiet för att det ska vara bredbart. Släng in det i kylen nu bara.
 
Efter lite mer än fem månaders väntan har vi fått beslut från FK. De beviljar aktivitetsersättning för läsåret 22/23 :up::bump:

Jag har ju två år kvar, så jag kommer få söka igen sedan. Men det är ett senare problem, så det så :laugh:


Edit: … och det är ju inte ens säkert att det blir ett problem när jag ska ansöka igen :)
 
Idag har solen smält massor med snö, visst finns de snö kvar men nu börjar man ana gräsmattan igen under och balkongen som knappt gick att öppna dörren till har bara en mindre hög kvar nu ☺️ Härligt vi vill ha vår 🤪 Påbörjade att läsa en bok som legat och väntat i läsplattan ett tag, orkade läsa en stund sedan somnade jag på soffan och sovit större delen av eftermiddagen. Skulle egentligen behöva påbörja veckans kurslitteratur ska vara klart till Onsdag men jag orkar verkligen inte. Dricker nog te i stället och går tillbaka till soffan igen.
 
Är glad åt att ha världens snällaste kollega de dagar jag jobbar nu. Idag missbedömde jag hur lång tid allt skulle ta och kom på att det hade varit bra med lunch också. Hade varken med ätbart eller betalkort... Frågade därför kollega om han hade något jag kunde stjäla. Det hade han inte, men han skulle åka och handla lunch och kunde då handla åt mig samt åka ut med det till mig där jag var och delade post!

Jag sa att det gick bra med något enkelt, proteinbars eller vad som helst. Lite senare kom han med det här:
20220411_103025.jpg


Jag älskar(!) mintchoklad och choklad med caramel. Han kom ihåg att jag nämnt något om det förut, men alltså, det måste vara evigheters evigheter sedan! Det blev helt perfekt, och efter några få timmars jobb kunde jag åka hem och äta mer ordentligt :p
 
Totalt urlakad, det är nog mycket som kom ikapp så idag är det en slödag. Surfar runt och försöker hitta klänningar till två olika bröllop i vår, det är i stora delar samma gäster så jag kan inte ha samma klänning. Men än så länge hittar jag inget jag gillar. 😫
Kan man verkligen inte det? Det hade jag säkert haft. Det är ju dyrt nog med EN finklänning.... :nailbiting: Minns folk verkligen vad man har på sig? Eller, det kanske bara är jag som är fruktansvärt ouppmärksam och inte lägger sådant på minnet.... :D
 
Äsch, kan kan man ju :D Frågan är väl mera om du vill ha två olika klänningar. Om inte, kör på den du vill ha!

Kan man verkligen inte det? Det hade jag säkert haft. Det är ju dyrt nog med EN finklänning.... :nailbiting: Minns folk verkligen vad man har på sig? Eller, det kanske bara är jag som är fruktansvärt ouppmärksam och inte lägger sådant på minnet.... :D
Måste och måste, men det finns vissa som kommer på båda bröllopen som kommer att kommentera om jag har samma. 🙄 Men den jag köpte idag kostade 400 kr och jag använder gärna klänning. :)
 
Alltså kan jag bara få göra om den här dagen sisådär alla dagar i hela mitt liv framåt?
Trist jobb först. Sen till ridskolan och plocka in hästarna, rykta några, springa med en som såg lite oren ut under stall chefens kunniga hökögon och lära mig tusen grejer om hältor osv.

Sen rykta gosig unghäst som gärna vill klättra upp i knät så gosig är han, sen få äran att rida sagda mycket fina känsliga unghäst. I strålande solsken, ut över stock och sten och genom ett mycket läskigt byggområde.

Hemma innan 6 och hinna äta i lugn och ro, duscha, och sen handla.

Jag är typ lyrisk. Vilken härlig dag :love:
 
Efter lite mer än fem månaders väntan har vi fått beslut från FK. De beviljar aktivitetsersättning för läsåret 22/23 :up::bump:

Jag har ju två år kvar, så jag kommer få söka igen sedan. Men det är ett senare problem, så det så :laugh:


Edit: … och det är ju inte ens säkert att det blir ett problem när jag ska ansöka igen :)
Har du fått det en gång så är det enklare få beviljat än första gången man söker är min erfarenhet :) Grattis! Så skönt för dig :laugh:

🥳 jag blev erbjuden en 100% tjänst där jag var på intervju. Skönt även om det känns trist att lämna.
Grattis! :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 594
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
397
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp