Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Son och sonhustru har just lamnat. De kom for att visa upp nya hybrid F150 som de kopte under veckan. Jag gjorde gravad lax med fennel, enbar, och en del av sockret bytte jag ut till farin socker ... Det blev faktiskt mycket gott. Inte "gravlax" utan en ny god ratt. :D Jag gjorde vafflor med lite corn meal (majs mjol alltsa) sa blir vafflorna hur crispa och fina som helst.
Sedan gjorde jag lasagne, nagot jag nog inte lagat pa 20 ar eller sa ... den blev SUPER god, men sa gjordes den pa riktigt Italienskt satt ocksa ... kottfars sasen kokade i 5 timmar totalt.:angel: Och ja, jag far val erkanna att det gor en himla skillnad, trots att jag under ett tidigare liv forklarat for den Italienska vaninnan att jag inte trodde att skillnaden skulle bli stor nog. :grin:
Oh well ...
Efter en lang, intensiv, och mycket trevlig dag sitter jag nu har nojd och belaten medan jag smuttar pa ett glas rott och kom just nu pa att jag ju maste jobba lite ocksa sa jag far det jag behover gora i morgon gjort.

På jobb, startade med sovmorgon och en tripp till VC för provtagning.

Sen vidare till jobbet passade på att tvätta bilen samtidigt

Nu ska jga jaga rätt på en dräneringsbrunn som är ute på villovägar samt få fatt i en kollega som är ute på språng :)

Känns som en rätt bra dag detta

Solen skiner och det är vår i luften igen nästan all snö är borta

Tog mig upp för lite kaffe passade på att kolla om jag hade feber kändes så 🙈 Och när man normalt har 35.5-35.7 i temperatur i kroppen så är över 37 grader för mycket 😅 Inte konstigt att det kändes som jag hade en kamin inbyggd. Öppnat balkongdörren åt Kajsa för solen skiner ju utanför, har liksom inte varken tid eller lust att egentligen ligga på soffan .. Får se om jag hittar några bra serier och slö titta på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Måste köpa ny hjälm för den jag har har gått sönder. På moderna hjälmar finns det visir. Hur funkar det med skidglasögon? Jag gissar att...
Svar
12
· Visningar
440
Senast: Fetaost
·
Fritid Halloj! Jag och min funderar på en weekend i Gävle lite senare i vinter, i februari eller mars. Det är vår närmsta relativt större...
2
Svar
21
· Visningar
720
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
181
Senast: SaraXX
·
Fritid Har planerat in en weekend i Danmark nu i december. Den stora planen är att bara åka bort och ha det mysigt och strosa runt på...
Svar
19
· Visningar
452
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka