Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev förkyld igår, ingen direkt skräll då jag gjort lite för mycket i förra veckan. Tack och lov tillräckligt pigg för att kunna jobba hemifrån del av dagen i alla fall :)
Passar på att kolla på inspelningar från en konferens, som bara är tillgängligt en vecka till 👍
 
Sex inplanerade möten redan från start. Och en uppgift som verkligen borde bli klar. Ytterligare ett möte hoppade in i kalendern före kaffet och ytterligare en uppgift som måste bli klar idag. Tur att man är uppe tidigt och sätter igång. Gott ändå med kortvecka.
 
Jag är verkligen ingen människa som passar på kontor längre stunder. Måste röra mig eller göra nånting hela tiden. Har jag alltid varit så? Känns lite oklart eller så bara när man ser sig själv på den där förbaskade skärmen nere till höger och nej det går verkligen inte att sitta still då kan jag inte koncentrera mig :o

Vi jobbar alltså hemifrån idag och haft föreläsning och nu eget arbete. Funderar på att ta ut datorn och sitta ute i solen istället ☀️
 
Har påbörjat en tvåveckors prova-på-period på onlineyoga och meditation. Om jag gillar det kommer jag att använda mitt friskvårdsbidrag där, tänkte jag.... :) Så, nu har jag kört ett yinyoga-pass samt promenerat med hund och make efteråt, så nu känner jag mig rätt "motionerad".... :D

I crock-potten ligger revben och puttrar. Ska ätas i tortillabröd sedan, tänkte jag. Tillsammans med majs, cf, ost, osv... :)

I eftermiddag ska bilen få på sommardäcken också, så det finns en del att pyssla med, känns det som! (Alltså jag ska inte göra det själv, utan åka till verkstaden.)
 
Stallet avklarat. Åtminstone stundtals strålande vårväder! :)

Vi har dessutom gått till återvinningen med kartong, plast och papper. Strax dags för lunch och sen ska vi dammsuga och moppa köksgolvet.

20220411_110748.jpg
 
Underbart vårväder idag och jag tog en timmes promenad i skogen med hundarna på min rast, helt underbart :love: Nu kan jag lätt jobba några timmar till och 16.00-16.30 stänger jag av datorn, drar på hög musik på tvn och steker pannkakor som jag börjar bli sjukt sugen på :D Efter middagen blir det en timme i vedhögen, bara en timme har jag sagt till mig själv, annars dör min rygg som precis börjat kännas bra igen efter förra veckan.
 
Och sa har det fina vadret forsvunnit for en vecka till med regn och kyla. :banghead: Just nu ar det +2*C och "chance for flurries" och det lar det bli fler ganger den narmaste veckan. :cautious: Oh well ... tur man inte la upp alla vinterklader pa vinden riktigt annu, fast jag var pa vag och bara har anvant var/sommar jackor de senaste veckorna.

Och nu tanker jag sluta klaga och se possitivt pa det hela i stallet, "Att det blir kallt igen innebar nog att vi far mindre manga dagar over sommaren med +40*C i alla fall!" :cool:
 
Sex inplanerade möten redan från start. Och en uppgift som verkligen borde bli klar. Ytterligare ett möte hoppade in i kalendern före kaffet och ytterligare en uppgift som måste bli klar idag. Tur att man är uppe tidigt och sätter igång. Gott ändå med kortvecka.
ehum.. jag var tvungen att läsa om första meningen tre gånger innan det gick in.

Sex inplanerat

Sen tog det liksom stopp, :rofl:
 
Och sa har det fina vadret forsvunnit for en vecka till med regn och kyla. :banghead: Just nu ar det +2*C och "chance for flurries" och det lar det bli fler ganger den narmaste veckan. :cautious: Oh well ... tur man inte la upp alla vinterklader pa vinden riktigt annu, fast jag var pa vag och bara har anvant var/sommar jackor de senaste veckorna.

Och nu tanker jag sluta klaga och se possitivt pa det hela i stallet, "Att det blir kallt igen innebar nog att vi far mindre manga dagar over sommaren med +40*C i alla fall!" :cool:
Här har det varit +13 och sol idag. Just nu är det +11. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 593
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
397
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp