Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade jag varit din granne hade jag inte varit glad i alla fall. De brukar komma och klippa gräset 07.00 varje tisdagmorgon vart jag bor, det är inte populärt. Speciellt inte om man har öppet fönstret för att få in frisk luft :grin:...

Dock hade jag nog inte sagt något om det, utan mer blivit sur i det tysta (alla har rätt att greja i sin egna trädgård när som helst liksom) :angel:. Fast idag när jag ändå är vaken tidigt hade det kvittat, när jag inte sover är jag inte i samma behov av tystnad :p

Det är lugnt, på helgen gör jag inget ljudligt innan kl 10... men sedan :devil: :rofl:

Edit: Jag är faktiskt en rätt snäll granne som inte märks så mycket :D

Det är lugnt, på helgen gör jag inget ljudligt innan kl 10... men sedan :devil: :rofl:

Edit: Jag är faktiskt en rätt snäll granne som inte märks så mycket :D
Det är inte du som märks... det är dina maskiner... :cautious: ;)

Nä men seriöst, kl 10 tycker jag låter som en rimlig tid! Vill jag sova längre får jag själv ta ansvar för att stänga fönstret eller vad det nu är som behövs. Men skulle någon börja greja med maskiner någon enstaka gång då och då innan 10, skulle jag inte bli sur/irriterad. Undantag existerar ju liksom 🤷🏽‍♀️

Frukost sittande i skuggan i trädgården.
Ljuvligt!
Och bra sällskap
20190630_100456.webp

Det är inte du som märks... det är dina maskiner... :cautious: ;)

Nä men seriöst, kl 10 tycker jag låter som en rimlig tid! Vill jag sova längre får jag själv ta ansvar för att stänga fönstret eller vad det nu är som behövs. Men skulle någon börja greja med maskiner någon enstaka gång då och då innan 10, skulle jag inte bli sur/irriterad. Undantag existerar ju liksom 🤷🏽‍♀️

Ja, på helgen väntar jag så länge jag kan. På vardagar skiter jag fullständigt hur tidigt jag drar igång, det får grannarna leva med. Inget värre oljud efter kl 22 givetvis (om det inte är kris och det bara måste fixas).

Ja, på helgen väntar jag så länge jag kan. På vardagar skiter jag fullständigt hur tidigt jag drar igång, det får grannarna leva med. Inget värre oljud efter kl 22 givetvis (om det inte är kris och det bara måste fixas).

Jag minns min första nattvecka på jobbet. Min granne hade köpt en åkgräsklippare och roade sig med att köra den i flera timmar medens jag försökte sova. Men vardag såklart. :rofl:

Jag minns min första nattvecka på jobbet. Min granne hade köpt en åkgräsklippare och roade sig med att köra den i flera timmar medens jag försökte sova. Men vardag såklart. :rofl:

Alltså... klippa gräs är inte kul oavsett om man har åkgräsklippare eller ej. Dvs jag gör det så sällan jag kommer undan med :D Det blir så jobbigt när gräsmattan mest påminner om en vall... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 266
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Tassa
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar