Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är KÄR i min loppislampa - den är SÅ snygg 😍!!
20190630_124814.webp

Det är bara halva tomten... men den andra halvan är en äng (sommarhage åt mina hästar när jag hade sådana) som en bonde slår :D

Edit: Min fastighet är på 0,9-någonting hektar :laugh:
Å jisses... tur att du inte behöver klippa andra halvan också då :D
Men alltså... tar inte det typ flera dagar att klippa din gräsmatta? För i mormor och morfars sommarhus har (hade, det är mammas och mammas brors sommarhus nu) de ca 3000 kvadratmeter tomt och det tog typ en hel dag att klippa allt det där. Iofs sprang de runt med en sån gräsklippre man går efter och själv knuffar framför sig så en rund sak snurrar och klipper gräset... :laugh:

Edit: Typ en sån här gräsklippare:
E2C3E9F7-DA7B-40D8-9925-55ECE8B1A39D.webp

Senast ändrad:
Å jisses... tur att du inte behöver klippa andra halvan också då :D
Men alltså... tar inte det typ flera dagar att klippa din gräsmatta? För i mormor och morfars sommarhus har (hade, det är mammas och mammas brors sommarhus nu) de ca 3000 kvadratmeter tomt och det tog typ en hel dag att klippa allt det där. Iofs sprang de runt med en sån gräsklippre man går efter och själv knuffar framför sig så en rund sak snurrar och klipper gräset... :laugh:

Stora gräsmattan tar kanske 3 timmar med en självgående på 51 cm (min åkgräsklippare dog förra året och särbon har inte fixat den ännu...) och lilla gräsmattan något liknande (mest för att någon jävel planterat en massa blommor överallt som man måste runda :angel:). Med åkgräsklipparen tar det kanske 1 timme att klippa stora. Lilla använder jag inte den till, pga blommorna. Den är för klumpig helt enkelt.

Alltså... klippa gräs är inte kul oavsett om man har åkgräsklippare eller ej. Dvs jag gör det så sällan jag kommer undan med :D Det blir så jobbigt när gräsmattan mest påminner om en vall... :cautious:

Min sambo älskar att klippa gräs. Men han är ju utbildad trädgårdsmästare och jobbade med slottsträdgårdar i england innan han flyttade till Sverige så han är väl lite skadad. Det ska klippas i mönster osv. Svenska trädgårdar hatar han dock, dom ser ut som ogräs och skog. :laugh:

Min sambo älskar att klippa gräs. Men han är ju utbildad trädgårdsmästare och jobbade med slottsträdgårdar i england innan han flyttade till Sverige så han är väl lite skadad. Det ska klippas i mönster osv. Svenska trädgårdar hatar han dock, dom ser ut som ogräs och skog. :laugh:

Han skulle nog inte gilla min trädgård, nej :rofl:

Låter som att din sambo och @tuaphua s sambo skulle kunna komma utmärkt överens :idea: Iallafall angående hur roligt gräsklippning är :D

Åå en sådan skulle man ha här :love:

Detta påminner mig om min morbror en gång. Han skulle klippa gräset på baksidan i sommarhuset och mormor satt på altanen och målade min kusins naglar.
När mormor inte såg på sänkte min morbror ner "klipp bladen" till längst ner och gjorde ett stort X över hela gräsmattan, sen tog han upp "klipp bladen" till den vanliga höjden innan han klippte resten. Och mormors reaktion när hon såg resultatet var att hon helt förtvivlat skrek "MEN VAD HAR DU GJORT?! DET SER KATASTROFAAAALT UT, DU FÅR ALDRIG MER KLIPPA MIN GRÄSMATTA" :D :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 265
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Tassa
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits