Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt galet trött.
Ska mata djur och åka hem och rasa ihop i en liten hög.
Lite dåligt samvete för att hästarna fått stå i veckan, särskilt spanska damen som snabbt antagit högdräktiga proportioner O_o Och greenguarden sitter på haflinger-farbrorn som fullständigt exploderade i vikt efter avmaskningen..

Puh, idag är första gången jag faktiskt började gråta på jobbet. Av frustration ska sägas.
Hade precis fått besked som gjorde mig apstressad och sprang på någon som frågade hur det var. Svarade ärligt att det var förjäkligt och sen var det kört. Fick gömma mig i källaren en stund. Blev bättre efter lite lunch.

Nu är det tre dagars ledigt och sen kör det igång en superintensiv period. Min närmaste kollega går på semester idag så fr.o.m måndag får jag fyra enheter till att täcka. V.29 är jag ensam enhetschef i tjänst på hela Funktionshinder så det blir en kul vecka.

:banana::turd:

Längtar till min egen semester v 32.

Kan du höja styret? Älskar ”tantcyklar” pga att styret är så högt och man sitter rak i ryggen.
Jag vet inte. Jag ska kika på det om det går.

Var i händerna gör det ont?
Hela händerna domnar. Jag har haft problem med karpaltunnelsyndrom tidigare, men det är många år sedan. Nu återkom en del problem när jag började med en ny medicin. Ibland har jag svårt att hålla i diskborsten när jag diskar på morgonen och finmotoriken är inte så god som förut.

Hela händerna domnar. Jag har haft problem med karpaltunnelsyndrom tidigare, men det är många år sedan. Nu återkom en del problem när jag började med en ny medicin. Ibland har jag svårt att hålla i diskborsten när jag diskar på morgonen och finmotoriken är inte så god som förut.
Åh fy. Något sådant har jag (som tur är) inte varit med om. Jag började mest fundera på om det är så att du håller i styret på något konstigt sätt. Förut fick jag ont i händerna av att cykla, om jag höll runt själva styret. Nu låter jag bara händerna ligga på styret, men har tummen "uppåt" precis som de andra fingrarna och då får jag inte ont alls. Den lilla skillnaden gjorde otroligt mycket. Kanske det finns något liknande du kan göra för att det ska bli bättre för dig?

Mest slöat idag.
Har varit varmt och kvavt hela dan. Åskat lite. Stänkt lite.
Är hel svettig bara av att sitta framför datorn...

Åh fy. Något sådant har jag (som tur är) inte varit med om. Jag började mest fundera på om det är så att du håller i styret på något konstigt sätt. Förut fick jag ont i händerna av att cykla, om jag höll runt själva styret. Nu låter jag bara händerna ligga på styret, men har tummen "uppåt" precis som de andra fingrarna och då får jag inte ont alls. Den lilla skillnaden gjorde otroligt mycket. Kanske det finns något liknande du kan göra för att det ska bli bättre för dig?
Jag har testat lite olika grepp, men inte hittat något som fungerar.

Kom hem för typ en timme sedan och är parkerad i sängen sedan dess. Är orimligt trött för att bara ha varit ute på stan i några få timmar. Nu längtar jag tills ikväll så jag kan få ta kvällsmedicinerna.

Men... jag har fått gjort en del under dagen och det känns jätteskönt! :)

Min sambos mamma har bjudit in sig över midsommarhelgen, vilket hon även gjorde förre året, liksom två nyårshelger i rad. Jag tycker om henne, men känner att det blir lite ... mycket. Hon gillar släktsammankomster. Att i princip alla bröder firar sina födelsedagar med hela familjen trots att de börjar närma sig 50 år säger kanske allt.

Midsommar och nyår har tidigare varit fredade zoner, men nu börjar det krypa sig på där också. Hon frågade om hon fick komma och det fick hon självklart. Men det är vårt hus, vårt midsommarfirande och det är vi som bjuder. Ändå vill hon se listor över vad som ska fixas och ordnas, Tider ska justeras för att passa henne. Herregud, jag orkar inte! Vi bjuder - ta det som bjuds eller avstå. Hur svårt ska det vara?

Min sambos mamma har bjudit in sig över midsommarhelgen, vilket hon även gjorde förre året, liksom två nyårshelger i rad. Jag tycker om henne, men känner att det blir lite ... mycket. Hon gillar släktsammankomster. Att i princip alla bröder firar sina födelsedagar med hela familjen trots att de börjar närma sig 50 år säger kanske allt.

Midsommar och nyår har tidigare varit fredade zoner, men nu börjar det krypa sig på där också. Hon frågade om hon fick komma och det fick hon självklart. Men det är vårt hus, vårt midsommarfirande och det är vi som bjuder. Ändå vill hon se listor över vad som ska fixas och ordnas, Tider ska justeras för att passa henne. Herregud, jag orkar inte! Vi bjuder - ta det som bjuds eller avstå. Hur svårt ska det vara?

Låter riktigt jobbigt. Svårt när ngn liksom nästlar sig in för att sedan börja ta över/lägga sig i. Kan du säga ngt att "vi är ju så vana att köra vår grej, det har alltid blivit lyckat så vi kommer köra samma även detta år", samt ge henne info som typ: detta gäller hos oss och du är välkommen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 306
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Tassa
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar