Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regn är bra! :)

Jag har roat mig med på jobbet att säga till alla människor som gnäller på regnet att vi ska vara tacksamma att det faktiskt kommer regn med tanke på hur det såg ut förra året. Merparten har tänkt om och knallat ut i regnet med annan inställning :D
Jag är jättetacksam för regnet :) ! Förhoppningsvis blir det en normal höskörd i år och priset tillbaks på normalnivå (dvs inte dubbelt så dyrt....).

AJ! Har fått en brännskada på tummen! Hade ställt en stekpanna på spisen och hällt i olja. Hackade lök och lyckades få oljan att skvätta upp på fingret när jag hällde ner löken i pannan.

Novisen i köket...

AJ! Har fått en brännskada på tummen! Hade ställt en stekpanna på spisen och hällt i olja. Hackade lök och lyckades få oljan att skvätta upp på fingret när jag hällde ner löken i pannan.

Novisen i köket...
Gör tvärtom. Häll ner den hackade löken och ringla sedan på oljan. Lök ska ju stekas på låg värme så det funkar alldeles utmärkt. Och skvätter inte.

Nu har vi varmt igen. Vadret sa har ars ar alltid lite lustigt. I borjan pa Maj hade vi 3 veckor med temperaturer 25-30*C pa dagarna och inget regn, sedan har vi haft 3 veckor med blandat regn och temperaturer 15-20*C och nu lar det bli 25-30*C igen ett tag. Det galler bara att inte gora sa mycket som ar fysiskt anstrangande fram mot eftermiddagen. An sa lange behover inte ACn startas da huset ligger sa vi har bra genomdrag och solen blockeras bakom stora trad fran mitt pa dagen.

I dag blir det en lang dag och jag ar redan trott innan den startat. 🤔 Nu maste ena hunden ut en kort svang innan jag serverar ben sa de har nagot att gora nar jag lamnar dem hemma. Varfor har jag bestamt sa himla mycket? 😴

Precis vaknat. Min kropp tyckte att det var orimligt att inte sova fram till 16, så det fanns inget annat val än att sova ett par timmar mitt på dagen.

Fy vilket skitväder det är! Blåser stormvindar och är snorkallt. Regnet klagar jag inte över däremot ;)
Ta och ta in hingstarna och mata, spanjorskan behöver täcke i natt och mata får. Sen hem och vegetera

Har mått dåligt idag, så mest varit inne.
Städat hos landisarna, och försökt få ut gråsuggorna i pinnarna i baljan. Så nu är 2 pinnar "städade" och slängda. De värsta är kvar...
Har bestämt mig för sälja mitt 50 kar nu. Hinner inte med/orkar inte med 7 kar + landisarna. Så nu är det tömt på gammal sand. Ska tvätta ur det ordentligt i morgon, och lägga ut annons på det.
Ska mäta landisarnas balja sedan för att kolla om det kan stå på 50 karets möbel. Hoppas på det, så får jag bort deras hylla

Seg idag.

Muttrar lite öer att bilfirman måste ha min bil för att fixa en ny nyckel. Alla bilnycklar plus bilen. Det är en gammal bil - 9 år. De är fjärrdosan som är kaputt men den unga killen på firman trodde att det satt nått elektroniskt i reservnyckeln också. Fjärrdosan har ett kretskort i sig men reservnyckeln? Jag trodde att det bara var en plastklump med nyckel på.

Det går på ett par tusen, plus hyran av lånebilen under dagen. Nåja, det kostar att vara på topp.

Powerwalk med röda faran och sondering av terrängen. Hittade mkt fin sjö! 😍
B4A2B0F0-E81A-475D-B473-BABBB914F259.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama