Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kändes konstigt med ledig dag och ungarna inte är hemma 😅 Dom har sovit borta i natt så jag och maken har ätit frukost bara vi för en gångs skull.

Ösregnar ute men hästarna ska tränas så jag ska ta på stövlar och regnkläder och masa mig ut. Ska starta en tvättmaskin föret bara och bära in lite ved. Så kallt inne så vi måste elda. Sol och värme vill vi ha nu!

Intog en större mängd rödvin igår. Det bästa var att jag somnade direkt😉Men jag kan ju inte lösa mina sömnproblem med vin.

Idag har jag sanerat köket efter dotterns födelsedagsfest. Det behövdes...Golven var megakladdiga också så jag har torkat golven också.

Och nu sitter dotterns pojkvän på terassen och röker så jag kan inte ha min terassdörr öppen pga av stanken. Måtte killen sluta röka eller att dottern gör slut.

Regn är bra! :)

Jag har roat mig med på jobbet att säga till alla människor som gnäller på regnet att vi ska vara tacksamma att det faktiskt kommer regn med tanke på hur det såg ut förra året. Merparten har tänkt om och knallat ut i regnet med annan inställning :D
Jo, jag håller med, men jag gillar inte att bli blöt om händerna. Det är liksom oundvikligt om man ska göra något ute i regn. Och mina regnkläder sitter inte bra längre eftersom jag gått upp i vikt sedan jag köpte dem.

Tillägg: Jag har glasögon och hatar när det regnar på dem för då ser jag dåligt.

Precis ätit en riktig brakfrukost. Mätt som en plätt.
Nu ska jag nog sy lite. Har inte gjort det på ett tag.

Vad ska man mer hitta på när det är ledig dag?
Ligga i sängen! *Inte vaknat än* ska strax iväg för att köpa mat åt fyrbenta, sen blir det nog stall. Ska ev ordna lite mer saker jag kan förbereda till festen i sommar, vet inte riktigt vad bara. Kanske pajer och pizzor? Eller fler jättestora tjurpenisar (det var precis det jag tänkte på när jag gjorde de första baguetterna).

Regn är bra! :)

Jag har roat mig med på jobbet att säga till alla människor som gnäller på regnet att vi ska vara tacksamma att det faktiskt kommer regn med tanke på hur det såg ut förra året. Merparten har tänkt om och knallat ut i regnet med annan inställning :D

Verkligen! Jag hejdar mig varje gång jag håller på att uttrycka något missnöje med regnet nu. Tittar på förra årets foton av sönderbrända gräsmattor och åkrar och skogsbränder om jag behöver påminna mig, och sedan kör jag en Gene Kelly. :D

Intog en större mängd rödvin igår. Det bästa var att jag somnade direkt😉Men jag kan ju inte lösa mina sömnproblem med vin.

Idag har jag sanerat köket efter dotterns födelsedagsfest. Det behövdes...Golven var megakladdiga också så jag har torkat golven också.

Och nu sitter dotterns pojkvän på terassen och röker så jag kan inte ha min terassdörr öppen pga av stanken. Måtte killen sluta röka eller att dottern gör slut.
Säg till nästa gång! Han får väl gå ut en bit från huset eller hålla sig! Och du ska INTE ta rätt på hans fimpar :mad:!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama