Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade med ett ryck 10.00 och hade flertalet missade samtal från chefen. Kris på jobbet och jag måste ner dit och lösa en grej. Stackarn hade börjat ringa vid 07 :p
Men nu är jag i all hast på väg ner till stan!
Problemet är att jag ska luncha kl 13 med en av kvarterets bohemer så måste lösa krisen innan det. Detta är en herre som saknar mobiltelefon så enda sättet att skjuta upp lunchen är att gå till hans hus och banka på dörren. Opraktiskt minst sagt :D ;)
Sen i em ska jag på vernissage. Egentligen är jag inte supertaggad på detta men en fotograf har gjort ett projekt om "eccentriska kvinnor" och jag är en av dem hon plåtat i mitt "minimalistiska" hem :p så måste ställa upp och visa min nuna där en stund iaf.

Excentrisk känns så mkt bättre än bara.. ja.. galen! Jag är alltså excentrisk. :angel:

Fan också. Det tänkte jag inte på. Då får jag alltså inte svar på mina frågor om mina mediciner förrän på fredag.
Har de inte öppet mer idag då?
Du kan ju ringa upp medans du gör ngt annat om du inte har tid att sitta och vänta bara.
Jag brukar ringa upp och ha på högtalaren. Så kan jag kuta till telefonen om de svarar.

Jag har nog gett upp för dagen. Det känns som en för stor ansträngning att ringa om jag inte får ett säkert svar.

Har de inte öppet mer idag då?
Du kan ju ringa upp medans du gör ngt annat om du inte har tid att sitta och vänta bara.
Jag brukar ringa upp och ha på högtalaren. Så kan jag kuta till telefonen om de svarar.
Tiden för rådgivning är mellan 8.00 och 11.30. Det insåg jag 5 minuter innan rådgivningen skulle stänga för dagen. Jag trodde jag skulle få svar då jag hamnade i kön innan de stängde, men pallade inte att vänta mer än 40 minuter.

Jag törs inte ha högtalaren på om jag är först i kön för att kunna svara direkt.

Har ätit lunch på Tennis med kvarterets gubbar. Alltid lika trevligt! Avhandlat ämnen som arkeologi, kulturhistoria och byggnadsvård. Ätit inbakad gös, druckit större mängder vin och avslutade med en promenad! :D
Vad är en inbakad gös inbakad i :) ?

Har fyllt min tårta med jordgubbskompott och vit chokladmousse. Sitter och väntar på att pastan ska bli klar så att jag kan äta innan jag fortsätter "tårtäventyret" med den roliga....dekoreringen :D !!

Gräddtårta :D !!
IMG_20190529_165734_267.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama