Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är hemma på lunch nu. Hade en mycket trevlig ritt. Och första dagen med nya rutinerna.... jag ger det en vecka innan jag bestämmer mig för om det är bra eller anus. Idag gick det bra men vi hade bara 5 gäster på ritten. Får se hur det går när vi har 10-12 :) (ändrade fodringsrutiner mellan ritterna)

Såna här kommentarer fattar inte jag.

Bifogade filer

• DC1E6F7F-7E12-42B1-A4F4-1FE4877B6153.webp
    DC1E6F7F-7E12-42B1-A4F4-1FE4877B6153.webp
    33,1 KB · Visningar: 115
Ännu en sömnlös natt. Totalt sänkt när jag inte kan sova.
Läkarna vill inte ge mig insomningstabletter men jag måste ju få sova.
Dricker inte kaffe sen årskiftet. Sover inte på dagen.
Prova ”Kaninen som så gärna ville somna”. Det är en bok vi läser för dottern, finns även som ljudbok. Maken somnar varje gång han läser den :D.

Men mer seriöst, det måste vara hemskt! Sover ju också som en kratta men det har ju mer naturliga orsaker; bebis.

Ännu en sömnlös natt. Totalt sänkt när jag inte kan sova.
Läkarna vill inte ge mig insomningstabletter men jag måste ju få sova.
Dricker inte kaffe sen årskiftet. Sover inte på dagen.

Fy så jobbigt. Är du utredd? Kan det vara klimakteriet eller en förstadium? Sömnlöshet är inte helt ovanligt och om man inte har t.ex. bröstcancer i släkten eller proppar så kan hormoner vara värt att prova. Ökad fysisk träning kan också hjälpa (om man inte redan har mycket hög fysisk aktivitet).

(Du kanske har skrivit om det här tidigare och jag skriver dig på näsan - det är i så fall inte alls min avsikt, utan jag bara reflekterade över klimakteriet och sömnbesvär.)

Vaknade med ett ryck 10.00 och hade flertalet missade samtal från chefen. Kris på jobbet och jag måste ner dit och lösa en grej. Stackarn hade börjat ringa vid 07 :p
Men nu är jag i all hast på väg ner till stan!
Problemet är att jag ska luncha kl 13 med en av kvarterets bohemer så måste lösa krisen innan det. Detta är en herre som saknar mobiltelefon så enda sättet att skjuta upp lunchen är att gå till hans hus och banka på dörren. Opraktiskt minst sagt :D ;)
Sen i em ska jag på vernissage. Egentligen är jag inte supertaggad på detta men en fotograf har gjort ett projekt om "eccentriska kvinnor" och jag är en av dem hon plåtat i mitt "minimalistiska" hem :p så måste ställa upp och visa min nuna där en stund iaf.

Flydde regnet och haglet, så nu slappar jag i soffan och lyssnar på åskmuller :up: Ska också ringa till optikern och påtala att förutom det vanliga närseendet så funkar glasen bra. Förhoppningsvis går det att fixa på enklare sätt än att slipa om glasen igen.. 🙄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama