Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått svar från fd chefen som anser att de har rätt och att det skulle varit solklart att lönen gällde en heltid.. Märkligt när det aldrig varit tal om någon heltid och de redan på första mötet sa att det skulle handla om deltid. MAil med löneförslag på en tusenlapp under det jag begärt och ett avtalsförslag på mina 30 timmar i vecka och fast lön xx xxx. Inte ett PIP om att lönen skulle anses vara för heltid.
Måste se om jag har kvar inspelningen av samtalet jag hade med henne när vi pratade om lön.
*edit* fan det hade jag hunnit radera pga utrymmesbrist på telefonen..*

Fy så jobbigt. Är du utredd? Kan det vara klimakteriet eller en förstadium? Sömnlöshet är inte helt ovanligt och om man inte har t.ex. bröstcancer i släkten eller proppar så kan hormoner vara värt att prova. Ökad fysisk träning kan också hjälpa (om man inte redan har mycket hög fysisk aktivitet).

(Du kanske har skrivit om det här tidigare och jag skriver dig på näsan - det är i så fall inte alls min avsikt, utan jag bara reflekterade över klimakteriet och sömnbesvär.)
Är i slutet av klimakteriet. Äntligen! Många jobbiga år.
Jag är inte utredd. Har bara varit hos husläkaren. Jag förstår tveksamheten att skriva ut beroendeframkallande mediciner, men jag blir ju sjuk av sömnbristen. Livet fungerar inte. Jag kör dessutom färdtjänst så jag är ingen bra förare efter en sömnlös natt.

Fått svar från fd chefen som anser att de har rätt och att det skulle varit solklart att lönen gällde en heltid.. Märkligt när det aldrig varit tal om någon heltid och de redan på första mötet sa att det skulle handla om deltid. MAil med löneförslag på en tusenlapp under det jag begärt och ett avtalsförslag på mina 30 timmar i vecka och fast lön xx xxx. Inte ett PIP om att lönen skulle anses vara för heltid.
Måste se om jag har kvar inspelningen av samtalet jag hade med henne när vi pratade om lön.

Men har du inte lönen på ngt kontrakt?

Men har du inte lönen på ngt kontrakt?
Jo... Ett avtal där det står att min arbetstid är 30 timmar i veckan och att jag ska ha en fast månadslön på 29000 kr för det.. INGET annat..
Lönen är inte orimligt hög heller för 75%, det är ett krävande jobb, en kort tid och kräver mycket specialkompetens som jag har. Det går inte att slänga in vem som helst med noll varsel på tjänsten.
Totalt sjukt!

Är i slutet av klimakteriet. Äntligen! Många jobbiga år.
Jag är inte utredd. Har bara varit hos husläkaren. Jag förstår tveksamheten att skriva ut beroendeframkallande mediciner, men jag blir ju sjuk av sömnbristen. Livet fungerar inte. Jag kör dessutom färdtjänst så jag är ingen bra förare efter en sömnlös natt.

Ja fy, jag förstår. Kruxet med många insomningstabletter är ju att de kan ge dåsighet dagen efter och i så fall inte ska kombineras med bilkörning. Samtidigt så verkar det ju inte fungera som det gör idag. Det finns dock andra mediciner som varken är beroendeframkallande eller framkallar dåsighet, t.ex. Circadin. Även vissa antidepressiva som Mirtazapin används vid sömnstörningar och de behöver inte, men kan, framkalla dåsighet.

Det låter ju faktiskt lite märkligt ändå att du inte kan få prova något för att få bukt på sömnstörningarna - särskilt som du är yrkesförare. Jag har själv svårigheter att sova i perioder och vet hur vidrigt det kan vara och hur dåligt man fungerar när man inte får sova.

Hur är det formulerat mer exakt i avtalet? När jag har haft deltidsanställning så har lönen angetts i heltid, men då har det framgått väldigt tydligt i avtalet med ordet "heltid" inom parentes efter lönen och sedan tjänstens omfattning i procent på annat ställe.

Om det inte yppas ett ord om att månadslönen är för heltid så tycker jag att du ska kontakta facket.

Edit: Missade att du hade varit i kontakt med facket redan.

Jo... Ett avtal där det står att min arbetstid är 30 timmar i veckan och att jag ska ha en fast månadslön på 29000 kr för det.. INGET annat..
Lönen är inte orimligt hög heller för 75%, det är ett krävande jobb, en kort tid och kräver mycket specialkompetens som jag har. Det går inte att slänga in vem som helst med noll varsel på tjänsten.
Totalt sjukt!
Tycker det låter väldigt märkligt. När jag jobbade 75% som anställd så var det den lönen som gällde det som stod på avtalet. I annat fall borde det stått tydligt om det gällde heltid och inte den tiden ni kommit överens om?

Tycker det låter väldigt märkligt. När jag jobbade 75% som anställd så var det den lönen som gällde det som stod på avtalet. I annat fall borde det stått tydligt om det gällde heltid och inte den tiden ni kommit överens om?
och @Philosophia
Precis, hade det stått hade jag ju fattat redan innan. Nu står inte ett ljud om detta, det har aldrig diskuterats någon heltid och det har aldrig framkommit att lönen skulle gälla heltid.
Jättemärkligt! FAcket säger att jag har fattat rätt och ska ha den lön som vi har avtalat. Jag hittade ju hennes mail med lönebud och avtalsförslag också, där yppas inte heller ett ljud om att lönen skulle vara för heltid.
Jag har fått den avtalade lönen i två månader dessutom, så på denna månads lön har de "korrigerat" tidigare löner och den de betalat ut nu utan ett ljud. Och glömt min milersättning som handlar om 2700 kr skattefri del också..
Jag trodde de var ett seriöst företag...

och @Philosophia
Precis, hade det stått hade jag ju fattat redan innan. Nu står inte ett ljud om detta, det har aldrig diskuterats någon heltid och det har aldrig framkommit att lönen skulle gälla heltid.
Jättemärkligt! FAcket säger att jag har fattat rätt och ska ha den lön som vi har avtalat. Jag hittade ju hennes mail med lönebud och avtalsförslag också, där yppas inte heller ett ljud om att lönen skulle vara för heltid.
Jag har fått den avtalade lönen i två månader dessutom, så på denna månads lön har de "korrigerat" tidigare löner och den de betalat ut nu utan ett ljud. Och glömt min milersättning som handlar om 2700 kr skattefri del också..

Bara att bussa facket på dem, du har ju allt svart på vitt, inklusive att de betalat ut avsevärt lägre lön än avtalat.

och @Philosophia

Bussa facket på dem bara. Det låter verkligen helt uppåt väggarna.

Barnet blir döpt och ”ringer” sedan bästa polaren om dagens märkliga händelser. Vad är grejen med rörda personer som tar massa kort på mig när jag håller på att bli dränkt!
OMG det var ingen hejd på dem. Total vansinne.
Jag menar personen som delade inlägget. Varför är det synd om barnet? Det är ju inte ens sant? Bara en ”rolig” meme.

Jag gav upp telefonkön efter 40 minuter. Jag var nummer ett i kön i en halvtimme. Det hade ju varit bra att få svar idag, men nu skjuter jag på det till i morgon.

Han får gärna komma och ta min gräsmatta också... :D
Han klippte gärna hela gården hos de vi bodde hos förut. Bra granne! Du får flytta ner. 😂

Han var ute med gräsklippare och trimmer till kl 22 igår, från kl 17-isf. När han kom in var han förvånad att han ”redan var så jävla hungrig”. Hans tidsuppfattning var ngt off. Han trodde kl var 20 max.
Det är ju en fördel och mkt bra då man ska få honom att jobba. Han märker inte hur länge.. 😂🤪

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama