Vad gör ni och era hundar idag?

Sv: Vad gör ni och era hundar idag?

Efter jobbet tog jag med mig huliganerna så de fick härja av sig på sjön ;) Sen somnade de sött.

32044480.jpg

:rofl:

tiotiotio

phu-och-wippet_128788117.jpg

Vi träffade en Whippet :D
Och jag erkänner att jag blev lite, lite, lite förtjust :angel:

Vi har tillbringat dagen (å lördagen med) på SBK-instruktörs utbildning = trött hund & matte.... :)

Tog en långpromenad ute på isen (havet!) i solljuset idag tillsammans med husse och hans föräldrars tax.

Sen blev det massa lek med taxen ute på tomten (där lyckades unge herrn trilla i farten och då fick leken fortsätta inne.

Sen var det hem, någon timme ensam och strax ska vi slänga oss i soffan för lite film.

Ingen träning till hundens förtret men nu ska vi träna lite korrekt kampteknik... (LEKA! :))

Inte mycket. Kunde inte sova inatt, så det blev en kissrunda imorse innan jag stupade i säng(Rover fick komma upp i sängen, av någon anledning somnar jag alltid lättare då även om jag sover sämre). Sedan en kort sväng när jag släpade mig upp igen. På schemat står dock en längre runda om en stund, då kommer faktiskt flexikopplet väl till pass så att Rover får rusa av sig lite trots att det är mörkt. Tur att han inte har något emot att vara en lathund ibland. Särskilt inte när matte mutar med tjurmuskel.

Vi har varit hos min mormor och fikat och hundarna blev bortskämda med skorpor och vars en bulle :cool:. Sen i förmiddags gick vi en promenad ute på Hovdala så de fick springa av sig det värsta.

KL

Idag blev det en längre promenad än vad vi planerat pga det underbara vädret och för att vi hittade MASSOR av nya vägar :laugh:! Slutade på 9.83 km, stora hund i nomesele fäst i baggenbälte på vägarna och bägge lösa på skogsvägarna. Så efter det har hundarna varit lugna och fina resten av dagen :D.

Här har det varit soffläge nästan hela dagen.:grin:
Hundarna har bara varit ute på pinkraster idag då jag har haft ett mindre skov idag.
Trots att de normalt sett är aktiva arbetsnarkomaner så är de 'snälla nog' att agera soffpotatisar när matte har en dålig dag.:p

Det var lite trångt i soffan en stund när gamle hanhunden märkte att jag mådde riktigt dåligt. Då skulle han upp och ligga hos mig.
Kan meddela att i det läget är han inte den smidigaste Border collien. Han är snarare som en gammal vedspis. Hård, tung och jäkligt varm.:love:

I morgon ska de däremot få ett litet arbetspass var med fåren.:bump:

Jag var hos uppfödaren med Siv och testade att valla. Scoody har varit hos mina föräldrar och söndagsslappat. :)

Åka till stallet och träna i ridhuset! ;) några minuter bara, sedan band jag henne i väggen så fick hon sitta där och träna passivitet... :D

kl

Idag har jag och valpen haft kvalitetstid. Inleddes med valpkurs på förmiddagen, analys av annat ekipage (som också analyserade oss) på lunchen och instruktörsutbildning på kvällen. Sune fick vara försöksekipage och var mycket duktig!

Med facit i hand efter hela dagen blev pälsvården utbytt till ett bad, träningen gick kanon och innefattade även (lyckad!) passivitetsträning. Gick fram och tillbaka till ridhuset och på vägen hem fick Sigge en ny kompis att busa av sig med =)

Nu sover han och har dissat middagen till förmån för sömnen.

Morgonrunda för båda hundarna. Underbart väder! Promenerade kanske 30 minuter för att sen inta frukost. Utfodrade djuren och tog med mig Bråka ut på träning. Focus fick vara hemma med husse.

Tog en långpromenad, tränade 2 pass lydnad och ett uppletande uppför ett berg mitt i parken. Sedan en promenad till och lite bus och lek för Bråka och hennes schäferkompis.

Efter det åkte jag hem, tog ut båda hundarna på en kissrunda på dryga 40 minuter. Slappa lite. Klickade dom lite här hemma.

Sen åkte vi iväg för lite simning! Så dom fick simma 30 minuter var och Focus fick även ligga i solariet och njuta. Därefter en kissrunda till sen är det soffan. Och snart sova!

Knapplån.

Idag har bara varit en slappdag. Vanliga rastningar ute, en del kissrundor på tomten för valpen och sen flockens ordinarie lekstunder såklart.
Lillvalpen har fortsatt sin inklickning, dom har fått i sig helt enorma märgben från slakteriet och sen sovit. Pojkarna är inte särdeles roliga att göra något speciellt med just nu, då dom bara kan fokusera på den helt otrooooligt vackra Monster som för tillfället löper. Hon i sin tur är slö, slapp och likgiltig under löpet och vill mest bara sova. Bajjon var med husse på jobbet som vanligt också, och får där en hel del extra motion.

Igår söndag blev det skogsprommis med schäfern, skönt att springa lös
Russkiytoyen låg i knät på kvällen när vi kom hem från stallet, ingen långprommis

Ur Orvars synvinkel började den lite för sent, han försökte länge få upp mig ur sängen, att husse och barnen redan var uppe var inte alls så intressant... Sen har matte varit extremt tråkig hela dagen, jag stängde ut honom från köket eftersom jag skulle göra tårta, skickade ut husse på promenad och sedan lämnade vi honom själv ett par timmar. Men nu är husse och lillmatte ute på utflykt och lek i snön så jag tror han somnar rätt snällt i kväll ialla fall! :D

Utflykten i snön blev ännu mer intressant då en snäll men något disträ vän dök upp med sin taxfröken, husse tyckte att Orvar var lite väl påflugen och frågade taxfrökens husse om taxfröken ev löpte... Vilket taxfrökens husse inte trodde tills husse fångade in limpan och konstaterade att hon löpte... Så vi får väl vara glada att det gick bra ändå... :crazy: Tax och wachtel tror jag inte skulle vara någon höjdar korsning...

KL

jag säger bara

LÖPTIKAR och två hanhundar.........................

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 906
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 371
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 200
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 852
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?