Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Idag på fm så tog vi oss en lufsrunda i skogen, solen sken och man ville inte gå in.
Nu har jag impregnerat kängor och kollat över lite saker mm, vi börjar kurs i morgon kväll.
Framåt kvällen när det bara är kissrundor kvar, så funderar jag på att slänga valping i badkaret, det är lite svårt med pricksäkerheten när man precis börjat lyfta lite på benet...
Jag lämnade båda hemma hos sambon och drog till jobbet. Sitter nu och njuuuuuuuuter av lugnet....
Jag känner mig lite som om jag är på rymmen men nu har jag levt 24/7 med terrorvalpen i flera veckor utan rast och det är grymt jäkla skönt att få en paus!
heldag i stallet med husse och matte som alla söndagar
hon hjälper oss att ta hand om 40-45hästar, kollar så att alla hästar sköter sig och att stallkatterna inte rymmer
Ur Orvars synvinkel började den lite för sent, han försökte länge få upp mig ur sängen, att husse och barnen redan var uppe var inte alls så intressant... Sen har matte varit extremt tråkig hela dagen, jag stängde ut honom från köket eftersom jag skulle göra tårta, skickade ut husse på promenad och sedan lämnade vi honom själv ett par timmar. Men nu är husse och lillmatte ute på utflykt och lek i snön så jag tror han somnar rätt snällt i kväll ialla fall!
Har varit ute och sprungit tidigare idag, och avslutade där med att lägga årets första spår och träna lite lydnad. Om några timmar ska vi iväg på agilityträning i ridhus.
I övrigt har vi sovit länge, monstret ligger nu och tuggar ben och vi ska försöka hinna med lite pälsvård också
Det är mest sidoläge idag. Vi har gjort lite kontaktövningar i koppel, men det gör vi alltid flera gånger om dagen när vi är ute. Sedan blir det lite träning på "ligg" och "kom" senare i eftermiddag.
Igår var det dock valpkurs för första gången. Det var lite svårt att koncentrera sig med fem andra valpar omkring sig och hon var mycket trött efteråt.
Som så många andra söndagar börjas det med sovmorgon som fröken definitivt INTE säger nej till.
Till stallet på fm och massa bus med stallkompisar och rejs med hästarna. Eftermiddagspromenad i skogen och sen är man lagom trött. Kanske bli ett minipass med klickerträning innan kvällsmaten. Återstår att se
Vi sov lite för länge och tog en halvlång morgonprommis före frukost. R mycket förgrymmad för att matte gick fel på tillbakavägen och inte tog vägen förbi postlådorna där det helt klart luktade intressant. När sura blickar och drag åt andra hållet i kopplet inte fungerade försökte han lura mig genom att låtsas vilja gnugga sig i snön "gå före du, jag kommer snart". Hm, glöm det!
När vi kom in åt vi frukost och slappade några timmar och tog sen en tvåtimmars vid kanalen där dragvägarna just nu är jättefina, inte mycket snö kvar. Vi var i stort sett ensamma så jag fick många tillfällen att gömma mig för mina ouppmärksamma lufsar. Som tur var hittade de mig varje gång så jag kom hem ordentligt. Inkallning av R fungerar verkligen inte. Han är ju nästan döv, men att vara liten och söt och gammal och döv ursäktar ju inte vilket beteende som helst! Om man inte hör när matte ropar måste man ju kolla in hennes övriga signaler. Så jag fick ta i ordentligt ett par gånger, vilket ledde till att Z blev olycklig. Han vet inte vart han ska ta vägen i de där lägena.
I huvudet mycket tankar om valpen vi väntar på och som vi hälsade på igår. Introduktionen med Z och R gick jättebra, alla hundarna var lugna och det var inget drama över huvud taget. Önskar jag kunde hitta en lösning att ta hem den lille tidigare. Måste fundera på det.
Sovmorgon till elva efter en sen spelkväll igår. Både jag och spike var väldigt nöjda med det. Efter första rundan blev det bad för spike. Ingen höjdare tyckte han.
Sen blev det plugg på sjukdomar hos nötdjur för min del och sova under filt med vetekudde för spike. En längre promenad där vi lyckades träffa endast valpar som var störiga och ville leka med den gamle herrn.
Nu ligger vi här i sängen (jag) och soffan (spike) och ska fortsätta plugga!
Jag jobbade på fm så morgonrutinen var liten rastrunda med megatrötta hundar. Utfodring och sen sov de förmodligen tills jag kom hem vid halv ett. Så iväg på whippetträff med ett ganska stort gäng hundar och ägare. Jättetrevligt Drygt 2 timmar senare så är vi tillbaks hemma igen och hundarna bäddar ner sig för viiila efter allt spring och bus. De sover ännu, men har i alla fall lyckats väcka dem för utfodring. Matte pluggar så det blir blott ett par rastrundor till idag för nöjda pojkar
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.