vad gör ni med era hundar?

C

_camill_a

själv så ställer jag ut dem, går lydnads kurser, lär dem tix, agillity,promenader, cycklar. å gosar

hur aktiverar ni era vovvar ?

jag har amerikansk cocker spaniel.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: vad gör ni med era hundar?

Tindra: Promenader, Spårning, Trix-inlärning, "lekar" och gos i massor
Tova (mammas vovve): Ställs ut, promenader (både själv och med husse/matte :angel: )
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Tindrande skrev:
Tindra: Promenader, Spårning, Trix-inlärning, "lekar" och gos i massor
Tova (mammas vovve): Ställs ut, promenader (både själv och med husse/matte :angel: )


va är de för hundar? :d
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Har en lagotto romagnolo.
Förutom dagliga det dagliga (promenader och gos) så aktiveras hon med följande:
-tävlingslydnad (1:an, hoppas kunna tävla i höst)
-freestyle (hoppas även här kunna tävla snart)
-spår (person, alldeles för sällan dock. Förhoppningsvis kan vi börja med blodspår snart...vi måste bara ha en skank först)
-trix och konster (hämta saker jag ber om tex)
-allmänt roliga saker på promenaderna (godissök tex)
Och så ska vi börja på agility i höst.
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Cockern (engelsk) tränar jag lydnad, trix, spårning och babyagility med. (typ springer genom tunneln, "hoppar" pyttegrejer osv, mer trick).

Rottisen är det lydnad och spår med. Men helst vill hon bara ligga och sova, det är jobbigt att använda hjärnan:p

Sen är det ju långpromenader och massa my också;)
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Den stora spårar vi med och kör lydnad - men ingen tävlan eller sånt utan bara på skoj för att hunden trivs med det. Sen blir de väl lite trixinlärning när matte eller husse kommer på nått nytt.

Den lilla tränas nu med vardagslydnad och kontaktövningar.
Hon är ju bara 14 v så där tar vi det lugnt, vi kör mer på den sociala biten och miljöträningen. Hon ska ställas ut för första gången i oktober och vi ska prova agility när hon blir äldre och se om hon tycker det är kul.
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Utställning, lydnad, spår, apport, konster mm
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Promenerar, cyklar, går kurser (just nu svampsök, riktigt kul! :)), tränar lydnad, vardagslydnad och konster, letar mat/saker inomhus och utomhus.. Och så får hon följa med på allt möjligt :)
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Det vill jag göra med Farin min stora...Kantarellsök,.,det verkar så himla kul. Men han äter väl upp svamparna för mig. ;) Gick ni kurs för det eller?
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Jag kör en liten dos lydnad varje dag blandat med rena lydnadspass vissa dagar. Men ungefär 10 min varje promenad körs lite lydnad. Linförighet, fritt följ, platsliggning osv. Jag försöker att väva in lydnaden i de dagliga promenaderna. Kort och effektivt.
Sen kör vi även lite personsök, spår, uppletande, lite agility ibland. Funderar på att börja med freestyle då många som sett oss tror att det skulle passa oss.
Sen ställs hon ut också.
Men den som lever får se. Mest är hon bara en sällskapdshund. Vi promenerar mycket, hon hänger med på ridturer osv.

Dock har suget börjat komma för en "riktig" hund. :D Nåt att satsa på och kanske tävla lite. men det är några år bort. Först måste man ju kunna nåt själv. :angel:

Ah just det, har en dvärgpinscher.
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Aningsfull skrev:
Dock har suget börjat komma för en "riktig" hund. :D Nåt att satsa på och kanske tävla lite. men det är några år bort. Först måste man ju kunna nåt själv. :angel:
Kunna nåt själv :confused: :confused: :confused: ....Aj då, då har vi missat nåt....Kunde faktiskt inget om tävlingslydnad (eller nån annan gren egentligen) innan jag skaffade min byracka. Men vi lär tillsammans ;) :D .
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Vi går en kurs just nu, har tre gånger kvar och hon verkar redan ha lärt sig :)

Får se om hon vill äta upp svamparna än, än så länge ligger kantarellerna i burkar som hon får nosa på så att hon inte kan äta upp dem. :)
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Ah fast nu var det inte riktigt så jag menade. :angel:
Äh. Jag tänkte mest bara att innan jag skaffar någon svårare hund vill jag ha lite kött på benen. Och vara säker på att det är vad jag vill.
Onödigt att skaffa en krävande brukshund om man inte är säker på att man vill hänga ute i ur och skur och träna. :D
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Ah åh det låter så kul tycker jag. Kanske ska börja jag med då :)
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

men varför skulle du inte kunna tävla lite nu då?
Jag planerar att ge mig ut å tävla lydnad med min 4 kilo "tunga" :angel: blandras nu i höst. :banana: Vi har lite problem med platsliggningen som vi skall lösa bara. De andra stora hundarna är lite läskiga. :p

men sedan skall vi nog mest rikta in oss på agility. och så tränar vi lite hemmagjord freestyle för att variera träningen. Mattes totala brist på takt och danstalang gör att det inte blir nåt tävlande i det. :D

sedan är det ju allt det vanliga med promenader, följa med på ridturer å gos å mys i soffan.
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Jag vet inte.. Min hund är så pass hysteriskt lagd. Hon är bara ingen tävlingsindivid.
Vi har skitkul när vi tränar hemma. Hon är lättlärd, väldigt *host*aktiv. Men sen är hon så pass reserverad och rädd för både främmande människor och hundar att det känns mer aktuellt att försöka få henne att funka i vardagen först.
Hon skulle 0:a varenda tandvisning kan jag då säga. :angel:
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Jag har en blandrastik på 10 mån (doberman/boxer).Hon är mycket livlig o läraktig, vi gick valpkurs o hon kom 3:a i kursen. Så träning för henne nu är mest att vara med oss så ofta det går så hon slipper vara hemma ensam, vara med i stallet o allt annat som vi gör, gå långa promenader osv. Hon är mycket go i hemmet o vaktar mycket bra. Bra för oss som bor på landet !!!;)
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Hittills har det varit lite utställning och vardagslydnad.

Men det ska under hösten tränas tävlingslydnad och efter nyår, då hon blir 1, så ska det bli agility.

Sen jagas/leks det med den ena katten här inne och så promenader och gos också :love: :love:

Det är en Bichon Havanais
 
Sv: vad gör ni med era hundar?

Med amrisen lägger jag spår, apporterar och tränar lite trix, borde köra lite mer lydnad med honom också.

Med boxern så blir det mest kontaktövningar, har gått ett par spår med honom också. (han är 4 månader.)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 245
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 682
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 865
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp