Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit utan energidryck i TVÅ dagar, jag har sovit jättelite timmar för min kropp är dum och en kompis skulle komma förbi så var tvungen att kliva upp i tid...

Nä nu jävlar chansar jag på att det inte är halt och tar min cykel och cyklar som ett skott till Ica!
Körkort var det ja.....

2n666bt.jpg

Alltså, jag vet inte varför den hamnar på sne, för den var inte det i telefonen O_o
;)

Hade det funnits en gillar inte knapp hade jag tryckt på den. Sorry men tatueringar är absolut inte min grej. Spelar ingen roll om dom är små eller stora eller var dom sitter.

Jag hoppas att du är nöjd.;)

Usch panik inför tentan imorgon :( Jag hade tydligen 30 poäng bara på förra, 43 var godkänt gränsen... Hoppas så innerligt att det går bättre imorgon! :(
Försöker mig på att plugga lite, tror jag fattat avskrivningar nu, på första tentan sket jag typ i det för jag fattade inget, så det är ju ett steg i rätt riktning. Och vad som är skillnad på kostnad kontra utbetalning tror jag...

Ta det som en komplimang (som du gör på systemet antar jag:))

Med tanke på att jag åldrats ca 10 år den senaste veckan borde jag kanske det!
Blev såklart nyfiken och frågade vad som kunde hända om man överdoserade strepsil. Det visste inte kassörskan. Ponera att man köper 80 paket a 40 tabletter som man sedan konsumera under en och samma kväll. Vad kan hända? Blir man förgiftad, skiter man på sig?
(nej jag tänker inte testa även om det skulle vara intressant i vetenskapligt syfte)

Försöker laga min trasiga rygg och har precis gjort klart ännu ett arbete. Strax är det dax för stallet men först lite te :)

Alltså, facit på en del av övningsuppgifterna är ju snurrigare än de behöver vara. "
Ett företag tror att de kan sälja 85 000 st artiklar av en vara för 185 kr/st. De fasta kostnaderna
uppgår till 1950 000 kr/år. Hur mycket kan de rörliga kostnaderna/st maximalt vara för att
uppnå nollresultat (break-even) under året?"

Min uträkning: 85,000*185=15,725,000-1,950,000=13,775,000/85,000=162,058

Deras svar:
85 000 st * 185 kr – 85 000 st * X – 1 950 000 kr = 0 kr
15 725 000 – 85 000X – 1 950 000 = 0
85 000X = 13 775 000
X = 13 775 000/85 000
X = 162,06 kr/st
Alternativt:
1 950 000 kr/85 000 st = 22,94 kr/st
185 kr/st – 22,94 kr/st = 162,06 kr/st

O_o Alternativ 2 är väl enklast av deras sätt, men känns bakvänt på nått sätt.

Kom just hem efter en massiv shoppingtur. Har lyckats köpa tre kappor/jackor. FÖR DET LÄR JU TA SUPERLITE PLATS I MIN ÖVERFULLA LÄGENHET.
Kaozz alltså :rofl:

Funderar över vilken temperatur det kommer vara i Paris nästa v. Nu är det tydligen 16-17 grader varmt men enligt smhi ska det bli nära nollgradigt nästa v.

Skulle fara och handla mat... och bröd och energidryck, kom hem med vanilla coke, energidryck, en påse lösviktsgodis, 3 pack kinderägg, hockey pulver och TRE marabou chokladkakor :o och så lite vettiga grejer.... och värktabletter äntligen! Kanske kan sova bättre inatt då!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
77 78 79
Svar
1 567
· Visningar
71 808
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
52 53 54
Svar
1 067
· Visningar
28 108
Senast: em76
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 003
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
383
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈