Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, det är DET som saknas! :p :D

Skämt åt sido, det är tufft att plugga. Alla misslyckas någon gång, jag gjorde det flera gånger och det är väl ett par tentor jag inte ens brydde mig om att göra om (de kan ha involverat matte :angel:).

Det viktiga är att man kan det som lärts ut. Om man sedan klarar tentan på första försöket eller det 10:e är inte lika viktigt. Mina kursare hade ofta bättre resultat än mig men när vi diskuterade vissa saker märkte man att jag ibland hade minst lika bra om inte bättre förståelse för vad vi pluggat.

Tycker mest det är jobbigt att plugga till omtenta samtidigt som en pluggar ny kurs och att dom tentorna är samma vecka. Och blir stressad av spärrarna som finns, klarar jag inte så får jag inte gå vidare nästa år osv.

Lider av katastrof-tänkesyndromet. :D

Mm men de har tryckt på att det ska vara snällt och förlåtande, att det här egentligen bara är träning inför uppsatsskrivande på "riktigt" osv...

Fast om språket är så dåligt att du inte ens förstår frågeställningen så är det ju omöjligt att ens börja bena i det hela :meh:

Jag kanske är lite hård (du vet ju hur jag kritiserar text ;)) men högre studier är inte en lekstuga. Man ska naturligtvis aldrig vara elak och är den där texten så illa kanske man inte behöver ta upp VARENDA grej men jag skulle som sagt varit rejält hård. Respondenten har ju annars ingen chans att bättre sig tills det är skarpt läge.

Jag känner mig också misslyckad och tvivlar på mig själv fast som förälder just nu. Sonen har stora problem med att plugga till proven och göra inlämningarna och jag tjatar mig blå hela jävla tiden känner jag. Han går i 9:an och inser inte allvaret i det hela och det gör mig galen :banghead:

Önskar att den andra föräldern tog sitt ansvar för sin avkomma som han var med och tillverkade!!! Men jag forsätter tjata och slita mitt hår för sonens skull men det tar så galet mycket av min lilla energi jag har så jag är helt slut varenda kväll efter att ha haft diskussionerna med sonen varenda eviga dag!

Slutar nästan alltid att han skriker åt mig och jag går därifrån arg som ett bi och smäller igen dörren för att inte skrika tillbaka.... Sedna lugnar jag ner mig och tar upp kampen igen :rage::arghh::banghead::devil::wtf:

Satt dig ner med sonen och prata om saken. Nar ni bada ar sams och mar bra. Han mar inte heller bra av situationen ... lungt och sansat, fraga honom hur han tycker att ni ska losa problemet och LUGNT lyssna och jamka sa att ni bada kanner att ni har en vag att ga. Tonarssoner ar inte alltid latta att leva med:angel: De flesta vill kanna att de bestammer over sitt eget liv ... vilket de inte kan, men kan man fa en fungerande jamkning sa ar mycket vunnet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 614
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 065
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 368
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 577
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka