Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt dig ner med sonen och prata om saken. Nar ni bada ar sams och mar bra. Han mar inte heller bra av situationen ... lungt och sansat, fraga honom hur han tycker att ni ska losa problemet och LUGNT lyssna och jamka sa att ni bada kanner att ni har en vag att ga. Tonarssoner ar inte alltid latta att leva med:angel: De flesta vill kanna att de bestammer over sitt eget liv ... vilket de inte kan, men kan man fa en fungerande jamkning sa ar mycket vunnet.

Har gjort det 100 ggr men han blir ändå arg är jag frågar om han gjort inlämningsuppgifterna och pluggat till proven. Han skulle ärvt sin mammas läshuvud, då hade allt varit mycket lättare!

Jag behöver verkligen göra ett ryck och städa här hemma :o ser ut som fan rent ut sagt... dessutom får jag karlbesök imorgon kväll så vill ju det ska se hyggligt ut iaf :p

Hemma med Alice och väntar på boendestödet. Resten av familjen sitter i ett plan någonstans över Atlanten...
Men, chefen bekräftade idag att jag helt klart ska stanna!

Förresten, är det någon här som kan reglerna för öppettider på förskolan?
Hur tänker du?
Behöver du förskola utöver de öppettider som finns?
Då brukar det vara nattis som tar över.
Rör det sig om en kvart eller så brukar det oftast lösa sig med en dialog med förskolan

Jag får både karl och kvinnobesök så jag måste också göra ett ryck :meh:
Men du hade väl öl som piggade upp städningen? Jag har bara ett halvt glas vin kvar i flaskan sen helgen. Som dessutom stått framme sen i lördags så det lär verkligen vara rumstempererat :cautious: får nog ta en energiboost som var med i testagram å se om den funkar :p

@athena_arabians alltså, det blir nog "horhus goes syjunta" på min beskrivning här... :grin: inte så hett kanske ;) tråd och tygrester överallt (blir lätt så när man har raggsockor på sig och sitter i köket och syr.. rör man sig till nästa rum så följer det liksom med och tappas på vägen) plus att dom där knapparna jag sorterade för typ en månad sen, dom ligger kvar framme osv osv :wtf:

Har gjort vissa inköp i sällskap av min peppade kömpis :meh::meh::meh::meh: :rofl:

12107586_1644698452464451_553026595_n.jpg

Hur tänker du?
Behöver du förskola utöver de öppettider som finns?
Då brukar det vara nattis som tar över.
Rör det sig om en kvart eller så brukar det oftast lösa sig med en dialog med förskolan
Min förskola har öppet 7:30-17 och jag skulle egentligen behöva lämna senast 7. Funderar på om jag måste byta förskola eller om den befintliga har skyldighet att erbjuda öppettider inom vissa tider?

Min förskola har öppet 7:30-17 och jag skulle egentligen behöva lämna senast 7. Funderar på om jag måste byta förskola eller om den befintliga har skyldighet att erbjuda öppettider inom vissa tider?

Du kan inte droppa in lite senare på praktiken då? Om du förklarar läget?

Du kan inte droppa in lite senare på praktiken då? Om du förklarar läget?
Jo det är så jag gör nu, men i den här branschen händer 75% på morgonen. Imorgon ska tre lass kök ut direkt och en bil + släp vill tömmas 6:30 och jag kommer först 7:40 tidigast. Det som sätter små käppar i anställningshjulet tyvärr.

Jo det är så jag gör nu, men i den här branschen händer 75% på morgonen. Imorgon ska tre lass kök ut direkt och en bil + släp vill tömmas 6:30 och jag kommer först 7:40 tidigast. Det som sätter små käppar i anställningshjulet tyvärr.

Ah ok ja om ditt mål är att bli anställd på arbetsplatsen i framtiden kanske det vore bäst att ta ett snack med dagis eller helt enkelt byta?

I och med att det är en privat förskola (eller tänker jag fel? ;) ) så har du väldigt svårt att säga något om tiderna, på en kommunal förskola så är de skyldiga att öppna kl 06, åtminstone i min kommun. Det kan skilja sig en del mellan kommunerna också..

Är det privat eller kommunal? Jag var tvungen att lämna sonen 6.30 på fritids när jag jobbade! Jag var alltid först där! Till och med innan fröknarna kom! Hade ca 20-25 mintuters körtid till jobbet med så det var med andan i halsen jag sa hejdå varje morgon på den tiden!

Svarar alla på en gång - förskolan är privat men har läst på nu och sett att de måste ha 10 timmars öppettid om behov finns (vid fler antal barn är det 6:30-18:30) och eftersom de stänger 17 skulle jag kunna be om att de öppnar 7. Ska prata med dem när vi ändå har utvecklingssamtal tänkte jag.
Chefen ser det nog inte som lika mkt problem som jag, egentligen, men jag vill ju göra bra och rätt! De ggr jag får förvarning brukar A kunna sova hos mormor så kan jag vara på plats tidigt ändå men chefen tycker inte om att utnyttja mormor så ;) jag har ju som tur är bara ~10 min körtid från förskolan till arbetsplatsen och att kunna komma 7:10 är en jäkla skillnad i byggbranschen. :)

Mm men de har tryckt på att det ska vara snällt och förlåtande, att det här egentligen bara är träning inför uppsatsskrivande på "riktigt" osv...

:D:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::D

och igen

:rofl::D

Det finns något som heter konstruktiv kritik, det betyder inte tt man är elak. Man påpekar däremot vad som är fel och vad som är bra, det där med vad som är fel ska egentligen vara rätt så hårt för annars blir man tamejtusan aldrig bättre.

Det finns en anledning till att jag har stenhårda personer på min doktorand kommitté, jag får helt enkelt påpekat brister i arbetet jag kanske inte tänkt på och får därmed pusha mig själv lite mer (i jämförelse med en del andra som på flit väljer personer som är "lätta"). Vi väljer liksom personerna själva, jag valde mina utifrån vad de kan hjälpa mig med utöver vad mina handledare redan gör.

Om det är träning inför uppsatsskrivning på "riktigt" är det ju ännu viktigare O_o Det är ju nu innan det betyder något man behöver bli tillsagd alla dessa vanliga misstag man gör så att när det faktist gäller så får man feedback på grejer som det faktist är värt att ha feedback på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 614
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 065
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 368
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 577
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka