Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bor bara 4 mil från Trollhättan. Min son är i samma ålder som den döde pojken. I min sons klass brevväxlar man med barn i den skolan som ett skrivprojekt. Det kramar om mammahjärtat hårt.
Vill bara ge min lille pojk en kram nu.

Jag blev så ledsen när jag hörde att pojken dog :cry:

Det är så tragiskt och onödigt :(

Tittar på hund och katthåren på golvet och suckar.... Måste ta mig i kragen och fortsätta städa, fastnar i både telefonen och vid datorn väldigt lätt idag :angel:

Har gjort knappt ingenting idag, jag har mest sovit, orkade inte ens leta rätt på en strand. Sovmorgon, sen gick jag till ett bageri och åt frukost och läste min bok. Sen gick jag tillbaka till mitt rum och sov (:eek:), när jag vaknade spelade jag ett spel. Sen hotade jag ett trevligt ställe för middag och en öl. Nu är jag tillbaka på vandrarhemmet, jag köpte med mig några öl och tänkte gå och sätta mig i allrummet. Men slutsatsen är att jag inte vill hänga med folk, jag vill vara ensam och göra typ ingenting :D.

Så nu dricker jag en öl och spelar ett spel :D

Tvivlar på mig själv.
Känner mig sjukt stressad över skolan att jag liksom stänger av och skiter i allt.

Snälla, säg att bara för att första tentan misslyckades så betyder det inte att alla andra tentor också kommer att misslyckas.

Tvivlar på mig själv.
Känner mig sjukt stressad över skolan att jag liksom stänger av och skiter i allt.

Snälla, säg att bara för att första tentan misslyckades så betyder det inte att alla andra tentor också kommer att misslyckas.

Ingen fara, jag körde på första kemitentan inne i stan (dvs Uppsala universitet vs Ultuna där jag började plugga). Det blev något av mig också :D

Jag är smart men jag var en väldigt dålig student, det var lite för mycket sprit och karlar inblandade :angel: :D

Har gjort knappt ingenting idag, jag har mest sovit, orkade inte ens leta rätt på en strand. Sovmorgon, sen gick jag till ett bageri och åt frukost och läste min bok. Sen gick jag tillbaka till mitt rum och sov (:eek:), när jag vaknade spelade jag ett spel. Sen hotade jag ett trevligt ställe för middag och en öl. Nu är jag tillbaka på vandrarhemmet, jag köpte med mig några öl och tänkte gå och sätta mig i allrummet. Men slutsatsen är att jag inte vill hänga med folk, jag vill vara ensam och göra typ ingenting :D.

Så nu dricker jag en öl och spelar ett spel :D

Jag kanske ska klargöra, jag hotade ingen! Däremot hittade jag ett ställe ;)

Tvivlar på mig själv.

Jag känner mig också misslyckad och tvivlar på mig själv fast som förälder just nu. Sonen har stora problem med att plugga till proven och göra inlämningarna och jag tjatar mig blå hela jävla tiden känner jag. Han går i 9:an och inser inte allvaret i det hela och det gör mig galen :banghead:

Önskar att den andra föräldern tog sitt ansvar för sin avkomma som han var med och tillverkade!!! Men jag forsätter tjata och slita mitt hår för sonens skull men det tar så galet mycket av min lilla energi jag har så jag är helt slut varenda kväll efter att ha haft diskussionerna med sonen varenda eviga dag!

Slutar nästan alltid att han skriker åt mig och jag går därifrån arg som ett bi och smäller igen dörren för att inte skrika tillbaka.... Sedna lugnar jag ner mig och tar upp kampen igen :rage::arghh::banghead::devil::wtf:

Jag har fått en studiekompis uppsats att opponera på och jag vet inte hur hård jag ska va... :crazy: Ämnet är intressant men språket... Jag förstår inte ens frågeställningarna... :crazy:

Jag har inte ens karlar och sprit inblandade!!
:nailbiting:

Aha, det är DET som saknas! :p :D

Skämt åt sido, det är tufft att plugga. Alla misslyckas någon gång, jag gjorde det flera gånger och det är väl ett par tentor jag inte ens brydde mig om att göra om (de kan ha involverat matte :angel:).

Det viktiga är att man kan det som lärts ut. Om man sedan klarar tentan på första försöket eller det 10:e är inte lika viktigt. Mina kursare hade ofta bättre resultat än mig men när vi diskuterade vissa saker märkte man att jag ibland hade minst lika bra om inte bättre förståelse för vad vi pluggat.

Tvivlar på mig själv.

Jag är faktist helt sjukt dålig på tentor, jag sänkte mina betyg helt sjukt mycket med mina tentor på kandidaten. Det blev liksom för mycket stress, egentligen kunde jag ju grejerna. Fast de har en helt sjuk betyg hets i UK och klarar du inte av tenta första gången är det högsta betyg du kan få godkänt (dvs 40% så det allra minsta du kan få för att ens få godkänt). Samma med inlämningar, får du inte in det i tid (det är alltså en separat avdelning som har hand om inlämningar, de stänger dörrarna när klockan är prick på klockslaget, fem minuter för sent och det högsta betyg du kan få är 40%).

Jag måste säga att jag kände att det var mindre betyghets på universitetet i Sverige (eller så hade jag kommit till stadiet att jag inte brydde mig) och helt plötsligt gick det bättre.

Jag klarade mig igenom ändå. Det är helt ok att känna sig nere en dag eller två, sen tycker jag att du ska sätta dig ner och fundera på vad det är som gjorde att du inte klarade av tentan. Om det är vissa områden som kunskapen brast i så får du inrikta dig på dem till nästa tenta. Strukturera upp det helt enkelt.

Senast ändrad:
Insett att inte alla tesorter passar att ha i termos hela dagen. Gårdagens te Rooibos lava, funkade inte alls bra... dagens som är ett svart te "mors lilla olle" med blåbärsmak funkar kanon :)

Jag känner mig också misslyckad och tvivlar på mig själv fast som förälder just nu. Sonen har stora problem med att plugga till proven och göra inlämningarna och jag tjatar mig blå hela jävla tiden känner jag. Han går i 9:an och inser inte allvaret i det hela och det gör mig galen :banghead:

Önskar att den andra föräldern tog sitt ansvar för sin avkomma som han var med och tillverkade!!! Men jag forsätter tjata och slita mitt hår för sonens skull men det tar så galet mycket av min lilla energi jag har så jag är helt slut varenda kväll efter att ha haft diskussionerna med sonen varenda eviga dag!

Slutar nästan alltid att han skriker åt mig och jag går därifrån arg som ett bi och smäller igen dörren för att inte skrika tillbaka.... Sedna lugnar jag ner mig och tar upp kampen igen :rage::arghh::banghead::devil::wtf:
:heart Det går inte att nå fram till sonen om vikten av bra betyg? Tant snurrfian kanske ska komma å ta honom i örat? ;) Skämt å sidor ibland är det värre än annars att vara förälder...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 639
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 068
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 382
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar